Prohlášení týmů po kvalifikaci v Británii: "Moje chyba," přiznává Hamilton

Rosberg, Nico | foto: Mercedes AMG F1 Team

Rosberg slaví další pole-position, propadlo Ferrari i Williams. Jak hodnotí své výkony během kvalifikace na Velkou cenu Velké Británie jednotliví piloti a představitelé týmů?

MERCEDES

Nico Rosberg, 1. místo
Rozhodně to byla trošku šílená kvalifikace, měnilo se počasí, bylo to náročné. V prvním kole na měkké sadě pršelo hodně v posledních třech zatáčkách, takže jsem tam hodně ztratil. Byl jsem si jistý, že to byl konec. Seděl jsem v boxech a došli k rozhodnutí, že stejně tak můžeme ještě vyjet a zkusit, jestli je ještě šance. Vypadalo to, že bychom to měli zkusit, ale nevěřil jsem, že to vyjde.

Rozhodl poslední sektor, věděl jsem, že jsem ztratil čtyři sekundy v předchozím kole, takže i když jsem byl v tom kole pomalejší, poslední tři zatáčky byly o dost sušší. Perfektně to vyšlo, je to skvělé.

Je samozřejmě dobré pro vývoj šampionátu, že je Lewis šestý, přesto očekávám, že se rychle probojuje polem a budeme opět závodit mezi sebou. Bude to zase dobrá bitva.

Lewis Hamilton, 6. místo
Byla to moje chyba (hovoří o rozhodnutí vzdát své poslední kolo - pozn.red.) Na to rozhodnutí nemělo nic, co tým řekl, vliv. Takové je britské počasí a já se omlouvám fanouškům, že jsem je zklamal. Zítra do toho dám všechno. Myslím, že bude sucho, ale každopádně do toho dám vše. 

Nyní si nemyslím, že bych mohl vyhrát, ale udělám, co bude v mých silách. Když po takové kvalifikaci vysednete z auta, je velmi těžké být spokojený a radovat se, ale vše zanalayzujeme a ujistíme se, že zítra budeme silnější.

Toto Wolff, výkonný ředitel
V tomto případě máme smíšené pocity. Jsem rád za Nica, že má pole position a nakonec on neměl co ztratit, protože byl druhý po svém prvním kole, odvedl svou práci v posledním sektoru a získal potřebné sekundy oproti předchozímu kolu. 

Jsem zklamán kvůli Lewisovi - odvedl skvělou práci a vedl. a potom si myslel, že je po všem, že už se nemůže kvůli mokru zlepšit. Je lehké dělat při zpětném pohledu chytráka, ale tohle jsou sekundy, které rozhodují a dnes se Lewis rozhodl špatně. Jak ho ale znám, to zklamání pro něj bude zítra znamenat extra motivaci. Vypadá to, že jsme silní v dešti i za sucha a jsem si jistý, že naše auta budou zítra brzy závodit proti sobě. 

 

RED BULL

Sebastian Vettel, 2. místo
Abych řekl pravdu, po začátku Q3 jsme vyjeli jako jedni z posledních aut a když jsem vyrážel, začalo pršet, takže jsem měl poslední sektor mokrý a mohl začít další kolo. Nemělo ale cenu pokračovat a vzdal jsem to, protože nebylo možné na hladkých pneumatikách zajet dobrý čas. V garáži jsme čekali a řekli, že možná zkusíme vyjet, takže jsme vyjeli na pneumatikách do mokra jako jedni z prvních. 

Těžko se věřilo, že při výjezdu bylo dost sucho, ale tohle je vtipné místo. Bylo to divné. Hodně pršelo, potom zase vůbec, mrholení - Anglie je jediná země, kde tohle uvidíte, je těžké předvídat, co přijde. Nebylo možné to předpovědět, déšť byl lokální a proto jste jen seděli v autě a snažili se z něj dostat maximum. Jsem šťastný.

Daniel Ricciardo, 8. místo
Nečekal jsem, že se na konci Q3 pojede rychleji, protože stále pršelo. Mysleli jsme, že se trať nezrychlí. Vettel vyjel jen proto, že neměl měřený čas. Hádám, že se z toho musíme poučit - zaskočilo mě, jak moc se okruh zrychlil. Musel oschnout mnohem rychleji, než jsem si myslel. Zítra se posuneme kupředu.

Christian Horner, šéf týmu
Velmi těžká kvalifikace a roli hrálo počasí. Kluci se zvládli dostat do Q3 a Sebastian odvedl vynikající práci na konci, kde si zajistil první řadu. Bohužel jsme podcenili podmínky na konci Q3 a musíme se omluvit Danielovi, který nevyjel na trať. Oba vozy jsou dobře umístěny a snad to bude dobrý závod.

 

McLAREN

Jenson Button, 3. místo
Nemohu tomu uvěřit. Vím, že je to jen třetí místo v kvalifikaci, ale my v posledních osmnácti měsících, kdy jsme neměli šanci získat podobný výsledek. Ne to skvělé, před mým domácím publikem. Během kvalifikace nechyběla rychlost, sice ne v porovnání s Mercedesem, ale měli jsme ji. Ulehčil jsem nám závod, ale musíme být realisté. Chci bojovat o pódium - pokud bude počasí jako dnes, je to možné. Pokud bude sucho, bude to náročné. Ale dám do toho maximum.

Kevin Magnussen, 5. místo
Bylo to náročné. Jenson startuje třetí, což je fantastické pro tým i pro něj. A já jsem s pátým místem spokojen. Bylo těžké odhadnout, jak na tom okruh bude a já na to šel konzervativně. Nyní ale nelituji, že jsem neriskoval víc. Byl jsem překvapen, jak moc bylo na konci Q3 sucho. Nemyslel jsem si, že bychom vůbec měli vyjet kvůli dešti, ale podmínky byly nakonec mnohem lepší. Je těžké říci, co můžeme v neděli očekávat. Jsme v dobré pozici, ale realisticky jsme mimo pozice. Dáme do toho však vše.

Eric Boullier, závodní ředitel
Když vezmeme v úvahu naše výkony v kvalifikaci v předchozích závodech, jsme po dnešku velmi spokojeni. Zároveň jsme však měli štěstí. I tak chci ale týmu poděkovat, protože to kluci zvládli perfektně a zaslouží si ocenění za rozhodnutí, která udělali a která byla obtížná a závažná.

Oba piloti předvedli skvělý výkon v podmínkách, ve kterých ostatní nezazářili. Nesmíme se však nechat unést, protože víme, že co se výkonnosti týče, nejsme na tom tak, jak bychom chtěli. Tyto pozice jsou však vítaným povzbuzením. A můžete si být jisti, že Jenson a Kevin udělají maximum v našem domácím závodě, aby získali co nejvíce bodů.

 

FORCE INDIA

Nico Hülkenberg, 4. místo
Nám to vyšlo a jsem se čtvrtým místem spokojen. Při dnech jako tento musíte mít správné načasování a musíte mít trošku štěstí. Podmínky se měnily strašně rychle, to jsem ještě nikdy neviděl, aby trať tak rychle oschla. Je to dobré pro zítřejší závod, ale těžko říci, jak jsme na tom oc se závodní rychlosti týče. Udělali jsme rozhodně pokrok s vyvážením a dnes nebylo tak větrno, to nám sedlo. Je to zajímavě rozhozené a snad to pomůže skvělé podívané pro fanoušky.

Sergio Pérez, 7. místo
Dnes mám smíšené pocity. Skvělé je, že oba vozy byly v Q3 a před některými našimi přímými soupeři. Kdyby nám tenhle výsledek nabídli před kvalifikací, byli bychom spokojeni, ale je zklamáním, že to mohlo být ještě lepší.

Až do posledního kola jsem byl třetí, ale když se trať zrychlila, v posledním kole jsem vyjel zeširoka v zatáčce 12 a ztratil teplotu v pneumatikách. Musel jsem také pustit jiná auta a to byl pro mě problém. Jinak jsem si jistý, že bychom se dostatečně zlepšili a já zůstal v prvních dvou řadách. Je to škoda, protože pneumatiky fungovaly a využili jsme podmínky. I tak je to pozitivní a zítra bychom měli být schopni to přeměnit ve vysoký počet bodů. Na Silverstonu se dá špatně předjíždět, takže co se toho týče, cítím se sebejistě.

Vijay Mallya, šéf týmu
Dnes je to dobrý výsledek, což je v našem domácím závodě pozitivní. Je škoda, že Checo nedokončil své poslední kolo podle představ, protože jsme si mysleli, že si pozici udrží. Ale i tak jeho umístění je pozitivní a ukázal, že dokáže získat v závodě ztracené pozice. 

Nico byl úžasný, zajel skvělé kolo na osychající trati. Naše umístění nám dávají šanci získat dost bodů a pokračovat v souboji v poháru konstruktérů. Závodní rychlost je naší silnou stránkou, takže se těšíme.

 

TORO ROSSO

Daniil Kvjat, 9. místo
Dneska jsme bojovali o velmi dobré pozice, ale v závěru jsme se rozhodli, že již vyjíždět nebudeme. V tu chvíli se to zdálo být dobré rozhodnutí, protože se nevypadalo, že by se někdo mohl zlepšit. Pršelo docela dost a podmínky byly zrádné. Ale nakonec devátá a desátá pozice jsou fajn do závodu. Zítra budeme určitě bojovat.

Jean Eric Vergne, 10. místo
Dneska to byla dobrá kvalifikace, v závěru jsme udělali chybu, že jsme opět nevyjeli na trať, mohli jsme se zlepšit. Opravdu nevím, jak je to možné, ale všichni se zlepšili. Je to škoda, protože jsme měli dobré auto pro boj o vyšší pozice. Je to zklamání také proto, že jsme po celý víkend byli rychlejší než některé vozy, které budou stát před námi. Ale musíme zůstat pozitivní. Deváté a desáté místo jsou dobré pozice a doufáme v dobrý závod.

James Key, technický ředitel
Dneska máme smíšené pocity, protože z celkového pohledu jsme měli velmi dobrou rychlost, dokud nepřišly poslední minuty Q3. Byla to velmi zrádná kvalifikace, velmi nepředpovídatelná a myslím si, že každý na boxové zdi hltal informace od pilotů a snažil se jim pomoci. Je škoda, že jsme v nejlepší desítce nedosáhli na lepší pozice. Byli jsme připraveni vyjet do závěrečného pokusu, ale naše modely říkaly, že je příliš mokro. Na konci třetí části bylo ale natolik sucho, že to udělalo rozdíly a ostatní se dostali před nás. Přestože je to zklamání, devátá a desátá pozice jsou slibné do závodu. Navíc v pátek se nám dařilo, proto zítra odvedeme maximum.

 

LOTUS

Romain Grosjean, 11. místo
Pro mě to byla dobrá kvalifikace i přes podmíny a rozhodě ten déšť ocenila moje zahrada! Q1 byla náročná, ale naštěstí jsme využili hladké pneu ve správný čas. Bohužel v Q2 jsem měl žluté vlajky v zatáčce č.6 a myslím, že jinak bych byl v top 10. Auto bylo dobré a to je důležité. Všichni odvedli dobrou práci a auto je teď podle našich představ. Doufám, že to tak bude i zítra a že získám body.

Pastor Maldonado, 15. místo
Neměli jsme v Q2 dost paliva a já tak museli zastavit. Tým zjišťuje, co se stalo, protože jinak bylo auto dobré a měli jsme příležitost být v první desítce. Rychlost jsme ráno měli a auto se chovalo tak, jak jsem chtěl. Měli jsme silnou strategii při těžkých podmínkách a jsem tedy zklamaný. Soustředím se teď na závod a co nejlepší možný výsledek.

Alan Permane, šéf traťového provozu
Oba vozy ukázaly dobrou rychlost. Ráno byli Pastor a Romain v první čtveřici, ale nedokázali naplno ukázat náš potenciál v samotné kvalifikaci. Romain měl smůlu se žlutými vlajkami a Pastor také a ktomu problém s palivem, což ovlivnilo jeho výkon. Rošt je zajímavě namixován a strategie se budou různit. Budeme chtít naplno využít příležitosti.

 

MARUSSIA

Jules Bianchi, 12. místo
Fantastický den pro tým a jsem tak spokojený. Po prvních bodech v Monaku je super, že jsme dosáhli nejlepšího kvalifikačního počinu v historii. Dneska to nebylo jednoduché a za tento výsledek vděčíme i dobré strategii, perfektně jsme se rozhodli v měnících se podmínkách. Byl to velký hazard, ale šli jsme do toho rizika. Do posledního pokusu jsme vyjeli na hladkých bylo to hraniční. Měl jsem dobré kolo a pak přišly žluté vlajky kvůli Gutierrezovi. Těžko říci, zda bychom se ještě zlepšili a kdo ví, jak by na tom byli ostatní. Nyní jsem spokojený s výsledkem, protože pro tým je to domácí závod. Zítra udělám maximum, abych využil dobrého postavení na roštu.

Max Chilton, 13. místo
Dneska tým odvedl úžasnou práci, byli jsme ve správný čas na správném místě. Jsem nadšený z třináctého místa, ale realitou je, že nebýt žlutých vlajek kvůli Gutierrezovi, mohli jsme na tom být ještě lépe. Samozřejmě já jsem dostal penalizaci pěti míst, protože jsem ráno měnil převodovku, to mě posune dozadu, ale stále to byla dobrá kvalifikace, nemohu být zklamaný. Je to fantastický pocit dojet tak dobře před britskými fanoušky a nemohu se dočkat závodu. Jsme před Caterhamy a cítím na sebe velký tlak.“

John Booth, šéf týmu
Odpoledne se tým vzpamatovával z náročného startu dne, protože Max měl problém s převodovkou a Jules neodjel mnoho kol. Z pohledu strategie jsme na tom byli lépe než ostatní týmy. Podle očekávání byla kvalifikace mokrá a oba vozy vyjely na trať na přechodných pneumatikách, počasí bylo nepředpovídatelné. Z našich výpočtů ale vycházelo, že bychom se mohli trefit do „suchého okna“ a přešli jsme na hladké, což vyšlo a posunulo nás to do Q2. V této části se situace opakovala a vyšlo nám to. Dotankovali jsme oba vozy a zvolili jsme tu správnou strategii. Žluté vlajky v závěru byly zrádné, ale ukázali jsme, že máme dobrý tým. Získali jsme dvanácté a třinácté místo, což je fantastický úspěch. Oba piloti předvedli to, co se od nich očekávalo a toto je výsledkem.

 

SAUBER

Esteban Gutierrez, 14. místo
Měli jsme velmi dobrou strategii. Myslím si, že podmínky byly velmi náročné, protože počasí se neustále měnilo. V mém posledním kole jsem byl dohnán rychlejšími vozy. Snažil jsem se, jak jsem mohl. Bohužel jsem ztratil kontrolu nad vozem a naboural do zdi.

Adrian Sutil, 16. místo
Bohužel jsem dneska udělal chybu. Když jsem vyjel mimo trať, neočekával jsem, že tam bude hodně mokro. Ztratil jsem kontrolu nad zadní částí vozu a skončil jsem ve štěrku. Je to škoda, protože jsem byl v tu chvíli devátý. Podmínky byly velmi zrádné. Vůz se špatně řídil a jeli jsme na limit, udělat chybu bylo velmi jednoduché.

Moniša Kaltenbornová
Tým pracoval dobře a inženýři udělali dobrá rozhodnutí. Bohužel jsme toho nevyužili. Je to škoda, protože jsme mohli mít dobrou kvalifikaci. Jeden vůz vyjel mimo trať a skončil ve štěrku, druhý pilot ztratil kontrolu nad vozem a havaroval. V takových situacích se musíme zlepšit.

 

WILLIAMS

Valtteri Bottas, 17. místo
Celá kvalifikace byla neuvěřitelná. Vyjeli jsme pozdě, abychom využili suché pneumatiky a nakonec zase začalo pršet. Měli jsme opravdu smůlu, že se to stalo. Měli jsme rychlost dostat se Q3 a zmeškali příležitost. Zítra to bude dlouhý závod, máme dobré auto a stále se můžeme dostat na body, ale počasí bude důležitým faktorem.

Felipe Massa, 18. místo
Opravdu jsme promeškali příležitost získat dobré pozice. Nečekali jsme, že začne pršet a trať osychala, takže jsme museli zajet kolo. A potom zase začalo pršet a to byl konec. Zítra máme co dohánět. Nebude to lehké, ale auto je rychlejší, než naznačují pozice na startu.

Rob Smedley, šéfinženýr
Máme dobré auto, takže tyto pozice jsou velkým zklamáním. Snažili jsme se mapovat vozy na trati, ale načasovali jsme to špatně. Nečekali jsme, že déšť přijde tak rychle, ale to není omluva. Je to chyba, kterou nesmíme opakovat. Bude důležité, jak to zítra napravíme, protože body jsou stále naším cílem, protože na to máme auto a musíme zkusit získat co nejvíce bodů, abychom se dostali před naše soupeře.

 

FERRARI

Fernando Alonso, 19. místo
Víme, že dva Williamsy a dvě Ferrari skončili v Q1, takže je něco rozhodně špatně v porovnání s ostatními týmy, protože když jsou oba vozy mimo během takové kvalifikace, je to kvůli špatnému načasování a špatným pneumatikám. Musíme se na to podívat. Je pravda, že se to už párkrát stalo, ale štěstí nás zachránilo. Musíme být příště lepší. Myslím, že větší týmy mají delší procedury než ty malé, takže musíme zrychlit komunikaci a další věci.

Musíme to zlepšit, ale zároveň existuje tenká hranice. Kdyby přišel déšť o dvě minuty dříve, lidé by nyní volali - proč jste obuly pneumatiky do sucha, když bylo stále mokro? Ale souhlasím, že pár aut bylo na hladkých než začalo pršet a jezdilo zelené sektory a my byli v garáži. Musíme to zlepšit. Myslím, že všichni kromě Rosberga a Hamiltona, kteří říkají, že věří, že budou letos šampioni lžou. A já nerad lžu.

Kimi Räikönen, 20. místo
Věděli jsme, že kvůli počasí bude kvalifikace nepředvídatelná, ale rozhodně jsem takovýto výsledek nečekal. Jel jsem čtyři kola na přechodných, protože bylo stále mokro, potom přestalo, tak jsem přezul na hladké. V prvním sektoru to bylo ok, ale ve druhém zase začalo pršet a to nám znemožnilo zajet dobrý čas a dostat se do Q2. Zítra to nebude lehké, ale uděláme co bude v našich silách. Dnes jsem měl navíc lepší pocit než včera a nevidím důvod, proč bychom to nezkusili a nemohli mít dobrý závod.

Pat Fry, šéf vývoje šasi
Dnešní výsledek je hořkým zklamáním a znamená, že zítra musíme atakovat od prvního kola do posledního kola. V prvních minutách Q1 bylo počasí proměnlivé, což je to nejhorší. Někde byla voda, jinde sucho. Nebylo možné se na přechodných zlepšit. Když se časy zrychlovaly, obuli jsme střední sadu jako ostatní, ale vrátil se déšť a my se tak nedostali dál. Nyní je cílem dojet na bodech a získat maximum z nových pneumatik, které máme k dispozici.

 

CATERHAM

Marcus Ericsson, 21. místo
Trénink začal za mokra, ale podmínky byly ok a přezuli jsme na přechodné. Během jízdy opět začalo pršet, zvlášť ve druhém sektoru. Počkali jsme až téměř do závěru, kdy jsme opět na pneumatikách do deště odjeli pár kol.

V kvalifikace jsme jeli jako téměř všichni na přechodných, ale brzy jsme zkusili hladké. Podmínky byly kritické a já udělal ve druhém sektoru, kde jsem na to tlačil, chybu, po které už jsem čas nezlepšil. Zítra má být počasí podobné a víme, že nám to může přinést příležitosti, musíme být připraveni.

Kamuj Kobajaši, 22. místo
Po pátečním dešti jsme začali ranní trénink na mokrých pneumatikách, ale po instalačním kole bylo jasné, že trať je připravena na přechodné. Vyjeli jsme brzy, abychom viděli, jak se chovají a našli pár potíží s trakcí, ale jinak bylo auto ok. Zase začalo pršet, počkali jsme, než jsme pár minut před koncem opět vyjeli na přechodných.

V Q1 jsme vyjeli brzy na přechodných, ale po pár kolech to vypadalo, že můžeme zkusit hladké. Zajeli jsme do boxů ale brzy poté, co jsem opět vyjel mi bylo řečeno, že mám zajet do garáže, že je s autem problém. Udělali jsme pár opatření a vyjeli opět, ale ukázal se stejný problém a nemohl jsem jet rychleji. Je to škoda, protože kvalifikace jako ta dnešní přináší příležitosti a mohli jsme být v Q2, ale nestalo se to.

Cedrik Staudohar, šéf podpory Renaultu
Nebyl to náš den. Doufali jsme, že využijeme počasí jako výhodu, ale bohužel Kamuj měl problém s ERSem a po nápravě se objevil problém s motorem, který se choval jako by byl v garáži a zastavil na trati, což znamenal konec. Marcus měl těžkou kvalifikaci, bez problému s motorem. Nyní se těšíme na závod, kde snad budeme mít větší štěstí.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 7 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy