Sauber C22 oficiálně představen

Nový monopost švýcarského týmu Sauber s označením C22 se již prakticky celý měsíc prohání po tratích jen v modrém lakování. Dnes však konečně proběhlo v Zurichu jeho oficiální představení ve válečných barvách a s logy i nápisy sponzorů.

Tým Sauber byl vždy považován za černého koně jednotlivých sezon, ale až v posledních dvou toto očekávání skutečně naplnil. V době, kdy za mnoha týmy stojí velmi silné automobilky se slušnými prostředky, je umístění na 4., respektive 5. místě v poháru konstruktérů výborným výsledkem pro soukromý tým bez tovární podpory.

Šéf týmu Peter Sauber je velmi optimistický, nicméně stojí pevně na zemi. Dle něj má tým velmi vysoké cíle, ale o možném vítězství v některé z Grand Prix sezony 2003 neuvažují. Cílem týmu je bojovat ve velmi vyrovnané skupině hned za třemi Top týmy Ferrari, McLaren a Williams, nejlépe v její přední řadě.

„Naším cílem je být v přední linii týmů pronásledujících 3 Top týmy spolu s Renaultem. Každý z těchto týmů má za cíl vítězství v mistrovství světa,“ prohlásil Sauber. Dále poukázal na to, že zvítězit v závodu Grand Prix musí být cílem každého týmu Formule 1, ale Sauber prozatím tak vysoké cíle nemá. „Celý tým je velmi motivovaný a naším cílem je hrát významnou roli mezi továrními týmy,“ dodal majitel soukromého týmu, který je poslední dobou opět spojován s možným vstupem koncernu VW do Formule 1.

V rukou obou německých pilotů Nicka Heidfelda a navrátivšího se Heinze Haralda Frentzena najezdil již letos nový C22 mnoho testovacích kilometrů. A dosud může být tým s výsledky testů spokojen. „Proti svému předchůdci má C22 podstatně větší potenciál a my budeme schopni vůz v průběhu sezony neustále zlepšovat,“ prohlásil technický ředitel Willy Rampf. C22 bude stejně jako v minulých letech poháněn zákaznickým motorem Ferrari pod názvem Petronas. Jedná se o motor, který používal tým Ferrari v loňském voze F2002.

„Přestože je C22 úplně novým vozem, je neuvěřitelně spolehlivý od samého začátku. To je velmi dobré pro pravidelné získávání bodů,“ vyzvedl Nick Heidfeld významnou vlastnost představeného monopostu. „C22 je velmi stabilní a přesto okamžitě reaguje na změny v nastavení přesně tak, jak očekávám. Jsem přesvědčen, že tento vůz má velmi vysoký potenciál,“ dodal k jeho konkurenceschopnosti druhý pilot týmu Heinz Harald Frentzen.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy