Sutil: Vozy F1 jsou pomalé, na konci roku ale budou minimálně o 4 sekundy rychlejší

Sauber | foto: Sauber Motorsport AG

Adrian Sutil věří, že vozy F1 nové generace nejsou dostatečně rychlé, ale očekává, že designéři udělají rychlý posun dopředu.

Nejrychlejší čas testů, které probíhaly minulý týden v Jerezu, byl o 5,5 sekundy pomalejší než nejrychlejší čas z testů na stejné dráze vloni. "Je to otázka času," říká Adrian Sutil. "Už jsme několikrát viděli nová pravidla pro auta, když vejdou v platnost, tak auta získávají sekundy každým měsícem nebo dvěma a zlepšují se."

"Takže do konce roku očekávám zlepšení o minimálně čtyři vteřiny. S novými vozy v roce 2015 příjde velký krok dopředu a Formule 1 snad bude zase dostatečně rychlá." Sutil se na testech ve Španělsku roztočil i ve druhém dni, ve kterém měl možnost s novým vozem jezdit. "Zase mě to dostalo ve fázi akcelerace, na druhý až třetí stupeň."

"Samozřejmě to možná byla rozdílná situce [oproti včerejšku - tedy čtvrtku], ale auta jsou během přidávání plynu hodně komplikovaná a chybí jim přítlak. Ano, ve srovnání s loňskem jim chybí obrovský kus trakce. Ve chladných závodech to samozřejmě bude velký problém. Ztratili jsme efekt foukání [horkých plynů na difuzor] a teď opravdu uvidíte, jak moc jsme na foukání spoléhali."

"Tak velký efekt to mělo a teď je to pryč, na zádi máme také jediné křídlo, takže zde chybí mnoho zatížení a je to tedy trakce, která šla o velký, velký krok dolů." Dle Sutila bude pro Sauber největší práce před Bahrajnem "najít na autě nějaký přítlak a udělat ho říditelným".


Adrian v nových barvách (foto: Pirelli)

"Myslím, že zvláště všechny ty brzdové systémy a ta moudra kolem motorů...s balíčkem od Ferrari jsem docela spokojen. Odvedli dobrou práci. My se tak musíme zaměřit na naše auto a na jeho říditelnost a zvláště na aerodynamiku." Dle Sutila začly testy pro jeho nový tým pozvolna, ale během týdne udělali velký progres.

"Samozřejmě, že to mohlo být o trochu lepší, v prvních několika dnech jsme toho moc nenajezdili a pak, když jsem byl v autě, to bylo s řízením o trochu lepší. Ale minimálně nám fungovaly všechny systémy, některé ostaní týmy s tím bojovaly více, takže se nám podařilo najet pár kol. Jsem OK a jsem docela sťastný, je to nové auto s novým motorem - je toho tolik nového, že se nemůžete dočkat, až vyjedete a uděláte sto kol v kuse, ale stále ještě potřebujeme porozumět autu a naučit se o něm spoustu věcí. Ale ano, nebylo to na první test až tak zlé."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 10 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy