V Monaku mohli diváci vidět zatím nejnapínavější závod sezony. Hlad po vítězství demonstroval na monacké trati Jenson Button, který Jarno Trullimu v cestě k jeho prvnímu vítězství nenechal nic zadarmo.
Oba jezdci BAR jsou chtiví bodů, navíc poté co Takuma odpadl v Monaku po poruše motoru, má obrovskou motivaci na Nürburgringu uspět. Po zisku již čtvrtého podia v letošní sezoně, stoupl adrenalin v týmu natolik, že své ambice nezapírají i pro závod v Německu.
Tato trať je směsí pomalých a vysokorychlostních zatáček, od přestavěné zatáčky č.1, k dvojité středně rychlé „S“ zatáčce a pak se trať ohýbá k velmi rychlé vlásence typu „S“. To jsou hlavní rysy, které nejsou obvyklé u moderních tratí.
Jenson Button ke Grand Prix Evropy: „Jsme velmi zvědaví po mém výsledku v Monaku na závod na Nürburgringu. Máme jen týden na přesun, takže nemůžeme testovat. Ale nedělá nám to starosti, protože jsme hodně testovali na Paul Ricardu a v Barceloně. Máme dobrá auta, kterým by trať Nürburgring měla vyhovovat. Tuto trať mám rád, obzvlášť pro její rychlé zatáčky. Před pár léty jsem si jí tady docela dobře užil, a proto se opět těším na návrat sem. Nemohu se již dočkat vjetí na trať v pátek ráno.“
Takuma Sato: „Nürburgring je trať, kde jsem debutoval v seriálu Formule Opel, takže mám mnoho dobrých vzpomínek na tento okruh. Pro mě je to dobrá trať, s vysokorychlostními technickými zatáčkami a hlavně co já rád, jezdí se zde i nahoru do kopce a dolu z kopce. Monako bylo pro mne obrovským zklamáním, ale víme, že máme dobrá auta na vysoké úrovni a velmi hodně se těším na start na Nürburgringu tento víkend.“
Na Nürburgrinu se pojede 60 kol s celkovou délkou závodu 308,863 km. Délka jednoho kola je 5,148 km. Start proběhne ve 14,00 místního času.
Nürburgring od roku 1995 hostil již sedm evropských GP a dvě Grand Prix Lucemburska. Změnou okruh prošel v roce 2002, kdy byla přestavěna zatáčka č. 2., která vedla kolem nového stadiónu, což ještě víc trať zpomalilo. Díky tomu se ale může více předjíždět. Další úpravy byly provedeni loni.
Současný okruh bude vyžadovat poměrně vysokou přítlačnou sílu, což bude méně náročné pro pneumatiky. Pro zajetí dobrého času je zde zapotřebí základních atributů každého podvozku: dobrá trakce (obzvlášť ve vlásenkách), dobrá stabilita šasi při brždění. Díky tomu, že okruh je situován v horské oblastí, počasí zde může sehrát velkou roli.
Letošní Grand Prix Evropy bude pro Hondu výroční. Před 40ti léty 2. srpna 1964 poprvé za Hondu startoval ve Formuli 1 Ronnie Bucknum a to právě na Nürburgringu.
Týden po Monaku Grand Prix Evropy
Pouhý týden musí stačit týmům k přemístění své techniky na okruh Nürburgring, kde se po Monaku pojede o tomto víkendu již sedmý díl seriálu Mistrovství světa FIA vozů Formule 1.
Doporučit článek
Další zprávy
-
PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše
-
Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele
-
Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství
-
Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton