Na trati se jako první v 8:00 hod našeho času za stále nízkých teplot (vzduch: 15 °C, trať: 21 °C) objevují Pastor Maldonado a Jules Bianchi.
Mercedes vysvětlil, proč Hamilton ujel v prvním tréninku jen 9 kol - důvodem byl problém se zavěšením. Německý tým přivezl do Číny kratší verzi svého nosu, jehož okraje musely být kvůli úspěšnému absolvování nárazových testů prohnuty dovnitř. Přední křídlo je uchyceno pouze ve dvou místech po jeho okrajích, hezká práce, stejně jako ostatní aerodynamické detaily vozu W05. Po sezóně přijde o svého technického ředitele Boba Bella, který nejspíše zamíří k Ferrari.
Jejich jezdce Räikkönena naopak v prvním tréninku zřejmě zdržel systém posilovače řízení a zavěšení. Fin se chystal ráno vyrazit, když jej znovu zvedli a rozebrali přední vozu a téměř celou dobu prostál v garáži.
Bočnice McLarenu v Číně zdobí logo sponzora SAP (foto: McLaren Mercedes)
Sutil se Sauberem, který v prvním tréninku odpočíval (místo něj jezdi Van der Garde), jako první zajel měřené kolo již po 5 minutách - 1:45,104 min, minutu po něm Kvjat - 1:41,279 min. Postupně se přidávají další jezdci a časy klesají - zpočátku využívají středně-tvrdou směs, po 25 hodině přecházejí na rychlejší měkkou.
Daří se opět Fernandovi Alonsovi, který se po 20 min dostává na první místo před Rosberga - 1:39,251, stále na středně-tvrdých pneumatikách.
Po půl hodině havaroval do zdi při nájezdu do boxů Pastor Maldonado s Lotusem (podobně jako Lewis Hamilton v závodě v roce 2007). "Naboural jsem," oznamuje Venezuelan. "Ou... OK," reaguje inženýr. "Je mi to líto," pokračuje pilot. Tým to komentuje slovy: "Á, to no nebylo součástí plánu."
Video: Maldonadova havárie ve 2. tréninku (zdroj: Youtube)
Po 33 min překonává Ferrari na čele o půl sekundy Rosberg - 1:38,726 min, ovšem už na měkké sadě. Po chvíli jej střídá opět Alonso (1:38,456) a druhý pilot Mercedesu - Hamilton (1:38,315 min). Rádiem si však stále stěžuje na nedotáčivost vozu, stejně jako ráno, kdy měl problémy se zavěšením. Po čtyřech kolech hlásí, že má sjeté přední gumy.
V poslední třetině se již všichni věnovali přípravám na závod: delším jízdám s větším množstvím paliva. Vettel si stěžoval na drolení pneumatik, jeho inženýr ho ale uklidňoval tím, že podobné problémy mají i ostatní vozy. Hamilton se dostává mimo v zatáčce č. 8, Chilton 15 min před koncem ve smyku v zatáčce č. 2.
V kokpitu mají letos jezdci méně práce - nemusí nastavovat sběr energie při brzdění, o konstantní chování zadních brzd se automaticky stará elektronický systém brake by wire. Ani ERS už neovládají tlačítkem, jako v minulosti KERS - funguje automaticky. Na volantu ale mohou ovlivňovat jeho nastavení pomocí otočného přepínače.
Nový krátký nos Mercedesu - všimněte si minimalistického uchycení předního křídla, výsledek kvalitní FEA analýzy a dobré práce konstruktérů (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Force India přivezla do Číny různá vylepšení aerodynamiky (nová křídla, podlaha, deflektory, bočnice) i mechanická vylepšení - poprvé si vyzkoušela složité, hydraulicky propojené přední a zadní zavěšení, tzv. FRIC. Týmy ale přemýšlejí v rámci zlevnění o návratu aktivního zavěšení, které by bylo standardizované, podobně jako řídicí jednotky.
Grosjean pronikl do elitní desítky i díky zlepšení Renaultu, jenž přivezl nové verze svých pohonných jednotek a softwaru, což má snížit náskok Mercedesu ze 70 na 40 koní. Zákaznické týmy mohou jezdit s extrémnějším nastavením a ze svých pohonných jednotek ždímat více výkonu.
Počty kol ujetých ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Hamiltona na čele v závěru již nikdo nepřekonal, těsně porazil Alonsa i zbytek pole. Ke konci ale k mechanikům zamířil dříve: "Něco není s tímhle autem vůbec v pořádku - jedu do boxů." Na třetím místě končí Rosberg, necelou desetinu za ním Ricciardo s Red Bullem, pátý jeho týmový kolega Vettel.
Přehled nejrychlejších sektorů, jejich součtů a maximálních rychlostí
Přehled všech časů: zde (PDF).
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:38,315 |
2. | 14 | Fernando ALONSO | esp | Scuderia Ferrari | 1:38,456 |
3. | 6 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:38,726 |
4. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Infiniti Red Bull Racing | 1:38,811 |
5. | 1 | Sebastian VETTEL | deu | Infiniti Red Bull Racing | 1:39,015 |
6. | 19 | Felipe MASSA | bra | Williams F1 Team | 1:39,118 |
7. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:39,283 |
8. | 22 | Jenson BUTTON | gbr | McLaren Mercedes | 1:39,491 |
9. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Lotus F1 Team | 1:39,537 |
10. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Scuderia Toro Rosso | 1:39,648 |
11. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sahara Force India F1 Team | 1:39,736 |
12. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | McLaren Mercedes | 1:39,744 |
13. | 25 | Jean-Eric VERGNE | fra | Scuderia Toro Rosso | 1:39,759 |
14. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Williams F1 Team | 1:39,830 |
15. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:40,124 |
16. | 21 | Esteban GUTIÉRREZ | mex | Sauber F1 Team | 1:40,359 |
17. | 99 | Adrian SUTIL | deu | Sauber F1 Team | 1:40,395 |
18. | 13 | Pastor MALDONADO | ven | Lotus F1 Team | 1:40,455 |
19. | 17 | Jules BIANCHI | fra | Marussia F1 Team | 1:42,327 |
20. | 4 | Max CHILTON | gbr | Marussia F1 Team | 1:43,473 |
21. | 10 | Kamuj KOBAJAŠI | jpn | Caterham F1 Team | 1:43,530 |
22. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Caterham F1 Team | 1:43,679 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ