Nový Lotus E22 konečně prošel všemi nárazovými testy, zpoždění Maldonadovi neuškodí

Kovalainen, Heikki | foto: Lotus F1 Team

Lotus až včera prošel s novým vozem E22 všemi povinnými nárazovými testy FIA a byl homologován. Testu v Jerezu se nezúčastní, což však podle šéfa týmu Erica Boulliera nově příchozímu Pastorovi Maldonadovi nikterak neublíží.

Černožlutá stáj se včera odpoledne na Twitteru pochlubila: "Dobrá zpráva z Enstone - E22 prošlo všemi homologačními testy." Ke svému příspěvku rovněž přidala snímek nového šasi, na kterém jde vidět horní nárazový oblouk bez zařízení pro snížení přítlaku (DRD), které testovala v loňské sezóně, ale nikdy se ji ho nepodařilo přimět ke správnému fungování.

Zatímco Sauber prošel všemi nárazovými testy již v prosinci, Lotus nabral zpoždění kvůli přednímu nárazovému testu nosu a již dříve avizoval, že nové auto pro první test v Jerezu začínající příští týden připravit nestihne.

Za tým z Enstone bude letos nově závodit Pastor Maldonado, který díky svému sponzorovi PDVSA pomůže pokrýt velkou část rozpočtu. To, že se s vozem Lotusu sveze až v Bahrajnu, by mu podle Boulliera nemělo uškodit: "Rozhodně by to měl řádně zvládnout, protože má v F1 tříleté zkušenosti."

"Nastoupit do roku 2014 u Williamsu nebo u nás je pro něj v podstatě stejným procesem. Může to chvíli trvat, než se ustálí ta správná komunikace s jeho inženýry a týmem kolem něj, jinak si ale myslím, že mu scházející dva dny ježdění nic nezmění," pokračuje šéf Lotusu, který v loňském roce investoval do vylepšení svého simulátoru.

"Znám je už velmi dlouho, protože za mě [s týmem DAMS v roce 2005] jezdil ve Světové sérii Renault. Přišel sem, připravili jsme sedačku a strávil nějaký čas na simulátoru. Všichni jsou s ním jako s člověkem spokojeni, jeho jezdeckou stránku uvidíme později.

Vyhrál však mnohokrát závody v Monaku v juniorských kategoriích, vyhrál po zásluze Velkou cenu Španělska. Když je ve správném duševním rozpoložení, je velmi rychlý a já si jsem jistý, že může odvést velmi slušnou práci," dodává Boullier pro Autosport.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 5 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy