Daniel Ricciardo si v úvodním závodě na domácí půdě vyjel druhé místo. Neradoval se z něj však dlouho. FIA jej ze závodu diskvalifikovala kvůli tomu, že během něj překračoval limit stanovený pro průtok paliva. Red Bull se proti tomuto rozhodnutí komisařů odvolal.
Christian Horner, šéf týmu, je totiž přesvědčen, že nijak neporušili pravidla a že v odvolání mohou uspět. FIA kontroluje dodržování pravidel a monitoruje v živém čase i limit na průtok paliva 100 kg/hod. A Red Bull upozorňovali, že jej překračuje, tým na to však nereagoval.
Christian Horner potvrdil, že v pátek Red Bull nebyl se senzorem spokojen a v sobotu jej vyměnili. V kvalifikaci s ním však měli další problémy, nefungoval správně a na žádost FIA se museli vrátit zpět k původnímu. Tomu však nedůvěřovali a proto závodili s vlastním zařízením monitorujícím průtok paliva. Nicméně onen senzor je regulační přístroj, jehož výsledky musejí odpovídat u všech týmů.
"Doufejme, že během odvolacího procesu se ukáže, že auto bylo po celou dobu v souladu s pravidly. Tento senzor na měření paliva byl instalován FIA, ale jsou s ním potíže napříč paddockem. Už od testování se tam objevují nesrovnalosti.
Měli jsme měřič, o kterém jsme se domnívali, že je vadný a na základě našich kalkulací a náhradní metodiky výpočtu průtoku paliva, které bylo vstřikováno do motoru, což je kalibrovaný kus vybavení a je konzistentní a standardní během celého víkendu, jsme viděli nulovou odchylku," uvedl Horner.
"Neodvolávali bychom se, kdybychom si nemysleli, že nemůžeme vyhrát. Je to zkamání, že se něco podobného stalo a rozhodně to není Danielova chyba. Nevěřím, že je to chyba týmu, myslím, že jsme se drželi pravidel a naše dokumentace při obhajobě to ukáže."
"Je to nedokonalá technologie a není možné na ni stoprocentně spoléhat, když se ukázal jako problematcký téměř pokaždé, když jsme jej použili. Oni (FIA) nás informovali a my jim sdělili, že máme vážné obavy ohledně toho senzoru. Věřili jsme v naše měření," hájí se Red Bull.