Jules Bianchi zvládl ve středu na okruhu v Sákhíru s vozem MR03 pouze tři kola, ani jedno měřené. Tým to původně zdůvodňoval softwarovými problémy, nyní ale vyšlo najevo, že příčina byla banální - zavirované počítače.
"Začalo to první pohromou, kterou byl počítačový virus typu Trojského koně na serverech, což nás připravilo o nejlepší část dne," přiznal pro Autosport šéf týmu John Booth. Marussii se však nedařilo ani v dalších dnech: ve čtvrtek sice ujel kol 17, ale v pátek už jen 4 a v sobotu 5, tj. dohromady za 4 dny pouhých 29 kol představujících 156,9 km - nejméně ze všech týmů.
"Druhý den jsme zvládli 17 kol a bylo to OK, prošli jsme problémy, ale pak jsme v pátek přišli o většinu dne kvůli problému s motorem, jehož výměna zabrala celý den. Poslední den nás provázela série drobných potíží - a jejich náprava u těchto aut trvá tak dlouho," pokračuje Booth.
"Dopoledne se rozsvítilo výstražné světlo ERS, ale ukázalo se, že šlo o falešný poplach, takže jsme ztratili dvě hodiny. Pak se objevil problém s palivovým systémem, což není problém Ferrari, ale náš. Takové věci nás srážely, ale nemyslím si, že by se některý z problémů objevil dvakrát, což je zvláštní, protože obvykle se opakují," podivuje se šéf Marussie.
Jules Bianchi s novou Marussií MR03, kterou v Bahrajnu zdržely také
problémy s počítačovým virem (foto: Marussia F1 Team)
Před týmem je poslední předsezónní test, v kterém by chtěl ujet podstatně větší vzdálenost, aby mohl být na první závod připravený: "Lhal bych, kdybych řekl, že si nedělám starosti. Je to OK, když si myslíte, že ty problémy dokážete vyřešit, jenže to musíte prokázat."
"Neodvedli jsme žádnou práci na nastavení, přesto však piloti uvedli, že ať už udělali cokoliv, byli s tím dost spokojeni. V příštím testu náš čekají čtyři dny a my z nich musíme zkrátka dostat maximum," dodává Booth.