Prohlášení týmů po závodu na Hungaroringu: "Rosberg měl vyhrát," tvrdí Wolff

Pirelli | foto: Pirelli

HUNGARORING - PROHLÁŠENÍ TÝMŮ PO ZÁVODĚ; Jak hodnotí pilot a hlavní zástupci týmů vzrušující Velkou cenu Maďarska, která startovala za mokra a ve finiši společně bojovalo několik jezdců?

RED BULL

Daniel Ricciardo, 1.
Je to stejně sladké jako to první vítězství. Safety car na začátku nám hrál do karet, po jeho druhém výjezdu jsem si zase říkal, že nám moc nepomůže, ale ke konci jsme to stáhli. Věděl jsem, že musíme Alonsa rychle předjet. Měl jsem DRS a tušil jsem, že jde o mou jedinou šanci. Využil jsem ji a vyplatilo se.

V polovině závodu jsem se bál. Pár kol jsem měl problém a chyběl výkon, takže jsem musel šíleně mačkat tlačítka. Mohl z toho být předčasný konec, ale zvládli jsme to a jsem šťastný. Museli jsme předjíždět, abych vyhrál - měli jsme čerstvější pneumatiky, ale věděl jsem, že to bude vzrušující konec.

Musel jsem je prostě předjet, abych vyhrál. Zkusil jsem to ve druhé zatáčce už kolo předtím - pokoušel jsem ho a nakonec jsem ho dostal. Jakmile jsem dojel Fernanda, věděl jsem, že do toho musím jít, byl jsem v DRS Lewise a nemohl ztrácet čas. Když jsem se dostal pár kol před koncem do čela, byl to skvělý pocit.

Sebastian Vettel, 7.
Nebyl to skvělý závod. Otočil jsem se, což byla má chyba, a předtím jsem měl smůlu s prvním výjezdem safety caru. Načasování bylo takové, že první čtyři auta ztratila pozice ve prospěch těch za nimi. Pro restart jsme měli nastavený špatný režím, takže jsem ztratil dvě pozice. Pro Daniela je dobré, že dnes vyhrál, mám z něho radost.

Christian Horner, šéf týmu
Po mokrém začátku těžil z toho, že byl trochu vzadu a mohl zajet pro hladké pneumatiky během prvního výjezdu safety caru, Pak opravdu zvládl svou strategii, aby na měkkých pneumatikách v dalších fázích závodu fungovala.

Věděli jsme, že budeme muset ke konci stavět, což nás dostalo za Alonsa a Hamiltona, kteří se snažili dojet až do cíle. Jenže on dokázal ztrátu rychle stáhnout a pak si po fantastických předjížděcích manévrech dojel pro dramatické vítězství, své druhé v kariéře a v letošní sezóně.

Sebastian po vydařeném startu sváděl dobré bitvy, dostal povolání do boxů ve stejném čase jako Daniel po nehodě Caterhamu, ale byl už příliš daleko za poslední zatáčkou, aby najel do boxové uličky. Pak musel stavět během safety caru, což znamenalo, že přišel o několik pozic.

Poté však dělal pokrok, dostal ale smyk a dokázal se vyhnout boxové zídce, nicméně si probrzdil pneumatik a po restartu měl problém. Pak to bylo o omezení škod, snažit se dojet až do cíle na tvrdých pneumatikách. Odvedl fenomenální práci v udržení Bottase za sebou.

 

FERRARI

Fernando Alonso, 2.
Jsem extrémně spokojený, sezóna je těžká, takže dostat se na pódium je příjemným překvapením. Zariskovali jsme a pokusili se vyhrát. Byli jsme velmi blízko a já jsem velmi hrdý na svou jízdu a tým a velmi hrdý na ten výsledek. Potřebujeme pár šílených závodů, abychom se dostali na pódium. Dnes jsme své šance využili.

Kimi Räikkönen, 6.
Dnešní závod byl náročný, byl však zábavnější než ostatní, protože jsem měl z auta dobrý pocit, rychlost byla dobrá a já jsem cítil, že na to můžu tlačit. Po té včerejší kvalifikaci je šest místo maximem, v které jsme mohli doufat.

Odstartoval jsem dobře, pak jsem ale ztratil cenný čas za Sauberem, a když jsem dostihl Massův Williams, nemohl jsem se před něj dostat. Zde obecně není předjíždění jednoduché a nám na rovinkách scházela rychlost.

Určitě jde o dobrý týmový výsledek, nesmíme být ale příliš vzrušení, protože i přes známky zlepšení máme před sebou stále v mnoha oblastech hodně práce na tom, abychom se dostali tam, kde bychom chtěli být.

Prožili jsme velmi komplikovaný začátek sezóny, ale doufám, že druhá část šampionátu bude lepší. Mám velkou důvěru v tým a cítím, že se ubíráme správným směrem. I když to bude nějaký čas trvat, tak jsem si jistý, že se výsledky dostaví.

Marco Mattiacci, šéf týmu
Omlouvám se za včerejšek, nebylo to jednoduché kontrolovat emoce po takovém výsledku. Byl to náročný víkend, Alonso fenomenální, Kimi skvělý. Dále se zlepšujeme, jde o začátek naší cesty. Je to povzbuzením pro morálku. Rozhodli jsme se vydržet do konce bez přezutí, zariskovali jsme a získali druhé místo. To je důkaz naší odvahy.

 

MERCEDES

Lewis Hamilton, 3.
Byl to šílený víkend. Děkuji týmu, odvedl skvělou práci na zastávkách a se strategií, auto bylo velmi rychlé. Zpočátku jsem udělal chybu, brzdy byly velmi studené, ale nepoškodil jsem auto a omezil jsem škody. To byl jeden z nejhorších okamžiků v mém životě.Stanout dnes na pódiu, to byl vztyčený prostředníček smůle.

Pokud jde o pokyn k puštění Nica - nejen že bych ztratil čas na dráze, ale také body vůči němu, Nico by mě porazil. Nejsem si úplně jistý tím, jaká byla situace, musíme si o tom promluvit. Z mého pohledu to rozhodně vypadalo divně. Byl jsem šokován, když mě o to tým požádal. Poslední dva závody byly náročné, musel jsem se probíjet zezadu, ale užíval jsem si to.

Nico Rosberg, 4.
Bylo to frustrující, safety car vyjel v ten nejhorší moment, do té doby šlo všechno dobře. Ale to se stává, dělo se toho hodně. Se strategií nebylo vše v pořádku. Lewis udělal chybu v první zatáčce, dal mi drobnou šanci. Nechtěl jsem, aby mě Lewis pouštěl, tým mě pak o tom informoval. Nevím, co Lewis říkal, musíme si o tom popovídat.

Toto Wolff, sportovní ředitel
Nico měl vyhrát. Měli jsme smůlu, vyjel safety car, připravil nás o náskok. Vyjel v okamžik, kdy už všichni projeli po hlavní rovince. Těžko říci, jestli jej měl Lewis pustit, musíme to zanalyzovat. Nebylo to jednoduché rozhodnutí, musíte brát ohled na následky.

Niki Lauda, nevýkonný ředitel
Hamilton měl nakonec právo ignorovat příkaz týmu. Musíme si o tom v týmu promluvit.


Na pódiu po dojezdu do cíle (foto: Mercedes AMG F1 Team)

WILLIAMS

Felipe Massa, 5. místo
Byl to náročný závod a hodně se toho dělo. Měli jsme hodně soubojů a bylo těžké se udržet na trati. Riskovali jsme s pneumatikami a zastávkami v boxech a nakonec je to dobrý výsledek. Můžeme se nyní těšit na druhou polovinu sezóny a jsem si jistý, že získáme více bodů než doteď.¨

Valteri Bottas, 8. místo
Po třech pódiích v řadě není osmé místo uspokojující, ale získali jsme jako tým body. Mohlo to být lepší, ale měli jsme smůlu se safety carem, když jsem se ze druhého místa propadl mimo první desítku. Musíme závod analyzovat a soustředit se na další. Tuto sezónu jsme zažili hodně dobrých momentů a sílíme.

Rob Smedley, hlavní inženýr
Zvykli jsme se v posledních závodech na boje o pódium, dnes to bylo jiné. Rychlost nebyla fantastická a tady na tomto okruhu to můžeme akceptovat. Udělali jsme, co jsme mohil, dostali oba vozy domů a získali body a trhli se McLarenu a Force Indii v tabulce šampionátu. Jsme spokojení se čtvrtým místem před letní pauzou a čekají nás další dobré závody, takže budeme chtít být brzy (ve Spa a Monze) opět na pódiu.

 

TORO ROSSO

Jean-Eric Vergne, 9.
Jsem potěšený víkendem, byl povedený. V závodě jsem si užil zábavu, byl jsem dlouho druhý. S výsledkem jsem spokojený. Potřebujeme akorát zvýšit výkonnost auta.

Daniil Kvjat, 14. 
Byl to velmi těžký závod. Nejsem si jistý, co se stalo na startu, nikdy dřív jsem to nezažil. Motor prostě zhasl a já musel startovat z boxové uličky. První polovina závodu nebyla špatná, snažil jsem se minimalizovat ztrátu, ale předjíždění bylo obtižné a já jsem musel věnovat hodně pozornosti pneumatikám, zvlášť když jsem se zasekl za ostatními vozy. Je škoda, že jsem nemohl dokončit první polovinu sezóny na lepší pozici, ale jsem si jistý, že můžeme zvrátit dění a na další závod se vrátit silnější. 

Franz Tost, šéf týmu
V kvalifikaci jsme předvedli dobrý výkon, na startu závodu byl JEV osmý a Daniil desátý. Jean - Eric jel na mokru, ale i později na usychající trati, fantasticky, byl druhý hned za Alonsem, zatímco Rosbergovi, Vettelovi a Hamiltonovi ukazoval záda. Bylo jasné, že na suché trati tuto pozici nedokážeme udržet. Nakonec jsme bodovali, což je velmi pozitivní.

Daniilův motor na startu vypověděl službu. Nikdy dřív jsme se s tím nesetkali a budeme podrobně zjišťovat příčinu, abychom tomu v budoucnu dokázali předejít. Vezmeme-li v ůvahu, že Daniil startoval z boxové uličky, odjel dobrý závod. Děkuji celému týmu za dobře odvedenou práci během tohoto víkendu a gratuluji Red Bull a Danielu Ricciardovi k fantastickému vítězství. 

 

MCLAREN

Jenson Button, 10.
My jsem očividně používali jiný radar, podle něho mělo pršet. Pak už to bylo těžké, víte. Za všech podmínek se snažíte dělat maximum. V boxech k nebezpečnému vypuštění nedošlo, auto jsem viděl a zpomalil. Zahodili jsme dnes dobrý výsledek.

Kevin Magnussen, 12. místo
Dnes jsme to příliš nezvládli, ale po startu z boxové uličky si nemyslím, že jsem ztratil příilš když jsem zůstal na přechodných penumatikách, když všichni přezuli. Riskovali jsme, to vím, ale myslím, že to bylo potřeba. Nemyslím, že by to bez toho bylo jiné, ale musíme to prodiskutovat.

Jakmile jsme přezuli, neměli jsme rychlost stíhat vozy na bodech. Po závodě jako tento musíme zůstat pozitivní a podívat se, kde se můžeme zlepšit. Tým má nyní příležitost užít si pauzu a odpočinout si a po návratu být silnější. 

Eric Boullier, šéf týmu
Na radaru jsme viděli, že by za 9 min mělo pršet. Byla to škoda. Pokud bychom dostali jezdce na suché pneumatiky, bylo by to jiné. Musíme prošetřit tu záležitost s radarem, protože dnes jsme na to doplatili.

 

SAUBER

Adrian Sutil, 11. místo
Skončil jsem jedenáctý, velmi blízko tomu, abych získal jeden bod. Nebyl to snadný závod, hlavně na začátku, kdy panovaly obtížné klimatické podmínky a dvakrát vyjel safety car. Během prvního výjezdu safety caru jsem absolvoval mou první zastávku v boxech. Když jsem přijel do boxů, musel jsem chvíli počkat, protože tam ještě byl Esteban.

Ztratil jsem nějaký čas, ale snažil jsem se ztrátu dohnat. Závod jsem dokončil na 11. místě. V zatáčkách jsem byl rychléjší než Jenson Button, ale nedokázal jsem ho předjet, protože se vyvaroval jezdeckých chyb a na rominkách mi odjel. Nicméně, byl to pozitivní den. Zmenšili jsme ztrátu na týmy před námi a to je to, co se počítá.  

Esteban Gutiérrez, nedokončil
Závod začal dobře, na startu jsem získal nějaké pozice. Bojoval jsem, jak jen to šlo, snažil jsem se o precizní a konstantní jízdu. Polepšil jsem si o několik míst a vše se ubíralo správným směrem. Během výjezdu safety caru jsem absoloval zastávku v boxech.

Po restartu jsem bojoval s Kimim Räikkönenem, snažil jsem se ho udržet za sebou. Měli jsme dobrou rychlost a já jsem byl schopný akceptovat tempo jezdců před sebou. Konec nebyl nejšťastnější, ale existuje mnoho pozitivních věcí, které si můžeme odnést z tohoto víkendu.  

Moniša Kaltenbornová, šéf týmu
Celý tým podal dobrý výkon, který bohužel nebyl odměněn. Esteban vypadal velmi silně a je opravdu frustrující, že jsme měli problém s KERS, který vyústil v jeho odstoupení ze závodu. Také Adrian podal dobrý výkon, ale bohužel se mu nepodařilo získat bodované umístění. Za dnešních obtížných podmínek však celý tým pracoval dokonale. 

 

LOTUS

Pastor Maldonado, 13.
Byl to pro nás náročný závod. Nedokázali jsme najít dostatek přilnavosti a povrch trati byl velmi kluzký. Občas jsme neměli maximální výkon, což z náročného závodu s proměnlivými podmínkami udělalo ještě těžší závod.

Na rovinkách jsme se nedokázali přiblížit vozům před námi dost na to, abychom je mohli předjet, a na zdejší orkuh nenabízí mnoho dalších příležitostí k předjetí. Důležité je, že jsme dokončili všech 70 kol a tak máme dostatek informací k tomu, abychom mohli zapracovat na dalším zlepšení. 

Romain Grosjean, nedokončil
Dnešní závod jsem nedokončil, což je velké zklamání. Dnes odpoledne panovaly na okruhu velmi náročné podmínky a my jsme nedokázali dostat maximum z pneumatik. Když vyjel safety car, bylo správnou volbou obout pneumatiky do sucha.

Udělal jsem ale chybu, když jsem se je snažil udržet ve správné teplotě. Bohužel jsem přejel bílou čáru, roztočil jsem se a... Je mi líto všech v týmu, kteří usilovně pracují na tom, aby jsem měl k dispozici dobré auto. Doufejme, že nám odvedená práce i letní přestávka pomohou posunout se dopředu a do Spa přijedeme silnější. 

Nick Chester, technický ředitel
Pro všechny to dnes byl dramatický závod. Bohužel pro Romaina byly podmínky velmi složité a kola na mokrém obrubníku znamenala hodiny. Bylo by zajímavé sledovat, co by předvedl, kdyby mohl pokračovat.

Pastor odjel dobrý závod, ale v prvních kolech závodu nedokázal předjet Daniila, což možná ovlivnilo jeho konečný výsledek. Z tohoto víkendu máme spoustu dat, které budeme v následujících dnech analyzovat a následně se pokusíme dostat z E22 větší výkon. 

 

MARUSSIA

Jules Bianchi, 15. místo
To byl náročný závod, protože jsem musel více než 50 kol ujet s poškozeným autem a problémy s vyvážením. Maldonado se objevil z ničeho nic a narazil do mě, bál jsem se, že je to konec závodu, který přinášel spoustu příležitostí pro nás i soupeře - i když Caterhamy nevydrželi příliš dlouho. Problémy znamenaly, že jsem nemohl bojovat s vozy přede mnou, obzvlášť Saubery, kteří byli v pozici, že ohrozí naši pozici v šampionátu.

Nakonec trať oschlo a my dojeli v konkurenceschopném pořadí a zůstali v devátí a jsem za to rád. Bylo to vyčerpávající bojovat tak dlouho a nebýt schopen jet rychleji, ale oba vozy dojely a končíme polovinu sezóny pozitivně. Děkuji celému týmu a přeji příjemnou pauzu a snad začneme silněji a porazíme Saubery na trati.

Max Chilton, 16. místo
Měl jsem dobý start a byl jsem spokojen s chováním vozu a vyhnul se potížím. Kobajaši a Ericsson zmizeli z cesty a Jules musel neplánovaně do boxů, bylo pěkné probojovávat se polem a užil jsem si souboj s Julesem až do konce. Jsem rád za tým, že oba vozy viděli cíl a zůstali jsme devátí v tabulce šampionátu, což je důležité. Nyní budeme mít pauzu a potom nás čeká Spa a snad budeme mít dobrou druhou polovinu sezóny.

John Booth, šéf týmu
Byl to těžký start do závodu a trvalo, než trať oschla. Safety car znamenal jistotu, že musíme zastavit pro pneumatiky do sucha. Jules jel na konci vláčku týmů středu pole když do něj narazil Maldonado. Bohužel to ovlivnilo jeho závod až do konce, protože jeho vůz byl znatelně poškozen a stálo ho to přítlak.

Max měl méně akční závod a vyhnul se incidentům, který byla řada a dostal z vozu co mohl a s Julesem dojel do cíle. Je dobré takto ukončit první polovinu sezónu. Tým odvedl skvělou práci a snad budeme moci bojovat ještě tvrději ve zbývajících osmi závodech sezóny.

 

CATERHAM

Kamuj Kobajaši, nedokončil
Je to pochopitelně škoda, že jsem nemohl dokončit závod, ale problém s palivovým systémem znamenal, že jsem musel auto zastavit. Můj start byl dobrý. Zůstal jsem na vnějšku a vyhnul se problémům v první zatáčce a měl dobrou trakci z první zatáčky, což mi pomohlo předjet pár aut a hned jsem na to mohl šlápnout. Auto bylo dobré - na morku / suchu - sedlo nám to a moje rychlost byla silná. Poprvé jsme zastavili v devátém kole a vyjel jsem na měkké sadě a měl opět dobrou rychlost a byl čtrnáctý.

Měl jsem incident s Maldonadem, když se roztočil po kontaktu s Bianchim. Je to potřetí v řadě, kdy jsem těsně unikl a tentokrát jsem viděl, jak narazil do Marussie a roztočil se - zvládl jsem se otočit včas aby do mě nevrazil, ale museli to být milimetry! Potom jsem měl dobrý rytmus a vyvážení bylo dobré. Jeli jsme na té sadě dlouho, ale potom jsem v kole 24 ztratil výkon a po výjezdu ze zatáčky č. 12 to byl konec závodu. 

Marcus Ericsson, nedokončil
Byl to dobrý závod do chvíle, kdy jsem v kole sedm havaroval. Můj start byl ok a měl jsem dobrý souboj s Chiltonem a Maldonadem, snažil jsem se je dostat v zatáčce č.3 a byl jsem na pedálu moc hrubý. Zadek mi ujel a nemohl jsem to zvládnout a narazil do zdi. Byl to velký náraz! Jel jsem do lékařského střediska a řekli mi, že to bylo kolem 20 G, ale fyzicky jsem v pořádku. Je mi líto kluků, dali do toho 100% a není to tedy moc dobrý pocit, když vidíte jedno z aut narazit do zdi, ale ve Spa budeme opět bojovat. Připravujeme novinky a budeme se dál snažit. 

Cedrik Staudohar, šéf podpory Renaultu
Dnes nám dalo počasí příležitost, ale museli jsme nezbytně i riskovat a bohužel Marcuse to nachytalo. S Kamujem šlo vše dobře než měl problém s palivovým systémem a to byl konec závodu. Nyní dobijeme baterie a budeme ve Spa silnější a budeme opět bojovat.

 

FORCE INDIA

Nico Hülkeneberg, nedokončil
Nebyl to pro nás nejlepší den, jsem zklamaný. Trať osychala a byl jsem blízko Checovi, dotkli jsme se v posledNí zatáčce. V předchozím kole zvolil širší stopu a já se snažil ho předjet vnějškem, ale on to vzal jinak a já ten manévr nemohl dokončit. Dotkli jsme se, ztratil jsem přední křídlo a najel do bariéry. Moje chyba, omluvil jsem se týmu. Je to frustrující, protože jsme měli potenciál, ale hádám, že to je jeden z dní, kdy vám to prostě nevyjde.

Sergio Pérez, nedokončil
Je to opravdu zklamání, vypadalo to, že získáme body. Vyjel jsem trošku zeširoka v poslední zatáčce na obrubník, ztratil kontrolu nad zadní částí vozu a to byl konec - do bariéry. Byla to smůla a je mi líto týmu, protože si zasloužil body. Podmínky byly náročné, trať osychala a zlepšovala se a chtěl jsem jet na limitu, byly tam mokré stopy, které tě mohly nachytat. Vezmeme si z tohoto víkendu pozitiva a příště budeme zpět na bodech.

Vijay Mallya, šéf týmu
Je to zklamání odjet s ničím, zvlášť, když to vypadalo tak dobře. Checo i Nico mohli získat body, ale nebyl to náš den. Tak to občas chodí. Negativní výsledek ale nesmí ovlivnit tým a náladu do druhé části sezóny, protože to je první závod, kde jsme nebodovali. I přes zmeškanou příležitost zůstáváme pátí v tabulce šampionátu. 

Byl to také skvělý závod pro F1 - boje kolo na kolo a skvělá show pro fanoušky. Nyní nás čeká pauza, šance se spojit a vrátit se v Belgii ještě silnější a připravit se na posledních osm závodů.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 132 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy