Proměnlivé podmínky v dnešní kvalifikaci měly nabídnout šanci menším týmům, aby se prosadily na přednější příčky. Caterhamu však tato šance unikla. Zatímco hlavní rival, Marussia, postoupil s oběma vozy do Q2, oba jezdci Caterhamu obsadili poslední řadu. Japonce zdržely problémy s pohonnou jednotkou, Švéd udělal jezdeckou chybu.
Díky tomu se oba nevešli do kvalifikačního limitu 107 % a teď mohou děkovat jen vedení závodu za to, že jim umožnilo startovat v zítřejší Grand Prix. V případě, že se jezdec nevejde do požadovaného limitu, mohou ho komisaři na start závodu na základě výsledků z tréninků pustit.
"Je to pochopitelně škoda, protože jsme za těchto podmínek mohli dostat jeden nebo oba vozy do Q2," přiznává Japonec. S tím souhlasí i jeho kolega: "Podmínky byly kritické a já jsem udělal hned ve dvou sektorech chybu, protože jsem do toho dával všechno. To už jsem nemohl vyspravit a proto jsme tam, kde jsme."
Štěstěna se k týmu otočila v Británii zády (zdroj: Team Caterham F1)
"Nebyl to náš den. Doufali jsme, že by nám počasí mohlo pomoct, ale bohůžel jsme měli na Kamujově voze problém s ERS. Po resetování se zdálo být všechno v pořádku, ale pak se zastavil na trati a to byl konec. I Marcus měl problémy, avšak ne s motorem. Zítra musíme doufat v trošku více štěstí," shrnul šéf podpory Renaultu, Cedrik Staudohar.