Prohlášení týmů po kvalifikaci v Kanadě: Massa lituje zmařené šance na 3. místo

Rosberg, Nico | foto: Daimler AG

Jak hodnotí své výkony v kvalifikaci jednotliví piloti a představitelé týmů?

MERCEDES

Nico Rosberg, 1.
Vím, že jde o trať, kde je Lewis velmi silný. Jsem proto spokojený, že to vyšlo. Byl to fantastický den a po celý víkend jsme dělali neustále pokroky, takže jsem v té nejlepší pozici pro zítřek. Lewise se mi podařilo porazit díky neustálé práci, procházení dat, spolupráci s inženýry a snaze porozumět oblastem, kde jsme lepší. Jde jen o proces a já jsem rád, že to vyšlo.

Lewis Hamilton, 2.
Nico odvedl fantastickou práci, takže mu gratuluji. Nebylo to nějak zvlášť špatné kolo, jen zkrátka nešlo o tu nejlepší kvalifikaci. Někdy se vám povede, jindy ne. Ale je skvělé získat pro tým první a druhé místo, výkonnost je fantastická. Doufejme, že zítra se budeme psát historii.

Niki Lauda, nevýkonný předseda
Slibuji vám: Lewis není úplně spokojen a už se nemůže dočkat závodu. Bude bojovat až do konce. S mojí nervovou soustavou je vše v pořádku. Ví, co dělají a budou spolu bojovat. Oba mají stejnou šanci. Bude to závod o gumách. To, že Nico poslední kolo takto vykouzlil, bylo neuvěřitelné, perfektní výkon. V prvních závodech to tak dělal Lewis, teď Nico. Když vidíte, jak blízko na limitu oba mohou jezdit - to mě těší. Nebudu dělat žádné prognózy. Vím jen, že oba pojedou proti sobě na plno. Uvidíme, jaká mezi nimi bude nálada a s Lewisem vzadu. Pro závodního jezdce je vždy těžké být druhý. 

 

RED BULL

Sebastian Vettel, 3.
Start do posledního kola nebyl nejlepší. Nezvládl jsem dobře první sektor. Ale potom už jsem do toho šel s větším riskem a vyšlo to. Celkově to je velmi dobrý výsledek, maximum, které jsme mohli zvládnout. Bylo to těsné. Půl sekundy na Mercedes vepředu, ale čtyři auta za námi byla v rozmezí pěti či šesti setin. Je to dlouhý závod a překvapením může být strategie. Williams je velmi silný a rychlý na rovinkách. Motory mercedes se na rovinky těší. 

Myslím, že se na sobě vždy snažíte pracovat, zatím mi závody příliš nevycházely, takže je dobré, že jsem měl bezproblémový pátek a sobotu. Když sedám do auta, vím, že je dostatečně dobré, ale zatím auto stále není úplně podle mých představ, ale snažím se z něj dostat maximum.

Daniel Ricciardo, 6.
Snažím se sám sebe povzbudit, ale bylo to frustrující. Být jen o méně než polovinu desetiny od třetího místa na startu je frustrující. Ve druhém sektoru mi to nevyšlo. Super-měkká sada pneu je letos náročnější, zvlášť zde. Nebyli jsme dostatečně rychlí v posledním kole a snažil jsem se s autem bojovat až moc. Ale musíme se uklidnit a dívat se kupředu, na závod. Udělal jsem pár chyb a zaplatil za to. Bylo to nanic, ale tak to je.

Christian Horner, šéf týmu
Kdybyste nám před kvalifikací nabídli třetí a šesté místo, brali bychom to. Sebastian zajel skvělé kolo, dostal z auta maximum a je třetí. Daniel je také tam vepředu, šestý. Byla to dobrá kvalifikace.

 

WILLIAMS

Valtteri Bottas, 4.
Pro tým to bylo dobré. Máme dobré auto, dokázali jsme zrychlit, zlepšit vyvážení. Poslední jízdě jsem měl provoz a bylo to na hraně. Byla šance na třetí místo, ale závod je zítra. Zahřívání předních pneumatik je lepší, zítra budeme moci bojovat s Red Bully.

Felipe Massa, 5.
Jsem celkem spokojený s autem, ne už tolik s pozicí, mohli jsme být třetí. Jsem spokojený s vyvážením, snad zítra odjedeme velmi dobrý závod, dobré dlouhé jízdy a tempo. Myslím, že budeme mít šanci na pódium a budeme moci o něj bojovat.

Rob Smedley, šéfinženýr
Včera jsem s kluky seděl a řekl: Úkolem pro vás oba, jako inženýry, je zahřátí gum a to další příjde v závodě. Problém se zahříváním předních gum jsme zvládli. Naštěstí pro kluky. Fungovalo to dobře. Věděli jsme, že to bude problém a to i při vysokých teplotách trati. Ale auto bylo od dnešního rána až po kvalifikaci dobré. Myslím, že zítra můžeme vyzvat Red Bully. Nakonec, každý je z určitého pohledu nebezpečím, ale do závodu musíte jít s vírou, že můžete porazit každého protivníka. A ja myslím, že zítra můžeme.

 

FERRARI

Fernando Alonso, 7.
Se svou pozicí jsem i nejsem spokojený.  Snažíme se zlepšovat závod od závodu, v pátek jsme neustále mezi nejlepšími třemi, ale ne v kvalifikaci. Možná budeme muset změnit náš přístup. Red Bull a Williams jsou dobří, nebyli jsme dostatečně rychlí. Ve strategii musíme sledovat teploty a určit, které pneumatiky budou fungovat lépe. Super-měkká směs funguje docela dobře.

Kimi Räikkönen, 10.
Je to těžké dát dohromady jedno rychlé kolo, protože kloužete po trati. Necítil jsem se dobře na pneumatikách a nezajel dobré kolo.

Pat Fry, technický ředitel - šasi
Byla to náročná kvalifikace, ale doufali jsme v lepší výsledek. Věděli jsme, že na tomto okruhu nebudeme bojovat jen s Red Bully ale i s ostatními týmy kvůli pár zatáčkám a dlouhými rovinkami. Bylo tepleji než včera a trápili jsme se víc než ostatní s přilnavostí. 

Z technického úhlu pohledu tady Red Bull díky jejich většímu přítlaku a Williams s jejich motory Mercedes, dostali z pneumatik víc a byli tak konkurenceschopnější. Zítra budeme chtít mít dobrý start i když to letos není na rovinkách a s předjížděním není nejjednodušší. Musíme dávat pozor na opotřebení pneumatik.

 

TORO ROSSO

Jean Eric Vergne, 8.
Byla to hodně dobrá kvalifikace. Pole je hodně těsné a proto bylo důležité z auta dostat maximum. Podařilo se nám získat dosáhnout cílů a tento výsledek budiž odměnou pro celý tým. Osmé místo na roštu je hodně nadějné a já udělám vše, co budu moci, abych dokončil na bodech. 

Daniil Kvjat, 15.
Moc jsem toho včera nezvládl, ale tým přes noc dobře pracoval a dnes ráno to dobře fungovalo. Ale v kvalifikaci se mi zdálo auto těžké na řízení a měl jsem problémy s brzdami. Dnes večer to prozkoušíme a jsem přesvědčený, že to zítra bude lepší. 15. pozice není ideální, ale jako vždy, vynasnažím se, abych skončil na co možná nejlepší pozici.

Phil Charles, závodní inženýr
Po náročném včerejšku jsme zvládli dobře ranní trénink. JEV odvedl skvělou práci a vyjel si osmé místo. Celý víkend byl silný, takže je skvělé, že ten výkon potvrdil. Daniil na druhou stranu měl dnes smůlu. Fakt, že včera moc nejezdil mu asi uškodilo. Jsem si jistý, že zítra budeme mít silný závod.


MCLAREN

Jenson Button, 9.
Ten výsledek není tak špatný, trápili jsme se s malým množstvím paliva. Zítra bude horko a z pohledu strategie a pneumatik to bude pro nás všechny těžké. Tým odvedl dobrou práci, teď se musíme připravit na každý scénář. Nevím, co nás potká, ale máme toho nejlepšího stratéga i inženýry.

Kevin Magnussen, 12.
Jenson z auta dnes dostal asi maximum. Ale pro mě byla Q2 trochu těžší. Auto se v podsatě řídí dobře, není tu nic, co bych chtěl na nastavení měnit. Ale chybějící přítlak znamená, že nejsme dostatečně rychlí. Zítra bude důležité starat se o gumy, zvláště o měkčí, které budou v teplejších podmínkách odcházet. Opravdu nevím, co očekávat od neděle, startujeme mimo TOP10. Kdybychom měli dobrý závod, tak můžeme získat nějaké body. Vše, co vím, je, že zítra budu bojovat absolutně naplno.

Eric Boullier, závodní ředitel
Tady není kvalifikace tak důležitá jako jinde, takže je stále o co hrát. Bude to dlouhý, náročný, nepředvídatelný závod. Kevin měl smůlu, měl jinak o víkendu dobrou rychlost a myslím, že mohl být s Jensonem v první desítce, kdyby se nedostal do provozu. To znamenalo ztrátu teploty pneumatik a ztratil pak v prvním sektoru pár desetin. Je to smůla, ale stále se učí. Odvádí fantastickou práci. Zítra to bude o útočení.

Jenson odváděl celý víkend dobrou práci. Jako tým zde nemáme dost přítlaku, abychom bojovali s prvními sedmi ši šesti, takže deváté místo je férovým odrazem naší rychlosti. I tak Jenson dostává z nabízené techniky maximum.

 

FORCE INDIA

Nico Hülkenberg, 11.
Renault a Ferrari se od začátku sezony extrémně zvedly a extrémně zlepšily. Během celého víkendu se nám moc nedařilo. Pořád to pro nás bylo těžké a pořád jsme museli bojovat, ostatní od nás byly trochu vzdáleni. A to samé teď. Kola a všechno nám vyšlo, ale vidíte: Je to extrémně těsné, půl desetinky by stačilo a byl bych v Q3. Věřím ale, že 11. místo není špatná výchozí pozice. Můžeme možná něco získat díky alternativní strategii - budem startovat na tvrdých gumách. 

Sergio Pérez, 13.
Byla to náročná kvalifikace a obtížnější, než jsme čekali. Startuji třináctý, ale cítím se ohledně našich šancí pozitivně, protože je to okruh, kde se dá předjíždět a závod často přináší neobvyklé situace. Máme dobrou maximální rychlost a to zítra bude důležité. Myslím, že jsme už letos ukázali, že se počítá neděle a jsem si jistý, že můžeme získat body. Musíme mít dobrou strategii.

Roberg Fernley, zástupce šéfa týmu
Bylo to dnes těsné. 11 a 13 místo znamená, že to není zrovna nejlepší, ale týmy kolem dnes měly navrch a nedostali jsme se do Q3 jen těsně. Co se výkonnosti vozu týče, piloti se cítili pohodlně se změnami v nastavení a posunuli jsme se od pátku vpřed, což nám dodává optimismus. Závodní rychlost týmů středu pole je vyrovnaná a můžeme tak získat body.

 

LOTUS

Romain Grosjean, 14. místo
Očekávali jsme, že to pro nás v Kanadě bude obtížné. Pokud se ale nebudeme bavit o našem postavení na startovním roštu, tak i tak musím připustit, že jsem spokojený se zlepšením, které jsem na s vozem dokázali provést. Pro je jezdce už je jízda s ním mnohem příjemnějším. Tato kvalifikace byla frustrující, protože jsme mohli získat několik dalších pozic v poli. Zítra bude chladněji a bude zajímavé sledovat, jak si kdo poradí s pneumatikovou strategií.

Pastor Maldonado, 17. místo
Měl jsem nějaký problém, při kterém jsem přišel o výkon. Můj inženýr mě tedy požádal, abych okamžitě zastavil auto a odstavil ho vedle tratě. Je to škoda, protože jinak jsem mohl postoupit do Q2. Pokud bychom neměli ten problém, viděli bychom, co by se stalo. Teď bude důležité mít dobré první kolo a získat několik pozic. Uděláme pro to vše, co bude v našich silách. Doufám, že se zítra pobavíme.

 

SAUBER

Adrian Sutil, 16.
Opět to nebyla lehká kvalifikace, ale alespoň jsme se dostali do Q2, což byl malý úspěch, i když se výkonnost moc nezlepšila. Kromě toho jsme tam, kde jsme byli i dnes ráno v tréninku. S autem se jezdí těžko. Potřebujeme více přítlaku a momentálně máme deficity asi ve všech oblastech. Jízdní vlastnosti nebyly v kvalifikaci optimální. Bylo těžké auto kontrolovat plynovým pedálem, protože je hodně nervózní. To pro zítřek znamená startovní pozici 16. V závodě do toho dáme vše.

Esteban Gutierrez, 22.
Byl to pro nás den plný zklamání poté, co jsme už v pátek měli nějaké problémy. Musíme data dále analyzovat, abychom porozuměli tomu, co bylo příčinou hodin. Do zatáčky jsem přijel s menší přetáčivostí, pak se něco stalo a já auto nemohl dále kontrolovat. Momentálně musíme zjistit, jestli se to stalo z nějaké vnitřní příčiny nebo jestli to způsobilo něco, co jsem cítil už předtím. Musíme to dále zanalyzovat, abychom porozuměli tomu, co bylo příčinou. Vím, kolik práce to je, auto na zítřek připravit a chci za to týmu poděkovat. Zítra je nový den a já do toho dám vše.

Monisha Kaltenborn, týmová šéfka
Samozřejmě je to hodně politováníhodné, když můžete jít do kvalifikace jen s jedním autem. Co se Estebana týče, tak inženýry stále zaměstnává analyzování dat. Bude startovat z boxové uličky, což mu věci samozřejmě neulehčí. Má to ale také výhodu, protože můžeme pracovat na nastavení a budeme se moc koncentrovat na gumy. Adrian také nemá lehkou výchozí pozici, ale když se podíváme na dlouhé jízdy, tak je to nadějné. A tak doufáme, že bude mít v závodě možnost posunout se výše.

 

MARUSSIA

Max Chilton, 18.
V Monacu jsme získali skvělý výsledek, ale zde jsme očekávali trápení, protože nám tento okruh nikdy neseděl. Myslím, že jsme všichni překvapení, ale příjemně, protože to podtrhuje progres, který jsme s vozem udělali. Stále zde bylo místo pro zlepšení, ale červená vlajka to překazila. Přesto se musíme dívat na věci pozitivně. Plán pro zítřek je udržet za sebou ostatní a doufám v dobré soboje s vozy přede mnou.

Jules Bianchi, 19.
Je to zklamání, protože po potížích v trénincích se nám ráno dařilo dobře. Auto bylo dobré a zlepšili jsme se. Vzhledem k minimu času stráveného na trati se auto chovalo dobře. Nemohl už jsem se dál zlepšit, červené vlajky nám také nepomohly. Musím se soustředit na závod.

John Booth, šéf týmu
Trénink byl pozitivní, oba vozy zvládly program. Max pracoval na optimalizaci nastavení a celková rychlost byla dobrá. Kvalifikace šla dobře, přestože jsme nemohly znovu vyjet kvůli červeným vlajkám i když bylo ještě místo pro zlepšení. Q2 jsme zmeškali jen těsně. Jules nebyl spokojen, což je výsledek nedostatku času na trati. Bohužel nemohl vyjet do druhého kola kvůli problému s nastartováním, i když červené vlajky znamenaly konec nadějím na zlepšení. Byl to náročný víkend. Těšíme se na slibný závod.

 

CATERHAM

Kamuj Kobajaši, 20.
Trénink začal pozitivněji než včerejšek. Pneumatiky se lépe zahřívaly a zlepšili jsme brzdění. Musíme zapracovat na trakci a nedotáčivosti v šikanách, ale celkově to bylo dnes lepší. Vše šlo bez potíží, než jsem musel zastavit s problémem s převodovkou. Byl to podobný problém, jaký měl včera Marcus, ale před kvalifikací jsme vše opravili.

V kvalifikaci jsme vyjeli na superměkké, ale zastavila nás červená vlajka a já tak nemohl zlepšit svůj čas. Vyvážení bylo lepší než ráno a nakonec jsem ve svém rychlém kole po dobrých prvních sektorech to kolo musel vypustit a zajel tak dvacátý čas. Kvůli penalizaci za výměnu převodovky budu startovat z konce startovního roštu a jediné co mohu udělat je bojovat. Všichni v týmu to dělají i když je to pro nás těžký víkend. Ale může se stát cokoliv a počítá se zítřek.

Marcus Ericsson, 21.
Bylo jasné, že jsme přes noc našli zlepšení, zvláště s brzdami, které bylo v pátek problémem. Stále jsme však měli potíže s prací s pneumatikami. Ale každým kolem se auto chovalo lépe a udělali jsme pokrok. Na konci mého rychlého kola mi ujel zadek vozu v zatáčce č.9 když jsem byl za pár dalšími vozy a dotkl se zdi, což byl pro mě konec kvalifikace.

Nebyl to pro mě a tým lehký víkend. Nejsme dost silní a závod bude těžký. Vím však, že udělám maximum.

Cedrik Staudohar, šéf vývoje Renaultu
Jsme s výkonem motoru spokojeni, jeli jsme na limitu. Máme dostatek možností pro strategie, ale se ztrátou na nejbližší rivaly toho moc udělat nemohli. Budeme dělat co budeme moci, abychom to zlepšili a závod může být nepředvídatelný.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy