Jarno Trulli si vyjel první Pole position

Trulli, Jarno | foto: Lotus F1 Team

Ital si splnil další část svého snu a po famózních závěrečných sektorech bude zítra startovat z pozice nejvýhodnější.

McLareny potvrdily zlepšení, Ferrari jedou s největší pravděpodobností na dlouhé úseky a Ralf Schumacher protlačil dvojzubého FW26 do první řady. Bohužel však pro něj i tým BMW Williams se na Ralfa vztahuje penalizace za čtvrteční výměnu motoru. Bude tedy zítra startovat až ze 12. pozice startovního roštu.

Prvním měřeným pilotem druhé a rozhodující kvalifikace byl Gianmaria Bruni s Minardi Cosworth. Týmový kolega Baumgartner byl rychlejší na 1. a 3. úseku a bude startovat před Brunim. Pantano s Jordanem překonal Maďara v cíli o 2,6 vteřiny, což by mohlo napovídat o jiné strategii a váze vozů Minardi. Jordan Nicka Heidfelda byl ještě rychlejší a první pětici uzavřel Jaguar Christiana Kliena. Mladý Rakušan jel velmi agresivně a výsledkem byl čas o 6 desetin vteřiny rychlejší.

Klien, Heidfeld, Pantano, Baumgartner, Bruni

Webber s dalším Jaguarem začal podobným mezičasem jako Klien, na druhém byl pomalejší. Třetí sektor však zajel lépe a Rakušana překonal. Michael Schumacher byl podle předpokladu nejrychlejší, ale jeho Ferrari bylo o poznání nervóznější, než tomu bývá v rukou německého pilota obvyklé. Da Matta stejně jako po něm startující Massa nemohli čas M. Schumachera ohrozit. Da Matta se zařadil svým časem za Jaguary a Massa ještě až za svého krajana. Barrichello byl jen mírně pomalejší týmového kolegy. Na druhém mezičas ztratil podstatně více a přestože poslední úsek zajel rychleji, ztratil v cíli 2 desetiny.

M. Schumacher, Barrichello, Webber, Klien, da Matta, Massa, Heidfeld, Pantano, Baumgartner, Bruni

Vítěz GP Monaka 1996 Olivier Panis bojoval na dálku s jezdci Jaguaru a po absolvování letmého kola se vklínil mezi ně. Montoya byl podle očekávání rychlejší než Webber, ale pomalejší než oba piloti stáje z Maranella. Jarno Trulli potvrdil hned v úvodu, že je opět velmi konkurenceschopný. Ve středním a závěrečném sektoru byl pak až neuvěřitelně rychlý a jeho R24 se choval jako na kolejích. V cíli naměřila časomíra čas o 5 desetin vteřiny rychlejší Schumachera. Ale i Sato byl velmi rychlý. Po chybě však úvodní náskok prohospodařil za tunelem, kde probrzdil a spokojit se musel s pozicí za Barrichellem. Alonso začal rychleji než týmový kolega z Renaultu, v závěrečných úsecích na Trulliho ale dosud nikdo nestačil. Přesto již bylo v tu chvíli jisté, že Michael Schumacher nebude poprvé v letošním roce v první řadě. Tu prozatím opanovaly oba Renaulty.

Trulli, Alonso, M. Schumacher, Barrichello, Sato, Montoya, Webber, Panis, Klien, da Matta, Massa, Heidfeld, Pantano, Baumgartner, Bruni

Fisichella zahájil finálovou pětku. Čistou a agresivní stopou nesporně překvapil a patřilo mu prozatímní 7. místo. Button byl na prvním mezičase rychlejší, ale po dokončení druhého a třetího sektoru stačil jeho čas pouze na porážku Alonsa. Coulthard byl také poměrně rychlý, ale v závěrečné části tratě již na nejrychlejší nestačil. Přesto pokračuje McLaren v překvapivě rychlých časech a zítra bude stát Skot před Montoyou. Raikkonen byl rychlejší než týmový kolega a vklínil se mezi obě rudá Ferrari. R. Schumacher začal podobně jako jiní rychleji než Trulli, ale Italově dvěma závěrečným mezičasům již konkurovat nedokázal. Přesto je druhé místo na startu v podání Ralfa Schumachera nesporně jeho nejlepším letošním výkonem. Bohužel je ovlivněn s největší pravděpodobností zvolenou strategií lehkého vozu, aby stáj redukovala penalizaci v důsledku zmíněné výměny motoru.



Foto: Renault F1 Team

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy