Zastávky v boxech a strategie: Ferrari přezulo Massu nejrychleji, za 2,4 sekundy

Massa, Felipe | foto: Scuderia Ferrari

INTERLAGOS - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle pracovaly týmy v boxech a jaké strategie připravili pro své jezdce v průběhu Velké ceny Brazílie?

Absolutně nejrychlejší zastávku v Brazílii předvedlo Ferrari v 19. kole závodu, když Felipeho Massu odbavilo za 2,4 sekundy.

Jen o několik setin pomalejší byl ve stejném kole McLarenu, když Sergia Péreze zvládl odbavit za podobně dlouhou dobu. McLaren však byl v jeho případě konzistentnější, druhá zastávka trvala jen 2,6 sekundy, Massova 2,7 s. Brazilec se v boxech jednou ukázal navíc kvůli svému trestu za přejetí bílé čáry oddělující nájezd do boxů na cílové rovince.

Ferrari pracovalo výborně i na druhém voze, když Fernanda Alonsa přezulo dvakrát za 2,8 sekund. Výborný byl v boxech také Lotus: Heikki Kovalainen u mechaniků strávil průměrně 2,9 s, čtvrtý nejlepší výsledek mechaniků během Velké ceny Brazílie.

Jednu zastávku pod tři sekundy zvládl také Red Bull v případě Vettela (2,6 s v 24. kole), který se dočkal svého 13 vítězství sezóny, Toro Rosso u Ricciarda (2,8 s v 14. kole), Mercedes u Hamiltona (2,7 s v 21. kole) a u Rosberga (2,8 s v 44. kole) i McLaren u Buttona (2,8 s v 20. kole).

Red Bull dnes předváděl nezvyklé chyby v boxech, když hledal pneumatiku pro Sebastiana při dvojzastávce ve 47. kole, na což pochopitelně doplatil i Mark jedoucí identickou strategii. Navíc ani jeho první zastávka nebyla vůbec povedená (5,1 s).

Do závodu startovala většina pilotů na středně-tvrdé směsi, výjimku tvořili pouze Button s Gutiérrezem, kteří nasadili gumy tvrdé.

Většina také dnes zvolila pouze dvě zastávky, třikrát stavěli jen Sutil, Vergne a Chilton. Z dvouzastávkových se kvůli trestným průjezdům třikrát v boxech ukázali i Massa (několikeré přejetí bílé čáry vymezující trať), Hamilton (způsobení kolize) a Van der Garde (ignorování modrých vlajek).

Pro týmy to dnes bylo velmi těžké, protože od pátku po celý víkend nejezdily vůbec za sucha na středně-tvrdých a tvrdých směsích, museli proto spoléhat při nastavení na své simulátory.

Kvůli tomu, že dráha nebyla pogumovaná, se navíc obzvlášť obtížně vypočítávaly úrovně opotřebení a degradace. V závodu neustále hrozil déšť (50% pravděpodobnost), týmy však musely myslet na svůj závazek nasadit oba druhy suchých směsí, pokud by zůstalo sucho - což se nakonec také stalo.

Nejdelší stint na středně-tvrdé směsi zvládl Button: 28 kol tvořilo 39,4 % závodu. Na jedné sadě tvrdých pneumatik odkroužil nejvíce kol Kovalainen: 37 (52,1% ze 71 kol, na které byla vypsána Velká cena Brazílie).


Legenda:   

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 2 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy