Prohlášení po kvalifikaci: Vettel se nudí, Räikkönena výhra nad Alonsem nijak zvlášť netěší

Mercedes | foto: Daimler AG

BARCELONA ; Kolotoč F1 se vrátil na evropskou půdu a z první řady se opět radují u Mercedesu. Jak hodnotí své výkony v kvalifikaci na katalánském okruhu jednotliví piloti a představitelé týmů?

MERCEDES

Lewis Hamilton, 1.místo
Byl to náročný den. Nico jezdil velmi dobře a já nevěděl, jestli budu schopen získat pole position, ale nakonec jsem z auta dostal co to šlo. Při příjezdu sem jsme nevěděli, jaké bude rozložení sil, ale vidět všechnu tu tvrdou týmovou práci a vývoj, to mě inspiruje. Bylo to náročné, nebyly moc dobré podmínky na trati a jsem moc rád, že mám pole position. Takovou výkonnost, jakou máme... To jsem předtím neznal. Je to úžasné, jsem šťastný.

Nico Rosberg, 2.místo
Jsem rozhodně velmi zklamaný, nelíbí se mi být druhý za Lewisem. Ale zajel jsem dobré kolo, nakonec ale Lewis odvedl lepší práci. Zítra máme o co hrát. Trošku mi chybí do optima, ale jde jen o to mít dobrý start a budu zase ve vedení.

Toto Wolff, výkonný šéf týmu
Barcelona je trať, kde je rychlé kolo odrazem kvality celého vašeho balíku - a zvlášť musíte mít efektivní přítlak. To dělá dnešní výsledek uspokojivým a zásluhu na tom má každý v týmu. Byla to těsná bitva mezi našimi piloty a Lewis měl dnes odpoledne navrch. To je jedna z našich klíčových výhod - máme jezdce, kteří se vzájemě tlačí a je to důležité pro takové týmové výkony.

 

RED BULL

Daniel Ricciardo, 3.místo
Myslím, že jsme zase nelepší ze zbytku, ale stále nejsme dost rychlí. Stále nám chybí sekunda. Čekal jsem menší rozdíly, protože moje kolo bylo relativně dobré. Udělali jsme určité pokroky, ale Mercedes také. Rád bych zmenšil ztrátu, takže máme před sebou kus práce. Pozitivní je, že jsme s náskokem třetí. To nenší špatné. Určitě se ale chceme přiblížit těm dvěma vepředu.

Sebastian Vettel, 10.místo
Vyjel jsem z garáže a přišel o druhý rychlostní stupeň. Bylo jasné, že mám problém, ale stále jsem měl ještě trojku a ty vyšší, takže jsem si myslel, že to vyzkouším i bez dvojky. Ale v první zatáčce jsem přišel i o všechny ostatní rychlostní stupně.

Byl to dnes těžký den, trať byla velmi kluzká. Za Mercedesem to je velmi těsné. Myslím, že jsem potřeboval ještě více kol. Dostával jsem se do rytmu a myslel jsem si, že bych mohl zkusit dostat se na třetí místo. Myslím, že auto na to má, ale tak blízko jsem se nedostal.

Není nic, co bych mohl udělat. Je to pochopitelně zklamání a je to nudné mít tyto problémy, ale závod je zítra. Stát se může cokoliv a snad není převodovka vážně poškozena.

Christian Horner, šéf týmu
Rozhodně si myslím, že Daniel dnes z auta vyždímal maximum a zajel silnou kvalifikaci. Je škoda, že Sebastian není s ním vepředu a to kvůli problémům s převodovkou, který zatím zkoumáme. Musíme se podívat, zda je to softwarový či mechanický problém.

 

WILLIAMS

Valtteri Bottas, 4.místo
Je to opravdu příjemné, do kvalifikace to byl celkem obtížný víkend. V nastavení jsme provedli před kvalifikací několik velkých změn a ty způsobily velký rozdíl. Ve voze jsem si mnohem více věřil. Se čtvrtým místem jsem spokojený. Předjíždění je tady náročné, takže se na to těším. Mercedesy jsou neporazitelné, Red Bully vypadají rychle, pak by to ale měl být dobrý závod.

Felipe Massa, 9.místo
Jsem s mým kolem nespokojen, protože mi to uklouzlo v zatáčce č.10 po brzdění, nešlo o auto, byla to moje chyba. Během zbytku kvalifikace jsem si vedl velmi dobře, takže mě naštvalo, že jsem to nezvládl, když se to počítalo. Závod je dlouhý a auto má potenciál, takže máme co dělat.

Rob Smedley, šéf výkonnosti vozidla
Jsem rád, že kvalifikace probíhala dobře. Rychlost auta je výborná. Je zde teplo a trať vyžaduje spoustu přítlaku a novinky, které jsme sem přivezli nám pomohly. Nové díly fungovaly. Felipe je trošku mimo pozice, protože byl v Q1 a Q2 velmi rychlý, ale neměl nejlepší závěrečné kolo. Máme před sebou kus práce, ale vypadá to pozitivně a chceme získat dost bodů.

 

LOTUS

Romain Grosjean, 5.místo
Je pozitivní pro všechny v týmu, že jsme získal třetí řadu. Je to výsledek podle našich představ a ukážeme ještě víc. Závod by měl být zajímavý. Těžko se zde předjíždí a budeme se snažit šetřit pneumatiky během prvního stintu jak jen to půjde, abychom viděli, jak daleko s nimi dojedeme. Uvidíme, co dokážeme, ale rozhodně by bylo skvělé konečně získat body.

Pastor Maldonado, 22.místo
Měl jsem velkou šanci, abych odjel dobrou kvalifikaci, ale bohužel jsem ztratil kontrolu nad vozem a na výjezdu z třetí zatáčky jsem se roztočil. Musíme se podívat, co se stalo a musíme být připraveni na zítra. Dneska jsme byli docela konkurenceschopní a po celý víkend se zlepšujeme. Máme k dispozici pneumatiky do závodu, můžeme si pohrát se strategií. Doufám, že se v neděli zlepším.

Alan Permane, provozní ředitel
Páté místo na roštu je dobrou předzvěstí před zítřejším závodem a musíme poděkovat za Romainovu práci, mechanikům i všem v Enstone. Velká škoda Pastora, že neměl šanci na zajetí dobrého času v kvalifikaci, protože v tomto víkendu ukazoval dobrou výkonnost. On se bude soustředit na závod, my uděláme všechno, abychom mu pomohli.

 

FERRARI

Kimi Räikkönen, 6.místo
Pochopitelně jsou lidé, které můj souboj s Alonsem zajímá, ale mně je to jedno, dokud nebudeme vepředu. Samozřejmě se pokusím zůstat před ním, ale moc mě to neuspokojuje, když jsme šestí a sedmí. Tam být nechceme. Musíme se dívat na celý obrázek, jsem sice před ním, ale nic to nemění. Chci vyhrávat jako tým v čele a potom na tom bude záležet. 

Ráno to byla katastrofa a potom jsme na autě zapracovali a stále je to obtížné, musíme na kvalifikační rychlosti zapracovat. Chce to dát dohromady kolo bez jediné chybičky. Je to vždycky boj. Jsme výsledkem zklamaní, ale takový je život. Cílem je pódium, ale dokážeme to? Těžko říci, v předchozích závodech se pořád něco dělo a bylo to náročné, doufejme, že to bude normální závod a uvidíme.

Fernando Alonso, 7.místo
Bude to těžký závod. Bojujeme po celý víkend, některé novinky fungují, jiné ne. Máme nízkou přilnavost, ale to je stejné pro všechny. Nepodařilo se nám získat ve voze pohodlí. Start ze sedmého místa nebude jednoduchý, ale snad se nám zítra podaří několik míst získat. V zadní části jsme o tomto víkendu provedli čtyři, pět nebo šest změn v nastavení. Potřebujeme mít pevnou záď a získat zpět důvěru. Potřebujeme víc času. 

Luca di Montezemolo, prezident
Nečekal jsem, že tým bude o tolik méně konkurenceschopný, než jsem si na začátku sezóny představoval. Musím pochopit, kde vězí problémy, proč nejsme konkurenceschopní, a situaci co nejdříve zlepšit, aniž bychom přišli o klid.

 

McLAREN

Jenson Button, 8.místo
Myslím, že to dnes bylo náročné pro všechny, chyběla přilnavost na trati a během tréninků jsme museli kromě nastavení vozu hledat něco, co by fungovalo. Málem se to podařilo, ale auto je nedotáčivé. Nicméně, odvedli jsme dobrou práci a výsledek není špatný. Možná jsme mohli najít ještě pár setin na nastavení, ale asi by to ani tak neudělalo velký rozdíl.

Zítra to bude klouzat. Ušetřili jsme sadu pneumatik, což je dobré - nejsem si jistý, kterou strategii pojedeme, ale je dobré mít nějaké možnosti. Rozhodně jsme ukázali známky pokroku, přestože stále nejsme tam, kde bychom chtěli být.

Kevin Magnussen, 15.místo
Rozhodně jsme vůz zlepšili - je škoda, že jsem to dnes týmu nemohl prokázat. Nevím přesně, jaký jsem měl problém. Během Q1 jsem měl potíže s motorem, které jsme se snažili vyřešit, ale v Q2 jsme se rozhodli neriskovat. Zítra budou hrát velkou roli pneuamtiky, takže uvidíme, jak se to vyvine. Cílem bude čisté první kolo, ale myslím, že se budu trápit. Kvalifikační rychlost vypadá lepší než naše závodní. Je to škoda, ale alespoň jsme ušetřili pneumatiky, takže doufám, že z toho vytěžíme něco pozitivního.

Eric Boullier, závodní ředitel
Ačkliv osmé místo není nikdy uspokojivé, Jenson dnes ovedl velmi dobrou práci, aby tohoto výsledku docílil. Kevin měl velkou smůlu, že jeho kvalifikaci ovlivnil problém s motorem, který vyšetřujeme. Ale dnes i včera jezdil vyrované časy jako Jenson, takže jsem si jistý, že by se dnes do Q3 dostal.

Zítra bude hrát velkou roli strategie a můžete si být jistí, že jak Kevin tak Jenson dají maximum do toho, aby získali co nejvíce bodů jen bude možných.

 

FORCE INDIA

Nico Hülkenberg, 11.místo
Moje kolo bylo dobré a jsem spokojen s výkonem v kvalifikaci. Udělali jsme pokrok s řízením a nastavením oproti rannímu tréninku. Ale i tak jsme dojeli těsně pod první desítkou. Když vezmu v úvahu, že jsme většinu víkendu nebyli s autem spokojeni, je 11.místo velmi dobrý výsledek a získali jsme navíc sadu středně-tvrdých pneumatik.

Očekávám zítra strategický závod, zvlášť, když hodně týmů kolem nás má podobnou závodní rychlost. Bude to pro všechny výzva a klíčová bude práce s pneumatikami, ale máme na dosah bodované umístění.

Sergio Pérez, 12.místo.
Myslím, že výsledek víceméně odráží naše očekávání. Možná bylo místo v první desítce možné, ale moje závěrečné kolo Q2 jsem nedokončil protože příprava na ně nebyla ideální. Dostal jsem se do provozu a moje pneumatiky nebyli optimální, proto jsem se rozhodl nechat to plavat a ušetřit pneumatiky. Věděli jsme, že tento okruh pro nás bude náročný, lae i tak věříme, že budeme zítra konkurenceschopní.

Podle mě bude závod o správné strategii, protože se zde těžko předjíždí. Naše rychlost vypadá slibně a máme šanci získat zítra nějaké pozice.

Vijay Mallya, šéf týmu
Start z 11 a 12 pozice je dobrý výsledek na trati, která pro nás je jednou z nejnáročnějších. Oba piloti hledali správné vyvážení během tréninků a trápili se s autem. První desítka nebyla tak daleko a start ze šesté řady znamená, že můžeme závodit o body. Očekáváme podobnou závodní rychlost jako vozy kolem nás a klíčové bude správně zvolit strategii, abychom v závodě ukázali pokrok.

 

TORO ROSSO

Daniil Kvjat, 13.místo
Myslím si, že dneska jsme z vozu dostali maximum, ačkoliv jako vždy jsme mohli udělat pár věcí lépe. Ale závod je zítra a víme z minulosti, že stále můžeme přivést body, ačkoliv startuji z třináctého místa.

Jean-Eric Vergne, 16.místo
Bylo součástí strategie, abych nevyjel v Q2, ušetřil jsem pneumatiky a připravoval jsem se pro agresivní zítřejší závod. Myslím si, že to bylo citlivé rozhodnutí. Je pravdou, že toto není ideální trať pro předjíždění, ale udělám maximum, abych předjel vozy přede mnou zleva, zprava, prostě všude, kde to jen bude možné. Po celý víkend se vůz hůře řídí, krom dlouhých jízd, proto doufám, že zítra to bude fajn závod.

Phil Charles, šéfinženýr:
Kvalifikace byla obtížná pro JEVa, protože si do ní přinesl penalizaci deseti míst, proto jsme byli zklamaní, že musíme jet v podstatě jen s jedním vozem. Daniil odvedl fantastickou práci na tvrdých pneumatikách, ty měkčí jsme dneska neuměli tolik využít. Musíme se na to podívat a zkusit pochopit, co je potřeba k optimalizaci. Do závodu budeme startovat z třináctého místa a to jsou stále dobré šance body. Přes noc musíme vymyslet strategii. Přestože JEV má penalizaci, víme, že s dobrým závodem můžeme předvést dobrý výkon.

 

SAUBER

Esteban Gutiérrez, 14.místo
Toto bylo maximum, čeho jsme dneska mohli dosáhnout. Vzhledem k problémům, které jsem měl včera, tým odvedl fantastickou práci během dneška. Stále máme problémy, které musíme vyřešit, ale jsme blíže naší konkurenci, to je pozitivní. Samozřejmě nejsme s naší konkurenceschopností spokojeni, ale když budeme i nadále pracovat, můžeme získat několik desetin a dostaneme se do nejlepší desítky. Musíme si odnést pozitiva a poučit se z negativ. Zítra to bude velká výzva, protože teploty budou pravděpodobně velmi vysoké a pneumatiky se špatně řídí v těchto podmínkách. Jako vždy se budeme snažit předvést maximum.

Adrian Sutil, 17.místo
Toto určitě není výsledek, kterého jsme chtěli dosáhnout. Ale tak prostě kvalifikace dopadla. Bohužel jsme dneška šli špatnou cestou. V třetím tréninku jsem se trápil s teplotou pneumatik, ale v kvalifikaci jsem očekával, že se to zlepší. Pneumatiky se hodně přehřívaly. Po druhé jízdě jsme na to přišli a snažili jsme se to vyřešit do posledního pokusu. Zlepšil jsem se, ale se současným nastavením nešlo udělat více. Myslím si, že nás to stálo sekundu na kolo a několik pozic na roštu. Nesplnili jsme náš cíl. Nicméně dneska jsme se hodně naučili a jsme pozitivní před zítřejším startem. Máme dobrou rychlost do závodu.

Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
Díky za naše vylepšení, která jsme přivezli. Podařilo se nám snížit ztrátu na soupeře uprostřed pole. Nicméně je jasné, že postavení na roštu plně neukazuje naší výkonnost. Celý tým v Hinwillu zaslouží velký kompliment za jejich velké úsilí, které vydali před tímto závodem. Samozřejmě se musíme do dalších závodů zlepšovat a také budeme v příštím týdnu testovat zde v Barceloně. Očekávám, že poté budeme mnohem konkurenceschopnější. Musíme být připraveni na to, abychom mohli využívat všech nabídnutých šancí.

 

MARUSSIA

Max Chilton, 18.místo
Jsem opravdu spokojen. Nejsem si jistý, že máme vyvážení tak, jak bych si představoval, ale nakonec jsem dal dohromady dobré kolo, když na tom záleželo. Ukazuje to, že jsme udělali pokrok a jsme blíž Sauberu a oddálili jsme se Caterhamu. Jak říkám, z tohoto auta ještě dostaneme víc a jsem před závodem optimistický. Měl by to být dobrý boj.

Jules Bianchi, 19.místo
Taková škoda. Moje rychlé kolo bylo dobré, ale potom jsem zabrzdil pozdě v zatáčce č.10 a vyjel mimo. Tlačil jsem na to příliš, ale máme auto, které se mohlo dostat do Q2, takže máme o co hrát. Potvrdili jsme pokrok, Sauber je blíž a můžeme se nyní soustřdit na vozy před námi. Mám pro začtek dost práce, ale pokud budu mít dobrý start, může to být dobrý závod, těším se.

John Booth, šéf týmu
Je dobré vidět pozitivní strány a fungující novinky, přesto jsme zklamaní, že jsme z auta nedostali maximum. Třetí trénink byl obtížný, ani jeden z pilotů nedokončil simulaci, Max kvůli výletu do kačírku a Jules kvůli defektu, který byl rychle odhalen jeho inženýry. V kvalifikaci jsme věděli o naší výkonnosti jen málo, takže jsme se vrátili k nastavení z druhého tréninku. Naše plány jet déle na začátku ovlivnila červená vlajka.

Julesovi se vedlo dobře, ale potom se vybrzdil v zatáčce č.10 a vyjel mimo trať. To je škoda, protože by jinak byl ještě blíž Sauberu. Max dojel dobře a oba naše vozy jsou výrazně před Caterhamy. Jsem si jistý, že zítra ukážeme dobrý závod, protože jsme v pátek se závodní rychlostí byli spokojeni.

 

CATERHAM

Marcus Ericsson, 20.místo
Dnešek byl dobrý i špatný. Jsem potěšen, že jsem porazil svého týmového kolegu, stalo se tak letos poprvé. Jsem za to rád, protože tuto trať mám v oblibě, asi jako většina startovního pole. Celkově ale nemohu být spokojen s naši výkonností, protože jsme se chtěli zlepšit.

Ve třetím tréninku i v kvalifikaci jsme měli problém s nízkou přilnavostí, stálo nás to hodně času. Vůz se choval nepředpovídatelně na celé trati a zajet čisté kolo bylo velmi obtížné. Nicméně musíme to hodit za hlavu a soustředit se na závod. Z celkového pohledu to pro nás znamená, že budeme startovat s podobných pozic jako po celou sezonu a je třeba, abychom měli poklidný závod. Chci Španělsko opouštět s pozitivními pocity a uděláme všechno proto, abychom předvedli to nejlepší.

Kamuj Kobajaši, 21.místo
Byl to další náročný den s nedostatkem přilnavosti, s tím jsme se potýkali i včera v trénincích. Pro třetí trénink jsme udělali několik změn, ale stále to bylo nedostatečné, tudíž jsme do kvalifikace šli s trápícím se vozem.

Odjel jsem dvě kola na měkké směsi. První bylo OK, ale v tom druhém jsem trochu ztratil za Bianchim a měl jsem problém s vyvážením. Tento problém mě provází od tréninků, tudíž z vozu už jsem více nemohl dostat. Možná kdybych měl úplně čisté kolo, získal bych nějakou desetinu k dobru, ale ne dostatek, abychom dosáhli našeho cíle.

Cedrik Saudohar, šéf podpory Renaultu
O dnešních výkonech toho není moc co říci. Dostali jsme z motoru maximum a zvládli projít program a nastavení během tréninku a kvalifikace, ale výsledky jsou takové, jaké jsou. Někteří piloti zítra startují zezadu, takže cílem je spolehlivost a snaha získat něco z každé příležitosti.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 8 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy