Mistrovský tým nebyl spokojen s přesností standardizovaných průtokoměrů FIA, proto přešel svévolně na jinou metodu výpočtu průtoku paliva. Ta podle homologovaných zařízení dosahovala o přibližně o 4 % více než povolených 100 kg/h, a protože na dva pokyny v závodu nezareagoval (první přišel již v 5. kole), přišel o půl noci po závodě v Austrálii tvrdý trest.
S problémy se potýkala většina týmů, varování dostal například i Mercedes, který poslechl a průtok paliva, který významně ovlivňuje výkonnost nových turbomotorů, snížil. Red Bull nikoliv, upozornění od komisařů přitom dostal již v sobotu a v neděli tým po závodě potrestali (více zde).
Šéf týmu ihned uvedl, že povolený průtok ani jednou nepřekročili a že se odvolají. Na formální doručení potřebných písemností měli 96 hod do čtvrtečního poledne. Nyní máme potvrzeno, že FIA dokumenty stáje z Milton Keynes obdržela. Nyní je na ní, na kdy svolá Mezinárodní odvolací soud.
Radost domácího miláčka Daniela Ricciarda ze druhého místa netrvala dlouho
(foto: Red Bull Racing)
Protože se Velká cena Bahrajnu jede hned po Velké ceně Malajsie - ta je v plánu příští týden, tak se zdá nepravděpodobné, že by tento soud zasedl dříve než v polovině dubna před Velkou cenou Číny. Red Bull se během stání bude opírat o odchylky v měření průtoku pomocí oficiálních čidel, kterou pro FIA vyvinula firma Gill.
Red Bull v neděli uvedl, že průtokoměr na Ricciardově voze RB10 vyměnil kvůli nepřesným výsledkům, které vykazoval během pátečních tréninků, ale protože druhé čidlo selhalo, vrátil před závodem to původní. FIA na nepřesnosti, na které si stěžují i soupeři, mistrovskému týmu doporučila, aby odchylku kompenzoval připočtením určité konstanty - ten však místo toho přistoupil na vlastní a přesnější metodu měření průtoku.
"Úprava výpočtu podle nás před závodem nebyla správná, mohli jsme pozorovat významné odchylky mezi tím, co ukazovalo čidlo, a mezi naším průtokem paliva, které představuje aktuální množství vstřikovaného benzínu do motoru," zlobil se Horner.
Po diskvalifikaci nepřímo podpořilo Red Bull na Twitteru i Ferrari, které je s oficiálními průtokoměry také velmi nespokojeno. Ke kauze průtokoměrů (FlowGate) uvedlo: "Nazývejte si je jak chcete, jen se jím prosím vyhněte... #FlowGate"
Aktualizace: Odvolací výbor FIA protest Red Bullu projedná 14. dubna 2014 v 9:30 hod.