Prohlášení týmů závodě v Austrálii: Massa je naštvaný na Kobajašiho, trestán ale nebude

Williams | foto: Williams F1 Team

MELBOURNE - PROHLÁŠENÍ TÝMŮ; Jak hodnotí první závod sezóny 2014 jeho hlavní aktéři a zástupci týmů?

MERCEDES

Nico Rosberg, 1.
V Melbourne zažíváme fantastické období. Podpora byla fantastická. Danielovi se ji dostávalo více než mně, ale to je normální. Byl to úžasný den. Všichni během zimy tak tvrdě pracovali a mít tak skvělý Stříbrný šíp, to je neuvěřitelné. Spolehlivost byla dobrá, jde o perfektní vstup do sezóny!

Všechno, co jsme se naučili, vyhodnotíme, stále zbývá ujít nějaký kus cesty. Můžeme se zlepšit a musíme se zlepšit. Ostatní týmy nebudou pospávat, takže se musíme ujistit, že jsme připraveni na Malajsii.

Lewis Hamilton, nedokončil
Věděli jsme, že spolehlivost bude problémem, ale samozřejmě vás to překvapí, když se to stane. Jde však o ranou fázi a stále zbývá ujít velký kus cesty, takže zůstávám pozitivně naladěný a soustředím se na příští závod. Viděli jste, jak mi lidé ujížděli, a já jsem se cítil, jako bych neměl výkon. Jel jsem, jak dlouho to šlo, ale nemělo to smysl.

Jakmile jsem odstartoval, měl jsem mnohem méně výkonu než obvykle. Požádali mě, abych zajel do boxů, ale řekl jsem: 'Ne, ne, můžu pokračovat,' pak jsem tam ale musel zajet. Myslím na veškerou tu práci, kterou kluci odvedli v továrně, a na všechny ty stresující dny a noci. Vypadali jsme tak silně, když se ale něco zadrhne, je to těžké pro všechny.

Paddy Lowe, výkonný ředitel
Dnešní závod byl celý o prokázání potenciálu, který jsme předvedli během testů a který jsme získali díky tvrdé práci vkládané do tohoto projektu od jeho počátku. Pro stovky lidí, kteří v Brackley, Brixworthu a ve Stuttgartu během několik let přispívali k naší výkonnosti, to bylo fantastické vítězství.

Speciálně musím zmínit také Rosse [Brawna]. Já jsem se do této kampaně zapojil relativně pozdě a rád bych mu poděkoval za jeho příspěvek za ta léta, kdy vedl tým až do bodu, na němž můžeme stavět.

Bylo to pro nás všechny obrovské zklamání, že Lewis nemohl využít své první místo na startu, ale tohle je den, kdy bychom se měli zaměřit spíše na náš úspěch než na selhání. Jeho motor nejel na všechny válce. Věděli jsme o tom během zaváděcího kola. On to nevěděl, ale my jsme si mysleli, že raději počkáme na to, jakou bude mít rychlost.

Víme, že tato sezóna bude spíše maratonem než sprintem a že spolehlivost bude hrát rozhodující roli. Poté, co si toto vítězství vychutnáme, budeme tvrdě pracovat na zlepšení před dalším závodem v Malajsii.

 

RED BULL

Daniel Ricciardo, 2. (vyšetřován pro překročení limitu průtoku paliva 100 kg/h)
Pouze před 2 či 3 týdny bych nebyl býval řekl, že tady budeme stát, ale všechna čest týmu za tak neuvěřitelný obrat. A děkuji australským fanouškům. Podpora byla ohromující.

Sebastian Vettel, nedokončil
Při druhém zaváděcím kole jsem z nějakého důvodu přišel o výkon, zatím nevíme přesně proč. Doufal jsem, že Daniel dojede v pořádku, ale polovina garáže je na dně, což je špatné. Bude to dlouhá sezóna.

Na počátku jsem si myslel, že to bude OK, ale nedostával jsem z baterií žádný výkon a pak selhal motor. Přijeli jsme se odvést dobrý výkon. To nejdůležitější však je to, že auto je rychlé. Alespoň 50 % garáže má radost. Je to zklamání, když se to stane zrovna vám, ale co jsem mohl dělat?

 

MCLAREN

Kevin Magnussen, 3.
Je to těžko k uvěření, přijde mi to tak surrealistické. Auto bylo mnohem lepší, než doteď bývalo, a měl jsem zkrátka přesně to, co jsme pro celý závod potřebovali. Příprava, které jsme se věnovali, byla fantastická. Nikdy jsem v F1 nezávodil a v testování máte omezené množství času, takže týmu gratuluji k tak dobré práci!

Jenson Button, 4.
Už je to dlouho, co jsme vedli. Nejsme na špici proto, že bychom měli nejrychlejší auto, ale máme ho nejspolehlivější. Rychlost je relativně dobrá. Mám z toho dobrý pocit. Závod jsem si užil. Řekl jsem klukům, že doufám, že se mi povede brzy pokročit vpřed díky dobrému startu. Auta jsou na brzdách dost složitá. 

Když vyjel safety car, tak jsem byl zrovna u vjezdu do boxové uličky. V tu ránu se mi rozsvítilo světlo [na volantu] signalizující jeho výjezd, dost mi to pomohlo. Kevin dnes odvedl skvělou práci, už včera v kvalifikaci se ukázal. Na mokru byl jeho výkon ještě působivější než dnešní zisk podia.

Eric Boullier
Je to skvělý výsledek pro McLaren, tým, který má již na svém kontě tolik úspěchů a vítězství. Ve Wokingu do toho dáváme opravdu vše, abychom zajistili, že naše výsledky jsou postaveny na solidních základech. Kevin předvedl velmi vyzrálý výkon, jeho jízda vypadala jako výkon již vyzrálého pilota. Přitom šlo o jeho teprve první závod ve Formuli 1 a je mu jenom 21 let. 

U Jensona se nám opravdu povedla strategie. Nemohli jsme s ní udělat nic velkého, a tak jsme jej zavolali do boxů co nejdříve to šlo. Na konci se nám to plně vyplatilo.

 

FERRARI

Fernando Alonso, 5.
Všichni jsme měli problémy, ale dotáhli jsme to do cíle, což je úspěch. Scházelo nám v něm 35 sekund, takže to bylo celkem dobré. Já jen řídím, auto, nedělám nic víc, ale Ferrari je silným týmem a kluci vědí, co mají dělat. Po prvním závodě máme o něco lepší obrázek, které oblasti vylepšit. Musíme to před Malajsií vše zanalyzovat a snad tam budeme silnější.

Kimi Räikkönen, 8.
Měli jsme několik problému, nevím přesně co všechno, dělo se hodně věcí. Nemůžeme být spokojeni s tím, jak jsme dopadli. Prožili jsme těžký víkend. Někdo nás předjel v první zatáčce, pak auto jelo celkem dobře. Kvůli chybě jsem přišel o přední gumu. Někdy se ale chovalo divně, musíme se na to podívat. Získali jsme pár bodů, takže uvidíme.

Stefano Domenicali, šéf týmu
První závod ukázal jasnější obraz rozložení sil. Ukázal také, které týmy si s novými pravidly poradily nejlépe. Dnes jsme splnily cíle týkající se spolehlivosti, ale ztráta, kterou musíme nahnat, především na Mercedes, byla jasně vidět.

Informace, které jsme během tohoto víkendu získali ukázaly směr, kterým se musíme vydat a kde musíme zapracovat. Bude důležité co nejrychleji Mercedes dostihnout a to co nejrychleji. Naši inženýři znají priority a oblasti, které vyžadují okamžitou pozornost.

 

WILLIAMS

Valtteri Bottas, 6.
Auto dnes bylo dobré a to je povzbudivé. Jako tým můžeme být rádi, že jsme udělali oproti loňsku takový pokrok. Jsem trošku zklamán sám sebou, protože jsem jel příliš na hraně a narazil do zdi, měl defekt a propadl se polem. Zbytek závodu jsem se snažil to napravit a předjížděl auta. Musím se z toho ale poučit a ujistit se, že už se to nestane. Měli jsme dojet výš, ale nyní už se těším na závod v Malajsii.

Felipe Massa, nedokončil
Je to škoda. Takhle [Kobajaši] nemůže startovat - pokaždé, když to tak udělá, bude výsledek stejný. Odstartoval jsem velmi opatrně, ale když vás někdo zezadu sestřelí, pak s tím nic nenaděláte. Není to velký rozdíl v tom, co udělal on a co udělal Grosjean ve Spa - a pak za to jeden závod pykal.

Rod Nelson, vedoucí inženýr testování a podpory
Valtteri zajel skvělý závod a tým dobře spolupracoval, když musel čelit náročným situacím. Valtteri si s tím poradil a byl šestý, ale kvůli chybě potom musel zajet do boxů a musel podruhé předjíždět auta. Ukázal však závodní sílu. 

Je smůla, že byl Felipe "vyřazen" hned na startu a můžeme se jen dohadovat, kde by asi dojel. Odjíždíme z Austrálie pozitivně naladěni. Auto je dobré a tým pracoval skvěle. Do dalšího závodu si tohle chceme přenést.

 

FORCE INDIA

Nico Hülkenberg, 7.
Se závodem jsem celkem spokojený, poprvé jsem dokončil Velkou cenu Austrálie. Tým odvedl dobrou práci. Měl jsem slušnou výchozí pozici, ale po prvních zastávkách jsme přišli o dvě místa. Zdá se, že nemáme takovou rychlost, jako ostatní kolem nás. Potýkal jsem se s drolením levé přední pneumatik, rychlost mohla být lepší, něco nám chybí, ale pořád jde jen o první závod sezóny.

Sergio Pérez, 11.
Jsem spokojen, že jsem dokončil závod, ale zklamaný, že jsem nezískal body. V prvním kole do mě narazil Gutiérrezův Sauber v zatáčce č. 3 a závod byl pro mě těžký. Měl jsem defekt, musel pomalu zajet do boxů na střední sadě pneumatik a bylo štěstí, že vyjel safety car, protože díky tomu jsem získal pozice.

Body byly blízko, ale zasekl jsem se za Sauberem Sutila na hodně dlouho. Je pozitivní, že jsme dokončili závod, protože tým tak získal řadu informací a doufejme, že v Malajsii díky tomu budeme silnější.

Vijay Mallya, šéf týmu
Začít sezónu se ziskem bodů byl náš cíl, takže jsme spokojeni. Nico zajel perfektně a byl v boji skoro na čele téměř po celou dobu závodu a získal nám šest bodů. Sergiův závod byl náročnější, měl defekt a bylo pro něj těžší ukázat rychlost.

Díky safety caru něco dohnal, ale dojel těsně za body. Celkově jsme rádi, že oba vozy dojely do cíle a hodně jsme se toho dnes dověděli. Gratuluji všem v týmu za tvrdou práci a těším se do Malajsie, kde bude naším cílem pokračovat v tom, co jsme se dnes dověděli.

 

TORO ROSSO

Jean-Eric Vergne, 9.
Je to dobrý výsledek, i když auto se řídilo obtížně. Měli jsme problém s brzdami, což nás stálo čas, ale nakonec jsem spokojen, že jsme závod dokončili s oběma vozy na bodech. Jsem za ty body rád především kvůli týmu, nikoliv kvůli sobě. Po dlouhé a náročné zimě je to úleva pro všechny v garáži a je skvělé, že jim jako pilot mohu něco vrátit. Vypadá to, že se věci otáčejí a snad už to teď bude jen lepší. 

Co se chyby v poslední zatáčce týče, snažil jsem se bránit Mercedesu, jel v nejlepší stopě, abych získal dobrý výjezd, ale vyjel na trávník a měl jsem štěstí, že jsem nedostal hodiny. Je to smůla, ale je to první závod a já věřím, že budeme mít spoustu příležitostí získat body. Dnes to byl dobrý výsledek.

Daniil Kvjat, 10.
Bylo to intenzivní odpoledne a dojel jsem svůj první závod na bodech, což je skvělý pocit. Byla to fantastická velká cena a všichni v týmu pracovali tvrdě, takže body jsou skvělým zakončením. Start byl náročný, ale potom jsem se dostal do rytmu a auto vypadalo konkurenceschopně.

Bylo to na konci těsné s JEVem, ale musel jsem na konci šetřit palivo, takže jsem na něj neútočil. Nečekal jsem, že bych v prvním závodě získal doby, je to úžasné. Pro všechny je to povzbuzení a nyní musíme dál tvrdě pracovat a pokud si tento směr udržíme, můžeme se těšit na pozitivní sezónu.

Franz Tost, šéf týmu
Melbourne nás má rádo. Měli jsme dobrou kvalifikaci a nakonec oba vozy dojely na bodech. To je dobrý výsledek, zvlášť, když to pro nás bylo poprvé, kdy jsme ujeli závodní vzdálenost. Je to odměna za tvrdou práci jak týmu tak Renaultu.

Jsem moc rád za Daniila, který se stal nejmladším pilotem, který získal body v závodě F1 a bylo to v jeho vůbec prvním závodě. Vypadá to slibně a snad to bude začátek dlouhé série. Nyní se musíme soustředit na Malajsii a doufejme, že práce v tomto duchu bude pokračovat a získáme ještě více bodů.

 

SAUBER

Adrian Sutil, 12.
Byl to vzrušující závod, obzvlášť start, ale naštěstí se obešel bez incidentů. Měli jsme pár potíží s motorem, ale po zastávce v boxech se to zlepšilo. Stálo nás to však čas a už jsem se nedokázal posunout vpřed. Jel jsem se strategií dvou zastávek, ale kvůli safety caru jsme to změnili na jednu. To mohlo vyjít, ale safety car nám moc nepomohl.

Celkově jsme byli příliš pomalí, ale zvládli jsme dojet závod, což bylo naším cílem. Jsme blízko bodů, ale musíme zlepšit naši rychlost. Získali jsme nyní spoustu dat k analýze a můžeme se jen zlepšovat. Doufám, že to půjde rychle. 

Esteban Gutiérrez, 13.
Dnes to bylo jiné závodění. Celkově nám chybí rychlost a je to výzva, abychom závodili na čele. Jako tým musíme dát všechno do kupy, protože malá rychlost na rovinkách je hodně výrazná. Můžeme být ale rádi, že oba vozy dokončily závod. To znamená, že jsme udělali pokrok ve spolehlivosti.

Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
Celkově to byl pozitivní start do nové éry F1. Věděli jsme, že naše výkonnost není tam, kde by měla. Soustředili jsme se proto na dokončení závodu s oběma vozy, abychom využili každou příležitost, pokud se naskytne. Bohužel jsme se na body nedostali. Získali jsme ale hodně dat a víme, na čem musíme zapracovat, abychom se zlepšili. Tu zkušenosti si přeneseme do dalšího závodu.

 

MARUSSIA

Max Chilton, 14.
Dnešní závod pro nás rozhodně nebyl perfektní, ale začali jsme sezónu s dvěma vozy v cíli a já byl dokonce 14., takže s dneškem musíme být rozhodně spokojeni. Start byl pro mě samozřejmě dost znepokojující. Byl jsem na startu, připravoval jsem se na start a najednou bylo vše pryč.

V tu chvíli jsem se bál, že je můj závod definitivně pryč, ale tým odvedl skvělou práci a dostal mě zpět do garáže, ve které znovu nastartoval auto a mohl jsem odstartovat alespoň z boxů. Pak už pro nás bylo prioritou dojet do cíle, tak abychom mohli vidět naše auto v závodním režimu a dále ho vyvíjet.

Bylo super, že jsme byli schopni dohnat Ericssona na Caterhamu. Dnes jsme se toho naučili hrozně moc a máme dobrý základ pro přípravu na Malajsii. Po ne úplně dobrém testování jsme doufali, že se nám v Melbourne podaří dojet do cíle a vyšlo to. Navíc jsme získali slušné umístění. Je to příjemná odměna za práci celého týmu.

Jules Bianchi, nedokončil
Problémy na startu pro nás byly opravdu děsivé a měl jsem obavu, že nevyjedeme, ale tým odvedl skvělou práci. Když jsem se dostal na trať byl jsem o šest kol pozadu a bylo jasné, že to nemohu dohnat, ale o to nám nešlo. Závodit a dokončit pro nás bylo klíčové. Získali jsme spoustu dat například o různých strategiích.

Zjistili jsme hodně o tom, jak dostat z formule, co největší výkon. V mnoha ohledech měl dnešek blíže k testům než k závodům a to není ideální. Věřím, že inženýři dnes získaná data využijí. Věřím, že z dnešního dne budu příště profitovat. Těším se do Malajsie, věřím, že se nám tam bude dařit více.

John Booth, šéf týmu
Začátek závodu byl infarktový, ale způsob jakým jsme se z problémů dostali byl velmi potěšující. Oba vozy nám přivezli spoustu dat a splnili jsme náš cíl přivézt obě auta do cíle. Kvůli problémům naše představení samozřejmě ne úplně naplnilo naše představy, ale získaná data budou velmi užitečná.

Dnešní závod nám ukázal, že naše auta jsou velmi spolehlivá během závodů a na zbytku teď můžeme zapracovat. K dnešním výsledkům vedla dlouhá a těžká cesta a dnešek je velkým úspěchem pro nás i pro naši spolupráci s Ferrari. Ohledně dalšího průběhu můžeme být sebevědomí a optimističtí. V Malajsii budeme chtít dostat z našeho vozu ještě trochu více výkonu.

 

LOTUS

Romain Grosjean, nedokončil
Svým způsobem to byl pozitivní den. Čekal jsem, že po všech těch problémech ujedeme tak 15 nebo 20 kol, ale nakonec jsme ujeli 45! Hodně věcí jsme se dověděli a všechny změny vůz zlepšily.

Stále máme před sebou kus cesty, ale alespoň víme něco o pneumatikách, inženýři vědí, co na šasi zlepšit a dověděli jsme se hodně o spotřebě paliva a aero vyvážení. Stále na tom pochopitelně musíme pracovat a čeká nás i práce na brzdách. Máme před sebou dlouhou cestu, ale rozhodně míříme správným směrem

Pastor Maldonado, nedokončil
Bylo to samozřejmě zklamání, ale když se podíváte na všechna pozitivna, ujeli jsme více kol než v předsezónních testech a to je povzbudivé. Získali jsme spoustu dat, což je důležité, abychom udělali pokrok. Tréninky byly hodně negativní, ale během závodu jsme ujeli hodně kol a to je pro tým pozitivní. Těším se na další závod.

Alan Permane, šéf traťového provozu
Jednoduše řečeno jsme ukončili víkend plný zklamání, ani jeden vůz neviděl cíl. Přesto, 45 kol, které Romain ujel byla ta nejdelší vzdálenost, kterou E22 ujelo a i když uznáváme, že ztrácíme, snažíme se to dohnat.

Tohle není situace, ve které chceme jezdit závodit. Musíme do Malajsie udělat velký pokrok a pracujeme přesčasy, abychom toho docílili. Jsem si jistý, že za dva týdny uvidíme velké zlepšení.

 

CATERHAM

Kamuj Kobajaši, nedokončil
Takový průběh svého prvního závodu jsem si nepřál, je mi líto týmu a Felipeho kvůli tomu, že naše závody skončily brzy. Start se mi opravdu povedl, pak ale v nájezdu do první zatáčky došlo ke kontaktu s Felipem.

Z prvotních dat to vypadalo na závadu brzdového systému, což samozřejmě znamená, že jsem s tím kontaktem moc nadělat nemohl. Když jsme auto dostali zpět a prohlédli si informace podrobněji, bylo zřejmé, že problém byl v něm.

Po závodě jsem byl u komisařů a prošli si data z vozu a potvrdili, že to byl tento případ. Podíváme se na to, co ten problém způsobilo, a zajistíme nápravu. Byl to pro nás těžký víkend, ale přesto jsme získali další data, která nám pomohou se zlepšit.

Opravdu pozitivní je, že jsme stále celkem konkurenceschopní, i přes ty problémy, které jsme měli v pátek. Druhý závod je v Malajsii, půjde o jeden z domácích závodu týmu, a my tam na to budeme tlačit po celý víkend.

Marcus Ericsson, nedokončil
I když jsem svůj první závod v F1 nedokončil, přesto jsem hrdý na to, jak jsem dnes bojoval. Celkově šlo o velmi náročný víkend, jeden z nejnáročnějších v celé mé kariéře, ale i tak jsme v prvních kolech úvodního stintu ukázali potenciál, když jsem předjel Sutila a jezdil jsem dvanáctý.

Má první ostrá zastávka ve velké ceně proběhla opravdu dobře, pak se ale žel objevil problém s tlakem oleje, kvůli kterému jsme museli zastavit. Zatím nevíme, co ho způsobilo, ale pokud by se nevyskytl, pak si myslím, že bychom skončili před Marussiemi, protože jsem se až do té chvíle držel pohodlně před Chiltonem.

Pátek byl samozřejmě těžký, ale sobota byla lepší a dnes jsme trochu ukázali, jakou má auto závodní rychlost. V posledních několika kolech prvního stintu jsem jezdil s probrzděnou pneumatikou, ale záď se stále chovala dobře, stejně jsem vnímal i pohonnou jednotku.

To je před dalším závodem v Malajsii povzbuzující. Pojede se tam na trati, kde už jsem dříve závodil, a mám ji rád. Z Austrálie tedy odjíždím v dobrém rozpoložení a chtěl bych co nejdříve znovu pokračovat.

Cedrik Staudohar, vedoucí traťové podpory Renault Sport F1
Byla to škoda, že Kamuj odstoupil tak brzy, protože jsme velmi dobře odstartovali. K této nehodě ale došlo po problému se zadními brzdami v zaváděcím kole. Poté jsme soustředili veškerou svou pozornost na Marcuse a šlo to dobře, jezdil mezi nejlepšími dvanácti většinu svého prvního stintu.

Potom začala dramaticky klesat úroveň oleje, takže jsme vůz zastavili, abychom ušetřili pohonnou jednotku. Během tohoto víkendu jsme se naučili velmi mnoho. Víme, že auto je fundamentálně OK a jakmile vyřešíme všechny potíže, tak jsme si jisti, že v Malajsii bude silnější dojedeme do cíle.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 18 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy