Button: Víme, že nemáme nejrychlejší auto. Ale ani nejpomalejší

McLaren | foto: McLaren

McLaren se opět v Bahrajnu jeví dobře. Ve třetím dni testů byl Jenson Button poražen pouze Lewisem Hamiltonem. Auto je spolehlivé - Button včera odjel simulaci závodu bez jediného problému.

Silný Mercedes
Po slabém roce 2013 se začínají mechanici McLarenu opět usmívat. MP4-29 se zdá být výrazně víc konkurenceschopné než jeho předchůdce: "Základ sedí. S loňským rokem se to nedá porovnat. Toto auto jede na rovince přímou línií, neposkakuje. Člověk ví, co od něj čekat, když zatočí do zatáčky," začíná pozitivně Jenson Button.

"Zdá se, že zde máme jeden tým, který odvedl svoji práci opravdu dobře. Víme, že nemáme nejrychlejší auto, ale také víme, že nejsme nejpomalejší. Rozdíly mezi jednotlivými týmy jsou zatím hodně velké. Čekám ale, že se rozdíl do Melbourne ještě smrskne. Mám docela jasnou představu o tom, kdo bude v Austrálii na pole position.

Spolehlivost sedí
Kdo ale vyhraje titul, to se říct nedá. Auta se během roku změní takovým způsobem, jako sotva kdy v minulosti. Během roku získáme masivní část přítlaku zpět. To je velkou výzvou." Kromě čisté rychlosti jde také o spolehlivost (týmy Renaultu by mohly vyprávět), u McLarenu se však zdá být i tato oblast v pořádku. Button včera odpoledne odjel simulaci závodu - 17 kol na super-měkkých pneumatikách, 12 na měkkých a 30 na střední sadě.


McLaren loni prožil nejhorší sezónu za posledních 33 let, letos má s vozem MP4-29 co napravovat
(foto: McLaren Mercedes)

McLaren zastavilo až vyvěšení červené vlajky. Na konci dne si vyzkoušel také tvrdou směs. Buttona chování jednotlivých směsí překvapilo: "Občas byly pneumatiky moc studené, občas se přehřály. Hodně to ovlivní množství paliva. To bude letos s ohledem na pneumatiky klíčový faktor, zvláště v nočních závodech."

Motor Mercedes
"Je hodně způsobů, jak šetřit palivo. Ve snad každé zatáčce musíte uvažovat, jak řadit, když jdete dříve z plynu, zvažujete také brzdné body. Jako jezdec máte v každé zatáčce jiný pocit. Velkou roli bude hrát letos komunikace. Už teď během testů je to pro inženýry těžké, ale až se pojede závod a na trati bude 21 aut, navíc se k tomu přidá strategie, pak to bude opravdu stresující.

Nová auta nezní tak dobře, jako ta minulá. Chybí mi zvuk motoru V8. Zvuk ještě předtím používaných V10 byl ještě o kousek lepší. To byla jednoduše pohádka. Turbo vydává úplně jiný zvuk. Ferrari a Renault zní jako opravdové motory, náš zvuk je jiný. Ale pokud je náš motor rychlý, tak je mi to jedno."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 6 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy