Red Bull: "S pěti motory si určitě nevystačíme." Jak jsou na tom piloti po Monze?

Renault | foto: Renault Sport F1

Christian Horner v Monze připustil, že se ve zbytku sezóny penalizaci za nasazení 6 pohonné jednotky nevyhnout. Jak jsou na tom piloti s jednotlivými součástmi po Velké ceně Itálie?

Po přechodu z atmosférických 2,4l V8 motorů na letošní přeplňovaná 1,6l turba s pokročilejším systémem pro rekuperaci energie (ERS) došlo také ke zpřísnění pravidel: každý pilot si musí v sezóně vystačit pouze se šesti pohonnými jednotkami.

Ty se dělí na 6 základních skupin: motor s vnitřním spalováním (ICE), turbo (TC), motorgenerátor pro rekuperaci kinetické (MGU-K) a tepelné (MGU-H) energie, baterie (ES) a řídicí elektroniku (CE).

Jaké jsou tresty?
Pokud dojde k nasazení šesté (a následně i další) kompletní pohonné jednotky se všemi jejími součástmi, čeká pilota start z boxové uličky. Pokud pošesté použije pouze některou ze součástí část pohonné jednotky, propadá se o 10 míst níže na roštu - jako jsme to v Monze pozorovali u Daniila Kvjata z Toro Rosso kvůli nasazení ICE.

Použije-li pak pošesté kteroukoliv další část pohonné jednotky, čeká jezdce odsun zpět o 5 pozic. Penalizace mohou být v tomto případě přeneseny do dalšího závodu: pokud by Kvjat v kvalifikaci skončil 17., mohl by se propadnout nejhůře na 22. místo. Z trestných 10 pozic by zůstalo pět nevyčerpaných - o ty by se posunul dozadu v Singapuru.


Stav jednotlivých součástí pohonných jednotek po Monze, kde si penalizaci za nasazení
šestého motoru s vnitřním spalováním (ICE) odpykal Daniil Kvjat

V sezóně nás čeká ještě šest závodů a Kvjat rozhodně nebude posledním potrestaným. Něco podobného očekávají i ostatní. Šéf Red Bullu Horner například o víkendu uvedl: "No, pro nás je v určitém okamžiku vzhledem k selháním, která letos zažíváme, nevyhnutelné nasazení dalšího motoru."

Kdy nasadí šestou pohonnou jednotku? V Monze se Red Bull ještě obešel bez trestu. "Ale v průběhu čtyř dalších závodů si myslím, že této otázce budeme určitě čelit. Jak jsou na tom ostatní týmy ve svých cyklech motorů a převodovek, to je pro nás neznámou. Můžeme se tedy zaměřovat jen na sebe a řešit potíže, jakmile vyvstanou."

"U Sebastiana je situace o něco horší než u Daniela, protože si svůj lví podíl problémů s pohonnými jednotkami vybral v závodech. Uvidíme tedy, jak si povedeme v příštích několika podnicích," vysvětluje situaci u mistrovského týmu Horner.

Závodní cykly převodovek po Velké ceně Itálie

V ohrožení jsou v oblasti motorů s vnitřním spalováním (ICE) kromě Vettela a Pastora Maldonada z Lotusu (oba jezdí s motory Renault Energy F1 2014) všichni piloti, kteří využívají pohonné jednotky Ferrari 059/3 - pouze s výjimkou Estebana Gutiérreze ze Sauberu. Nejlépe jsou na tom jezdci Mercedesu, jimž bezprostřední nebezpečí penalizace zatím nehrozí.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 8 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy