"Jsme zpět." Proč je Montreal pro Renault první příležitostí pro srovnání s konkurencí?

Renault | foto: Renault Sport F1

Rémi Taffin, šéf traťových činností společnosti Renault Sport F1, která dodává své pohonné jednotky Caterhamu, Lotusu, Red Bullu a Toro Rosso, hovoří o zlepšeních, které v úvodu sezóny dosáhli.

Zpět v plné síle
Na počátku sezóny jsme říkali, že budeme v zotavovacím módu a že budeme opět ve formě až od Velké ceny Kanady. V posledních čtyřech závodech jsme představili několik vylepšení a v Montrealu ten proces dokončíme. To nám dá první příležitost vidět, jak si na tom ve srovnání s konkurencí stojíme.

Máme několik nových dílů, které zde budou debutovat, navržené zejména pro větší spolehlivost. A jako v předchozích závodech připravujeme další vylepšení softwaru, což by mělo zlepšit ovladatelnost a management energie.

Problémy z Monaka vyřešeny
Navíc jsme prošetřili důvody selhání v Monaku a přijali jsme opatření pro to, aby se už neopakovala. Obzvlášť jsme zkoumali Vettelův problém, který způsobila mechanická potíž s MGU-H.

Daný díl byl přepracován a díky dalším konečným kontrolám je nyní robustnější. Problémy s výfuky u vozů Toro Rosso byly týmem prošetřeny a nyní díky naší diagnostice a pochopení chování celého výfukového systému společně víme, jak se jim v budoucnu vyhnout.

V Montrealu bude kvůli nedostatku brzdění kladen důraz na MGU-H
Tento veškerý vývoj bude přínosem v Montrealu, jenž představuje letos zatím nejtěžší výzvu pro pohonné jednotky. Dlouhé rovinky vyžadují maximální výkon po velkou část (přes 55 %) kola, proto obrovsky zatěžují motor s interním spalováním. Očekávám, že spatříme rychlosti převyšující 330 km/hod, podobně jako v Barceloně - budeme tedy spoléhat na MGU-K a MGU-H, aby pomohly zlepšit jak maximální rychlost, tak i akceleraci.


Renault poprvé umožní svým zákazníkům využití maximálního výkonu
svých pohonných jednotek (foto: Renault Sport F1)

Protože je zde ale jen několik zatáček pro rekuperaci energie přes MGU-K, bude to velmi těžké, protože auta během kola moc často nezpomalují. V důsledku toho bude důraz kladen na MGU-H, který rekuperuje energie prostřednictvím výfukových plynů.

Budeme potřebovat co nejvíce energie, protože se spotřebou zde budeme na limitu. Také budeme monitorovat to správné vyvážení mezi tradiční a elektrickou energií, abychom se rozhodli pro ten nejefektivnější způsob využití paliva v závodě.

I když víme, že konkurence je velmi silné, do Montrealu jedeme optimisticky naladěni, protože pro vítězství na dráze děláme vždy maximum. Realisticky musíme být pokorní, stále však půjde o velmi dobrý test toho, jak daleko jsme zašli od obtížného zimního testovacího období a kolik práce ještě zbývá odvést.

Nároky Montrealu na jednotlivé součástí pohonné jednotky (1 - nejlehčí; 5 - nejtěžší):
- motor s vnitřním spalováním: 4
- MGU-K: 3
- MGU-H: 4
- baterie: 2
- spotřeba paliva: 3
- rekuperace energie: 4

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 21 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy