Šéf týmu Caterham Cyril Abiteboul vyhlásil, že piloti, kteří odmítají pomoc při získávaní sponzorů pro své týmy, jsou tak trochu nezodpovědní. V současné době je automobilový sport v takové situaci, že pomáhat by měl každý jezdec, který za závodění dostává plat.
„Pro mě jsou piloti velkou pomocí při obchodních jednáních a získávání sponzorů,“ vyhlásil Abiteboul. „Nezáleží na tom, jestli jsou to platící, nebo neplatící piloti. Mnoho jezdců veřejně vyhlašuje, že nepřispějí ničím a to se mi nelíbí, každý z nás by měl něčím přispět.
Například Fernando má své sponzory, kteří mu důvěřují od začátku jeho kariéry. Skoro všichni jezdci vědí, že musí existovat nějaký příspěvek i z jejich strany, kromě jejich jezdeckého umění. Proto když někdo vyhlašuje, že není platícím jezdcem a ani nechce být jedním z nich, je to z jeho strany nezodpovědnost. Týmy utrácí enormní sumy peněz, aby vytvořily vhodné ekonomické zázemí pro své lidi i piloty.
Podle mě je správné, když jezdci nabídnou jejich příspěvek, ne nezbytně přímo peníze, ale aspoň pomioc při získávaní partnerů a sponzorů. Věc je mnohem složitější, než si lidi, kteří rádi generalizují, představují,“ dodal Abiteboul.
V roce 2010, když Caterham debutoval ve Formuli 1 pod jménem Team Lotus, oba piloti – Jarno Trulli a Heikki Kovalainen – byli placení týmem, přičemž nepřinesli do týmu finance. Časem se situace změnila, letos bylo duo Charles Pic a Giedo van der Garde podporováno obchodními partnery.
Abiteboul připustil, že Caterham čelí finančním těžkostem i proto, že nová technická pravidla pro rok 2014 způsobila nárůst nákladů. Dalším důvodem bylo poslední místo v Poháru konstruktérů, které také snížilo příjmy týmu z anglického Leafieldu. Přesto zůstává optimisticky naladěn, co se týče příchodu důležitého sponzora.
„Před námi je sezona, která bude nákladnější, přišli jsme o prémie za výsledky, přesto všichni očekáváme, že se znovu objevíme na startovním roštu. Na trhu jsme dostatečně žádaní. Projekt Caterham je ve skutečnosti hodně přitažlivý, i já jsem překvapen velkým zájmem o náš tým a důvěrou, kterou vůči nám projevují určité osoby i po čtyřech letech. Když se zlepšíme, budeme mít fantastické obchodní příležitosti.“