Komisaři celou situaci vyřešili varováním. Problém spočíval v tom, že Pastor Maldonado po Q1, ve které vypadl s jezdci týmu Caterham a Marussia, nevrátil volant na své místo, jak vyžadují pravidla.
Proč musel mistr GP2 z roku 2010 jen několik okamžiků před koncem Q1 odstavit svůj Lotus vedle tratě zatím zůstává nezodpovězeno. Zástupce ředitele týmu, Federico Gastaldi, odkazuje na problém s turbem.
Renault však vinu na sebe vzít nechce a podle něj problém spočíval v nasávání vzduchu do motoru. V tomto případě by byl za odstavení vozu zodpovědný tým. Ať tak či tak, Maldonada zítra čeká start z 17. příčky.
Pastor se svým E22 na kanadské trati (zdroj: Lotus F1 Team)
Jde o první napomenutí pro jezdce v tomto roce. "Komisaři vyhodnotili, že vůz nezůstal stát v nebezpečném místě na trati, a proto se rozhodli, že napomenutí bude dostačující," stojí ve zdůvodnění FIA.