Prohlášení týmů po kvalifikaci v Šanghaji: Alonso doufá, že budou mít na Red Bully

Mercedes | foto: Daimler AG

Další kvalifikace v mokru a opět se radoval Hamilton, Rosberg pod tlakem chyboval a odstartuje čtvrtý. Mezi Mercedesy se zařadily Red Bully, Ricciardo znovu před Vettelem. Ferrari propadlo. Jak hodnotí své výkony v Šanghaji jednotliví piloti a představitelé týmů?

MERCEDES

Lewis Hamilton, 1.místo
Rozhodně je uspokojivé, když v dešti získáte dobrý výsledek.  Je to vždy náročné, když prší - klouže to, snažíte se najít přilnavost a pochopitelně nesmíte udělat chybu. Byla to náročná kvalifikace, ale auto fungovalo skvěle. Jsou věci, které ještě můžeme zlepšit, ale jsme v dobré pozici pro zítřejší závod. Řekli mi, že má být zítra sucho. Je tady ale pořád mlhavo, takže nevíte, jaké bude počasí. Já doufám, že bude sucho, protože na mokru jsou ti dva (Ricciardo a Vettel) o něco blíž.

Nico Rosberg, 4.místo
Snažil jsem se až moc Snažil jsem se až moc a byl jsem stejně příliš pomalý v tom posledním kole a proto jsem do toho dal v poslední zatáčce všechno a zkusil, jestli nějak magicky nenaženu čas, ale nevyšlo to. Ta chyba by nic nezměnila, celkově jsem nebyl dost rychlý, to byl hlavní problém.

Trápil jsem se s brzdami a proto jsem měl špatný poslední sektor. Brzdění bylo hodně obtížné a je to škoda. Necítil jsem se v autě pohodlně, ale když je sucho, není to takový problém

Paddy Lowe, technický výkonný ředitel
Myslím, že šlo o chybu Nica. Byla to škoda, jinak bychom obsadili první řadu. Od Lewise to bylo ale fantastické kolo, vyjel si opravdu slušný náskok. Za mokra to je o tom, abyste se udrželi na cestě, abychom zvolili správné pneumatiky. Je třeba diskutovat o více věcech, na boxové zídce jsme zaneprázdněnější a více využíváme rádio.

Bylo by to skvělé, kdybychom zítra vyhráli. Závod ale bude zítra dlouhý. Máme rychlost na to, abychom si vedli dobře. Ale jak víte, stát se může cokoliv.

 

RED BULL

Daniel Ricciardo, 2.místo
Nakonec to bylo velmi potěšující, ale na začátku jsem se trápil. Upřímně řečeno, musel jsem během kvalifikace trochu bojovat. Minimálně jsem měl pocit, že jsem s podmínkami nebyl úplně familiérní. Z poslední sady přechodných gum jsem mohl získat více. Potřeboval jsem pak zvládnout dobré kolo. S místem na roštu jsem opravdu spokojený. Byl to dobrý den.

Sebastian Vettel, 3.místo
Podle předpovědi počasí má být zítra sucho. Za mokrých podmínek, zdá se, máme větší šanci. Za sucha je Mercedes stále hodně rychlý a pro nás hodně vzdálený. Ale počkejme si na to, co se stane v neděli. Každopádně to budeme zkoušet. Myslím, že jsme v té nejlepší pozici, v jaké jsme v letošní sezóně zatím byli, abychom na Mercedes zítra zatlačili, protože se nám je podařilo rozdělit. Nakonec to byla po pátku silná kvalifikace. Na konci jsem se cítil hodně dobře. Ve třetí části jsem si myslel, že budeme mít ještě na víc a budu moci Lewise více pozlobit. 

V obou případech se mi ale nejelo tak dobře jako předtím. Prostě jsem z gum v obou případech neměl stejnou úroveň přilnavosti. Někde jsem musel udělat něco jinak. Prostě jsme auto nastavili jinak, ale už při začátku brždění jsem zablokovával zadní kola a obecně jsem měl méně přítlaku na zadní nápravě. 

Helmut Marko, odborný poradce
Věděli jsme, že budeme v dešti konkurenceschopní. Ztratili jsme to [pole positon] až v posledním sektoru, kde je dlouhá rovinka. Vlastně jsme ztráceli jen v prvním sektoru, kde je dlouhá rovinka. Jsme ale spokojení. Vývoj jde dobrým směrem. Pokud bude v neděli stejné počasí, tak bychom mohli pomýšlet na pódium. Daniel měl štěstí, že jeho mapování motoru je konstantní. To musíme spravit i na autě Vettela. Jsou ale víceméně shodná.


Nejrychlejší trojice pilotů (foto: Daimler AG)

FERRARI

Fernando Alonso, 5.místo
S pátým místem jsem spokojený. Včera se auto chovalo lépe, některé věci, jež jsme přivezly, potvrdily dobré výsledky, takže jsme se posunuli správným směrem. Víme, že to nestačí, ale jde o první krok.

Zítra, jestli budou jiné podmínky, tak bychom na tom mohli být lépe. Dnes pršelo, to nikdy nevíte, co se stane. V kvalifikaci byly odlišné úrovně přilnavosti. Startovat z pátého místa je pro nás dobrý výsledek. Zítra snad v prvních několika kolech tuto pátou pozici udržíme a pak se seřadíme za lídry.

Pódiu jsme snad blíže, než v minulých závodech - před dvěma týdny jsme bojovali o 10. místo, což nestačí. Zítra, jestli bude vše v pořádku, tak bychom mohli být OK a získat slušnou porci bodů. Víme, že Mercedes je mimo dosah, ale Red Bull snad nebude daleko. Nevím, jestli budeme rychlejší než oni nebo ne, ale snad už nebudeme o 30 sekund pomalejší než oni.

Kimi Räikkönen, 11.místo
Pochopitelně to není dobré. Bylo to hodně náročné, po včerejšku, kdy jsme měli potíže s autem, jsem měl dnes problémy s podřazováním. Nevím, jestli to za sucha zítra bude lepší, protože jsme se včera trápili i za těchto podmínek.

Řízení bylo nekonzistentní - v některých částech okruhu bylo stabilní, jinde ne. Měl jsem potíže s vyvážením a to ovlivnilo můj výkon. Byly to náročné dny, ale celkově jsem se v autě cítil pohodlněji. Bohužel můj poslední pokud v Q2 jsem ztratil čas v posledním sektoru a nedostal se do první desítky. Uvidíme, co se stane, ale čas, který jsme včera ztratili rozhodně nepomohl. Nyní se koncentruji na závod a udělám, co bude v mých silách, abych ukončíl víkend dobrým výsledkem.

Měl jsem i s jinými týmy a také s Ferrari obtížné roky. Myslím, že rok 2009 byl ještě horší. Není to ideální, ale je jen jeden směr, kterým můžeme jít. Jsem si jistý, že to zlepšíme, abych byl spokojenější a získával lepší výsledky.

Pat Fry, ředitel vývoje
Předpověď pro dnešek se vyplnila a lehký, ale vytrvalý déšť měl výrazný dopad na trénink i kvalifikaci. Ráno jsme se rozhodli vyjet co nejmoéně, abychom ušetřily penumatiky pro kvalifikaci. Kimi se bohužel nedostal do Q3. Včera ztratil čas v prvním tréninku a dnes se trápil s vyvážením, zvlášť v pomalých zatáčkách. Co se Fernanda týče, dostal se do první desítky bez potíží a páté místo znamená, že může být ve vedoucí skupince. Budeme se snažit využít příležitosti a útočit, zatímco Kimiho se budeme snažit posunout pořadím, aby získal co nejvíce bodů. V boudou případech budou klíčové úvodní dvě kola.

 

WILLIAMS

Felipe Massa, 6.místo
Bylo to trochu překvapením, ale my jsme s vozem udělali pokrok, přivezli jsme několik nových dílů. To ukazuje, že musíme přivážet další novinky, protože auto má potenciál. Jsem s dnešní kvalifikací spokojený, zejména pro to, že byla mokrá.

Doufám, že zítra budeme mít dobrý závod. Možná bude počasí odlišné, ale doufám, že dosáhnu dobrého výsledku. Musíme přivážet další nové díly pro příští závody, abychom zlepšili auto. Je to první závod, kdy jsme pomocí novinek vylepšili auto, a vidíme, že má potenciál. Snad zlepšíme svou pozici proti dnešku, nebude to jednoduché.

Valtteri Bottas, 7.místo
Podmínky dnes byly celkem konzistentní. Někdy musíte jezdit na mokrých i přechodných, dnes to ale bylo celkem jednoduché. Za mokra jsme učinili zjevný určitý pokrok, což je dobré. Podium je možná příliš velkým cíle,, ale chceme zlepšit své pozice oproti dnešku. Měl by to být dobrý závod.

Rob Smedley, šéf výkonnosti vozidla
Takové kvalifikace nejsou nikdy jednoduché, ale dnešní výkonnost na mě opět zapůsobila. To, že jsme nebyli v mokré kvalifikaci penalizování, poukazuje na práci, která vedla ke zlepšení ovladatelnosti vozu.

Závodní inženýři podali obdivuhodný výkon a tým fungoval za obtížných podmínek dobře, což je příjemné. Piloti dnes odvedli rovněž fantastickou práci, takže jsem celkově spokojený. U vozu nám přesto zbývá nějaká práce na výkonnosti, je však příjemné pozorovat pokrok.

 

FORCE INDIA

Nico Hülkenberg, 8.místo
Páté nebo šesté místo by bylo lepší. Ale na to jsme dnes nebyli dostatečně rychlí. Q3 není špatná, ale i tak jsem čekal o něco více. Zvláště ty dva Williamsy přede mnou jsou mi trnem v oku. Ve třetím tréninku jsem měl na mokru a přechodných pneumatikách opravdu dobrý pocit. Teď v kvalifikaci to bylo trochu horší. Nenašel jsem dobrý rytmus a zvláště na brzdách jsem bojoval. Buď se blokovala přední nebo zadní náprava. Moje kolo bylo dobré, nedalo se získat víc.

Věřím, že je to pro zítřek dobrá výchozí pozice. Našimi prvními protivníky budou Williamsy. Věřím, že budou prvními, které zítra porazíme. Vypadá to, že Ferrari i Lotus udělali krok dopředu a v zítřejším závodu se ukáže, jak moc velký. Normálně jsou na jedno kolo rychlejší jak v závodě, kdy jde o více kol a pohonné jednotky hrají větší roli. Potřebujeme dobrý start. Ve všech strategiích je vždy problém s předními gumami. Budeme muset hlídat přední levou. Ale bude to závod jako každý jiný a body jsou nejdůležitější.

Sergio Pérez, 16.místo
Nebyla to jednoduchá kvalifikace a popravdě - trápil jsem se s vyvážením vozu celý víkend. Myslím, že mokro ty potíže zvětšilo a já tak skončil šestnáctý, což je zklamání. Nedokázal jsem zahřát pneumatiky a v každé zatáčce mi to klouzalo, zvlášť při brzdění. Zítra má být počasí lepší, takže jsem si jistý, že nějaké pozice získáme a budu bojovat o body.

Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Deštivé počasí v sobotu začíná být tradicí - tři ze čtyř kvalifikací už byly na mokru. Doufali jsme, že nám déšť padne do noty, ale oba vozy se trápily při brzdění a neměli jsme na mokru ten správný rytmus. Takže v tomhle světle je dobré, že Nicovi se dařilo a dostal se do Q3. Sergio se necítil pohodlně s vyvážením vozu celý víkend a mokro to ještě zhoršilo. Myslím, že můžeme být v závodě silní a cílem budou body. Je však zřejmé, že souboj o první desítku zde bude hodně náročný a těsný.

 

TORO ROSSO

Jean Eric Vergne, 9.
S kvalifikací jsem spokojený, bylo to skvělé kolo, bez chyby. Vůz je za deště pěkně těžko ovladatelný, takže postup do Q3 je odměnou pro mne i celý tým. Přál jsem si zajet perfektní kolo a myslím si, že se mi to podařilo. Zítra by mělo být sucho, proto očekáváme dobrý závod. V dlouhých výjezdech vypadala naše konkurenceschopnost dobře, budu se snažit dobře odstartovat a pokud vše půjde dobře, můžeme získat větší počet bodů.

Daniil Kvjat, 13.
Dnes je to jako na houpačce, proti rannímu tréninku jsem ztratil hodně přilnavosti. Přestože jsem se snažil a dal do toho vše, nedokázal jsem zajet rychlejší čas. Musíme se na to ještě podívat a projít získaná data. Celkově jsem zklamaný, ale věřím, že zítra můžeme zajet dobrý závod. Zvláště jestli bude sucho.

James Key, technický ředitel
Povětrnostní podmínky byly dnes nevypočitatelné. Zdá se, že nad okruhem bylo vlastní mikroklima, bylo těžké odhadnout, co se stane a kde. S ohledem na to odvedli chlapi na boxové zídce dobrou práci. V Q1 jsem riskovali a nasadili jsme použité přechodné pneumatiky. JEV odvedl v těžkých podmínkách výbornou práci a dostal nás do Q3. Bohužel Daniilovi se to samé nepodařilo. Je to zklamání, neboť dnes ráno ukázal velmi slušnou rychlost. Ještě se na to podíváme. Zítra by mělo být sucho, což našemu vozu vyhovuje více, můžeme čekat dobrý závod.¨

 

LOTUS

Romain Grosjean, 10.
Je příjemné postoupit do Q3. O tomto víkendu jsme učinili pokrok. Ráno to bylo lepší než odpoledne v kvalifikaci, takže jsme chovali možná příliš vysoké naděje. Nevím, proč jsme nepociťovali tak velkou výkonnost jako dopoledne ve třetím tréninku.

Také jsem se trápil s pneumatikami a podmínky se oproti ráno také trochu změnily, ale v Q3 jsem nebyl už docela dlouho. Doufáme zítra v dobrý závod, snad se udržíme v první desítce.

Pastor Maldonado, nestartoval
Určitě nejsem spokojený s tím, že jsem se kvalifikace nezúčastnil. Zítra je další den a závod je dlouhý. Zůstávám optimistou. Podám ten nejlepší výkon jako vždy, není to však moc dobrá situace. Nicméně tvrdě pracujeme na zlepšení. Viděli jsme, že se Romain dnes dostal mezi nejlepších deset a já jsem byl ráno šestý, děláme tedy pokroky.

Alan Permane, ředitel traťových činností
Šlo o smíšenou kvalifikaci. Je nám samozřejmě líto, že se jí nezúčastnil Pastor se svým týmem. Pro Romaina šlo o celkem dobrý den. Odjeli jsme velmi slušný třetí trénink a ačkoliv kvalifikace nebyla tak dobrá jako dopolední část, tak je pozitivní, že jsme postoupili do Q3.

Myslím si, že jsme doufali v o něco více, takže zkrátka potřebujeme pochopit, kde jsme trochu ztráceli. celkově to je potěšující být s vozem tam, kde by měl být.

U Pastorova motoru došlo dopoledne ve třetím tréninku k úniku [oleje] a my jsme ho museli vyměnit. Nebyla zkrátka šance to stihnout před kvalifikací odpoledne, takže se jí žel nemohl zúčastnit. Pro zítřejší závod mám dobrý potenciál. Roman se dnes kvalifikoval s podobným tempem, jaký by měl za sucha, takže si myslím, že zítra můžeme věřit v zisk bodů.


MCLAREN

Jenson Button, 12.
Opravdu nevím co čekat. Myslím, že jde zejména o přední pneumatiky, nedokázali jsme je přimět k fungování. Oba vozy jely s velmi odlišným nastavením, ale v těchto podmínkách jsme se trápili. Když jste 12., můžete využít pneumatiky navíc. Zítra bude okruh "zelený," tj. s nízkou přilnavostí.

Kevin Magnussen, 15.
Neměli jsme žádnou přilnavost, takže to bylo těžké. Nemyslím si, že 15. místo odpovídá naši rychlosti, musíme se podívat na to, co jsme provedli, a zítra v závodě snad budeme lepší. Má být sucho, což je pro nás dobré.

Eric Boullier, závodní ředitel
Jednoduše řečeno to byl slabý výkon. Víme, že nám chybí výkon, ale hlavně také přítlak. To je vždy velký problém za každých podmínek, ale handicap se ještě zvýší, když prší, jako dnes. Potom to jde z kopce, protože nemáte teplotu v pneumatikách a to je to, co jsme dnes viděli. Naši piloti udělali co to šlo, ale měli před sebou nereálný úkol. Zároveň však říkám, že oba budou zítra závodit naplno a budou chtít získat co nejvíc bodů bude možné.

 

SAUBER

Adrian Sutil, 14. místo
Do kvalifikace jsem vstupoval s nízkými očekáváními, protože v předešlých závodech nám déšť moc nesvědčil. Dnes to šlo ale rozhodně lépe než předtím. Dnes jsme byli definitivně lepší než kdy předtím za deště. Povedlo se nám něco z těchto podmínek vytěžit, což je dobré. Zlepšujeme se krok za krokem. Jsme blíž a blíž konkurenci, i když to tak za deště možná nevypadalo.

Až připravíme novinky pro další závody, tak očekáváme výrazný pokrok vpřed. Teď musíme být trpělivý, zítra chceme závod hlavně dokončit. Chceme se vyhnout problémům, které jsme měli v minulých závodech. Získáme tak zkušenosti, které budeme moci zúročit v dalších závodech.

Esteban Gutiérrez, 17.místo
Byly to náročné podmínky. Jsem zároveň frustrovaný, že jsem se nedostal do Q2. V mém posledním kole jsem měl neočekávané technické potíže od zatáčky č.6 dál. Brzdy "break-by-wire" se přeply do nouzového režimu, takže se změnilo brzdění. S tím jsem se musel potýkat během toho kola. Málem jsem postoupil, ale potom jsem bohužel udělal chybu v poslední zatáčce. Zítra musíme být konzistentní a využít každou příležitost, která se naskytne. To je jediná možnost při postupu vpřed. Stále čekáme na novinky, které přivezeme do Barcelony. Očekáváme, že přinesou zlepšení.

Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
Kvalifikace ukázala, že technické měření před tímto závodem měly pozitivní efekt a ukazují správným směrem. Odráží to především Adrianův výsledek. Esteban měl technický problém a nedostal se do Q2. Nicméně jsme zmenšili ztrátu na přímé soupeře. To nám dává naději do dalších závodů, kam přivezeme novinky.

 

CATERHAM

Kamuj Kobajaši, 18.místo
Ve třetím tréninku a za dané přilnavosti byli všichni opatření, ale zvládli jsme zajet 12 kol, všechny na přechodných pneumatikách. Auto bylo ok, trošku přetáčivé, ale získali jsme brzděním a dojeli trénink bez potíží. Před kvalifikací pršelo, ale podmínky na trati byly mezi pneumatikami do mokra a přechodnými a to nám mohlo dát šanci v Q1 překvapit.

Na přechodných pneu to bylo náročné, ale časy se téměř vyrovnaly těm do mokra a proto jsme u nich zůstali. Ve druhém stintu se podmínky mírně zlepšily, ale ne dost na to, abychom z přechodných pneumatik vytěžili výhodu, takže osmnácté místo před Bianchim a tři desetiny za Gutiérrezem je zřejmě naše dnešní maximum.

Marcus Ericsson, 20.místo
Třetí trénink byl pro mě teprve podruhé, kdy jsme jel v mokru a vyjel jsem do instalačního kola s pneumatikami do deště než jsem přezul na přechodné. Šlo to ok, ale když jsem zajel do boxů, objevilo se pár problémů s pohonnou jednotkou a přehříváním předních brzd a to znamenalo, že jsme zajeli jen šest kol. 

Kvalifikace byla náročná, zvlášť když vezmete v úvahu, že jsem ráno zajel jen šest kol. Ale jsem s výsledkem relativně spokojen. Jel jsem stejnou strategii jako Kamuj, měl jsem problémy s probrzďováním zadních i předních kol a to mě stálo čas, zvlášť když se k tomu přičetl provoz, do kterého jsem se dostal, ale jsem spokojen.

Cedrik Staudohar, šéf podpory Renaultu
Přes den jsme měli střídavé problémy s ERS-K na Marcusově autě kvůli nějakým potížím s převodovkou, ale cítíme, že jsme z motoru dostali maximum. Oba piloti byli schopni ho využít naplno, ale podmínky byly náročné. Nicméně jsme před Marussiemi a jsme připraveni vyzvat je i další auta před námi zítra na souboj.

 

MARUSSIA

Jules Bianchi, 19.místo
Ráno jsem nebyl spokojen a udělali jsme pár změn s brzdami a ty potom v kvalifikaci pracovali perfektně, i když byly podmínky obtížné. Bojoval jsem s Kobajašim a v mém rychlém kole vyjel zeširoka do první zatáčky a tak jsem se nedostal před něj. Přesto to bylo těsné i s tou chybou, takže to vypadá na dobrý závod za lepších podmínek.

Max Chilton, 21.místo
Jsem z té kvalifikace frustrovaný. Auto bylo ráno dobré, ale v kvalifikaci jsem se trápil s vyvážením a nedal dohromady čisté kolo. Podmínky byly obtížné, ale i tak jsem cítil, že to mohlo být lepší, kdybych byl spokojenější s vyvážením. Zítra je však jiný den a budu se snažit to otočit v dobrý závod.

John Booth, šéf týmu
Viděli jsme smíšené pocity - Max byl spokojen ráno, Jules v kvalifikaci. Přes noc Jules vyzkoušel experiment s nastavením a bohužel to nešlo v mokru dle představ. Max zůstal u konvenčního nastavení, byl spokojen. Během pauzy jsme Julesův vůz přenastavili zpět (mechanici odvedli dobrou práci) a bylo jasné, že to bude těžké s volbou pneumatik. Jules ztratil ve svém kole čas a nedostal se před Kobajašiho, Max se trápil s vyvážením. Musíme se na to podívat a připravit vůz na pravděpodobně suchý závod.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy