Petronas 03A

Tým Sauber včera představil nový monopost C22 pro letošní rok. Jeho hnací agregát by měl umožnit pilotům týmu Nicku Heidfeldovi a Heinzi Haraldu Frentzenovi bojovat o body. Co se tedy skrývá pod označením Petronas 03A?

Tým Sauber pokračuje již šestým rokem ve spolupráci s týmem Ferrari právě na poli hnacích agregátů. Švýcarský tým využívá tzv. zákaznické motory, které italský tým poskytuje včetně servisních služeb a odpovídajícího personálu za jistý finanční balík. Jedná se samozřejmě vždy o starší specifikaci, než kterou používá aktuální monopost Ferrari. V Maranellu chystají pro Sauber na letošní sezonu kolem 40 nových motorů, jež odpovídají těm, se kterými startovaly rudé vozy v září loňského roku a se kterými piloti Schumacher a Barrichello jednoznačně ovládli šampionát.

Stáj však nasazuje motory pod názvem Petronas, platí je totiž právě malajský sponzor, totiž malajská nadnárodní společnost Petronas produkující oleje a maziva. Motory jsou osazovány upravenými hlavami, které si nechává upravovat právě Petronas na základě svého patentu. Pro mazání využívá Sauber speciální mazivo nazvané „Syntium“, které právě pro F1 vyrábí ve svém výzkumném oddělení společnost Petronas. Pro sezonu 2003 však dostane tým k dispozici i palivo nového složení. „Jsme přesvědčeni o tom, že naše nové palivo bude stejně úspěšné, jako mazivo Syntium,“ prohlásil Dr. Dr. Hamzah Abdul Hamid, generální manažer oddělení speciálních projektů společnosti Petronas.

Nový motor Petronas 03A je samozřejmě výkonnější a lehčí než jeho předchůdce. Spolu s nižším těžištěm jistě k výraznému zlepšení možností týmu přispěje i nová převodovka. „Petronas 03A je velmi konkurenceschopný motor a je velmi dobře integrovaný v novém šasi C22,“ sdělil k novému motoru Osamu Goto, šéf motorárny týmu Sauber.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy