Lotus chce v Německu učinit s novým předním křídlem a lepším chlazením velký pokrok

Grosjean, Romain | foto: Lotus F1 Team

Technický ředitel Lotusu Nick Chester hovoří o novinkách, které se objeví na jejich voze v Německu, a očekávaném pokroku, jehož by na Hockenheimu měli dosáhnout.

Lotus zatím získal pouze 8 bodů díky dvěma osmým místům Romaina Grosjeana ve Španělsku a v Monaku. Poté, co se zlepšil dodavatel pohonných jednotek Renault, stáj z Enstone očekává další pokrok i na straně šasi.

Minulý závod v Silverstone jim ale moc nevyšel: "Romainův start byl narušen špatným nastavením, což znamenalo, že neměl k dispozici plný výkon při rozjezdu. Bylo to frustrující, protože přišel o spoustu míst a dostal se za pomalejší vozy," hodnotí Chester.

"Pastorovo auto utrpělo rozsáhlé poškození podlahy po kontaktu s Estebanem Gutiérrezem, proto přišel o významnou část přítlaku. Zadní křídlo bylo také hodně narušeno, vzhledem k tomu tedy jezdil překvapivě slušně. Ztráceli jsme také u jeho motoru v průběhu závodu výkon. Vedlo to ke zvýšení teploty výfuku, což mohlo vést k jeho selhání. Ale k tomu mohl přispět také ten náraz a let vzduchem," přibližuje trable Maldonada, který oproti normálu ztrácel až 60 koní.


Na Silverstoneu se Lotusům moc nedařilo: Grosjean skončil 12., Maldonado po nárazu od Gutiérreze až 17. (foto: Lotus F1 Team)

Pro 10. závod sezóny, který se pojede o víkendu kousek za našimi hranicemi - na Hockenheimringu, podle Chestera chystá Lotus několik aerodynamický vylepšení: "Postupujeme plným tempem dle našeho plánu vývoje. Budeme mít nové přední křídlo, které představuje slušné zlepšení, vylepšení chlazení a určité menší změny karosérie pro zvýšení přítlaku."

"Z toho, co jsme se naučili mezi těmito úpravami a testem v Silverstone, doufáme, že učiníme velký krok vpřed," pokračuje před závodem v Německu, kde se konečně bude z vylepšeného motoru Renault těšit i Maldonado. Po testech v Silverstone se cítil, jako by měl za sebou motory dva (více zde).

Technický ředitel na otázku, zda jim Hockenheimring bude sedět, odpovídá: "Jde o celkem smíšenou trať s několika dlouhými rovinkami a středně-rychlou poslední části. Dvě z rovinek jsou také spojeny středně-rychlou až rychlou zatáčkou, což je pro nás dobré, stejně jako super-měkké a měkké pneumatiky určené pro tento okruh."


Při testu v Silverstone si Lotus vyzkoušel také nové 18" pneumatiky Pirelli (foto: Lotus F1 Team)

Více si pak slibuje od dalšího závodu v Maďarsku: "Hungaroring by pro nás měl být lepší, protože se skládá převážně ze středně-rychlých zatáček. Také nejde o okruh, kde by byl prvořadý výkon, ale o okruh vyžadující vysoký přítlak, což jsou pro nás lepší hlediska."

Podle Grosjeana se o víkendu ukáže, o kolik se dokázal Lotus od počátku sezóny zvednout: "Tvrdě jsme pracovali na zvýšení výkonnosti v pomalých zatáčkách, Hockenheim tedy bude dobrým testem toho, jak velký pokrok jsme udělali."

"Kromě části před vlásenkou tam nejsou skutečné rovinky, které by stály za řeč, takže u pohonné jednotky půjde spíše o akceleraci než maximální rychlost... Nemůžeme si dovolit, aby nám naši soupeři utekli. Prvním cílem pro Hockenheim zůstává umístění v nejvyšší desítce," dodává Francouz.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy