Sauber a jeho aerodynamický tunel

Sauber si stejně jako další týmy Formule 1 velmi dobře uvědomuje nesmírnou důležitost aerodynamického tunelu. Dosud se však soukromý tým musel obejít bez vlastního zařízení a na testy si musel aerodynamický tunel pronajímat.

Plány na stavbu vlastního aerodynamického tunelu přímo v Hinwilu, sídle týmu, existují již od roku 2000. V říjnu 2001 byla zpracována projektová dokumentace na jeho výstavbu s tehdejším rozpočtem 70 milionů švýcarských franků. V případě, že vše půjde dle plánu a nevyskytnou se neočekávané překážky, bude část zařízení k dispozici již na konci roku 2003. Prvním vozem Sauber, který bude kompletně vyvíjen ve vlastním aerodynamickém tunelu tak bude ale asi až C24 pro sezonu 2005.

„Aerodynamika je základní složkou moderní Formule 1. Díky tomu je i aerodynamický tunel základním nástrojem pro konstrukci úspěšného vozu. V posledních letech vrcholné týmy do tohoto segmentu věnovaly velké investice a bylo tedy jen logickým rozhodnutím, že budeme stavět vlastní aerodynamický tunel,“ prohlásil při slavnostním odhalení nového C22 šéf týmu Peter Sauber. Dále dodal, že nestaví příslušenství, které by bylo přímo svázané pouze s F1, ale bude mít více využití. Tunel tak umožní testy i vozů pro silniční provoz, a to až do velikosti dodávek.

S průřezem 15 metrů čtverečních a dalších výjimečných vlastností nového tunelu vyroste v Hinwilu jedna z nejmodernějších a nejvíce všestranně využitelných staveb tohoto typu. Úctyhodný objem stavby s délkou 65m, šířkou 50m a výškou 17m bude obsahovat kromě tunelu ještě prostor pro semináře či prezentace, který pojme až 300 lidí a muzeum společnosti Sauber.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy