Perfektně dnes pracovali mechanici Red Bullu, kteří Sebastiana Vettela ve 33. kole přezuli za 2,3 sekundy, o 19 kol později za 2,4 s. Dobrou práci předvedli také u Ricciarda ve 45. kole - zdržel se jen 2,4 s.
Rychlí byli v Barceloně také u McLarenu, Magnussena přezuli za 2,6 a 2,5 sekundy. Za 2,5 s odbavili také Buttona v 17. kole, podobně rychlou zastávku jsme dále viděli už jen u Ferrari v 53. kole, kdy se u svých mechaniků ukázal Alonso. Scuderia jinak dnes na nejrychlejší ztrácela jak na trati, tak i v boxech.
Ještě zmíním první zastávku Maldonada, která trvala 8,6 sekundy - u Lotusu nedošlo k žádnému problém, Venezuelan si pouze odpykával 5 sekundový trest za najetí do Ericssonova Caterhamu. Mechanici po jeho zastavení po tuto dobu nesměli na jeho voze pracovat.
Do závodu startovali všichni závodníci na měkké směsi (7 na čerstvé, 14 na ojeté), jediný Vergne začal na pomalejší tvrdé směsi.
Většina pole vsadila ve svých strategiích nakonec na dvě zastávky, třikrát se v boxech ukázali jen Alonso (Ferrari), Gutiérrez (Sauber), Chilton (Marussia), Kvjat (Toro Rosso), Massa (Williams) a Vettel (Red Bull).
Nejdelší stint na středně-tvrdé sadě pneumatik jsme viděli u Ricciarda (Red Bull), na tvrdé u Grosjeana (Lotus) - oba na nich ujeli 31 kol (47 %) z celkových 66, na které byla vypsána Velká cena Španělska.