Mistrovský tým se v Austrálii rozhodl ignorovat data pocházející z homologovaného průtokoměru FIA, protože poskytoval nepřesná data a měl negativní vliv na jeho rychlost. I když je tolerance jeho chybovosti nízká, podle Hornera to stačí k tomu, aby mezi týmy docházelo k velkým rozdílům ve výkonnosti.
"Musíme nalézt lepší způsob - obzvlášť, když jsou rozdíly tak malé, ale dopad na výkonnost tak velký. Kalibrace senzoru určuje vaši konkurenceschopnost, což je naprosto špatně," vysvětluje šéf Red Bullu pro Autosport.
Tým by musel v Austrálii jet pouze na 96 kg/h, čímž podle některých ztrácel 8 koní. Je ale těžké spekulovat, zda by Ricciardo své druhé místo udržel, pokud by Red Bull na pokyn FIA průtok snížil.
Čidla pro měření průtoku vyrábí pro Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) společnost Gill Sensors. Týmy si je kupují, čímž se stávají jejich majetkem. Poté si je nechávají zkalibrovat u firmy Calibra, aby mohli získat certifikát FIA.
Týmy tedy mohou nasazovat svá čidla, pokud jsou schválená FIA. To podle Hornera může vést k utrácení velkého množství peněz při hledání těch nejvhodnější. Red Bull měl v Austrálii pouze 4 senzory, zatímco některé týmy jich měly i 12.
"Týmy skončí u toho, že budou nakupovat stovky senzorů, jak už to někteří výrobci učinili, ve snaze vybrat si ten nejlepší. Skončí to triky jako v motokárách, kdy se probíráte karburátory, abyste našli ten nejlepší. Nemyslím si, že to je přijatelná cesta pokroku," říká Horner.
Nepřesnosti senzorů způsobují podle Christiana Hornera významné
výkonnostní rozdíly mezi týmy (foto: Red Bull Racing)
Snaží se nalézt řešení, po jehož přijetí by nedocházelo ke kontroverzním rozhodnutím, jako bylo vyloučení Ricciarda v Austrálii, kde dojel druhý. Proti tomu se rakouský tým odvolal, jeho stížnost se bude v Paříži řešit 14. dubna 2014. "Víme, že některá palivová čidla v Melbourne vůbec nefungovala, takže potřebujeme najít robustnější a spolehlivější způsob pro důvěru v měření FIA."
V Melbourne měly problémy také ostatní týmy. Mercedes se v trénincích také odlišoval, proto na zásah komisařů musel svůj průtok upravit. Nakonec došlo u všech ke změně frekvence měření (z 10 na 5 Hz). Red Bull však během závodu v každém kole neustále překračoval limit 8,3krát více než byla FIA ochotna tolerovat. Na pokyn Fabrice Loma, který má u FIA na starosti motory, aby průtok snížil, ovšem nereagoval.
"U letadel jsou tři senzory a důvěřuje se jejich průměru. Pokud jeden vykazuje odchylku, pak se spoléhá na další dva. Myslím, že v F1 jde o velmi nevyzrálou technologii. Snažíme se spoléhat na senzor, který prokázal, že je problematický," dodává Horner.