Také jezdci to v kokpitu pociťují. Na cílové rovince jsou nové vozy opravdové rakety. 314,2 km/h byl top speed při VC Bahrajnu v roce 2013. Touto rychlostí tehdy jeli Felipe Massa i Paul di Resta. Během letošních testů se ale pohybujeme na úplně jiných hodnotách.
Fernando Alonso letěl včera 336,4 km/h. To je o 22,2 km/h více, než vloni! Zajímavé navíc je, že měl Fernando Alonso se svým Ferrari při dosažení maximální rychlosti i protivítr. Nico Rosberg potvrzuje to, co nám říkají měření: "Jsme šíleně rychlí na rovinkách. Odhaduji, že v Monze budeme jezdit 360 km/h."
Větší výkon, nižší odpor = vyšší maximální rychlost
Důvod je docela zřejmý: víc síly. Když běží nové motory naplno a navíc se přidá hybridní ústrojí se svými 160 koňskými silami, tak dávají pohonné jednotky větší výkon než vloni. Auta mají navíc o zhruba 15 % nižší odpor. A protože je podíl rovinek v Bahrajnu docela velký, tak jsou časy na kolo až překvapivě blízko loňkému rekordu Nica Rosberga.
Lewisi Hamiltonovi chybělo při jeho dnešním nejrychlejším kole už jen 1,9 vteřiny na loňské pole position. Brit navíc zajel své kolo na měkkých pneumatikách, ne super měkkých. Pravdou ale je, že maximálka Alonsa docela vyčnívá. Jeho 336,4 km/h je o poznání víc než 330,2 km/h Kevina Magnussena a 327,2 km/h Felipeho Massy.
Vysvětlení této fantastické rychlosti může být takové, že se Španěl vyvezl ve větrném pytli za některým z vozů. Ale to udělal Massa vloni při dosažení svého top speedu také. Takže by se jednalo o srovnatelné podmínky.
Alonso předvedl opravdu působivou rychlost na cílové rovince
Zákazníci Renaultu zaostávají až o 35 km/h
Z maximálních rychlostí se dozvídáme i další zprávu. V porovnání s motory Mercedesu a Ferrari zaostávají motory Renaultu, a to dost výrazně. Jean-Eric Vergne jel maximálně 308,5 km/h a je tak nejrychlejším z jezdců s motorem Renault. Sebastianu Vettelovi a Kamuji Kobajašimu chybělo na Alonsa 35 km/h. Red Bull jel 301,6 km/h, Caterham 301,5 km/h.
Důvodem je fakt, že zákazníci Renaultu nemají zatím z bezpečnostních důvodů povoleno využívat motory naplno. To potvrzuje Caterham, který teď dělá vše, co Renault potřebuje, aby se dostali co nejdříve do lepší pozice. Šance na zlepšení zde tedy je.