Druhý deštivý trénink zvládl nejlépe Rosberg před oběma Red Bully, Kovalainen čtvrtý

Mercedes F1 W04 | foto: Daimler AG

INTERLAGOS - 2. TRÉNINK; Nejrychlejší čas druhého tréninku v Brazílii předvedl na mokré trati Nico Rosberg, který překonal oba Red Bully řízené Sebastianem Vettelem a Markem Webberem.

Odpolední trénink začal za hustého deště, velmi mokré dráhy a podobných teplot jako dopoledne - vzduch 20 °C a trať 22 °C. Do svých vozů usedli i Di Resta (Force India), Chilton (Marussia) a Ricciardo (Toro Rosso), kteří své vozy ráno propůjčili testovacím pilotům.

Zelená světla se na konci boxové uličky rozsvítila v 17 hod našeho času, na trať se ale nikdo nehnal. Byla to smůla zejména pro Pirelli, které na Interlagos přivezlo prototypy svých pneumatik pro sezónu 2014, kvůli podmínkám na nich však v prvním tréninku vyjel pouze Vettel - a to ještě jen na jedno kolo. Proto se italský výrobce bude snažit prosadit povolení, aby se na připravovaných pneumatikách mohlo jezdit i zítra v průběhu třetího tréninku.

Týmy si je chtěly také vyzkoušet - nebyly ani tak zvědavé na jejich výkonnost, jako na jejich aerodynamický profil a na to, jak se v průběhu jízdy mění. "Nejdůležitější je změřit aerodynamiku - váhu pneumatik. Proto všichni na své vozy nasadili měřící zařízení ve snaze získat váhy vpředu a vzadu. Jakmile je na trati získáte, můžete je porovnat s CFD. To nejdůležitější je, aby korelovaly s tímto autem. Pokud ale data nezískáme, tak je nezískáme. Budeme pokračovat dle našich předpokladů, které máme nyní, a na modelech, jež nám Pirelli poskytne," říká sportovní ředitel McLarenu Sam Michael.


Bývalý designér vozů F1 Gary Anderson zpovídá na počátku druhého tréninku
technického ředitele Williamsu Pata Symondse (foto: Williams F1 Team)

Až po pěti minutách se na okruh vydal Chilton s Marussií. Po dvou kolech se ale vrací bez měřeného času zpět, střídá jej Kovalainen s Lotusem a hned se pouští do měřeného kola - 1:31,658 min, na rovince 246 km/hod.

Fin se lepší (1:30,537), ale po pěti kolech hlásí sílící déšť a začíná si stěžovat na aquaplaning. Měřené kolo předvádí Bianchi - 1:33,670. Letmého kola se ujímá Webber (1:30,645 a 1:29,088), čtvrtým pilotům, který si během úvodních 30 min připsal měřený čas, byl Van der Garde (1:32,526) a Pic (1:33,794).

Rosberg (1:28,873) po 35 min na čele překonává o dvě desetiny sekundy Webbera a hlásí: "OK, to mi stačí." Teplota jeho předních pneumatik dosahovala 109 °C, zadních 108 °C. Inženýr mu odpovídá: "Ross říká, že jsi jedinou tak hloupou osobou, aby byla v tuto chvíli venku." Třináct pilotů dosud nevytáhlo paty ze svých garáží.

Po 55 min se přidává Pérez s McLarenem (1:30,748). Tým mu po jednom měřeném kole hlásí, aby se vrátil, pokud není dost mokro - aby zbytečně neničil své zadní pneumatiky do deště. Po hodině se stále neobjevili Button, nikdo z Ferrari, Hamilton, Maldonado, Sutil, Vergne ani Vettel.


Felipe Massa se v Brazílii loučí s Ferrari (foto: Scuderia Ferrari)

Christian Horner se  zmínil o talentu Ricciarda: "Vždy se snažíte najít ujištění o tom, že jste učinili to správné rozhodnutí - a my to od podpisu máme absolutně potvrzeno. Toro Rosso je obtížné auto, ale zvládl s ním při tolika příležitostech postoupit mezi nejlepších deset a dokázat to, obzvlášť v kvalifikaci."

Ve velmi dobrém světle se ráno představil s Toro Rosso také Daniil Kvjat, jenž byl o více než půl sekundy rychlejší než jeho budoucí týmový kolega Vergne.

Alonso vyrazil na deštěm zkrápěnou trať až 20 min před koncem druhého tréninku a svým prvním pokusem (1:31,184 min, 256 km/hod na rovince) pronikl na 10. příčku.


McLaren MP4-28 zezadu (foto: McLaren Mercedes)

Týmy se snažili lépe poznat chování pneumatik za mokrých podmínek, zejména bod (crossover), kdy bude z hlediska jejich opotřebení a časů na kolo co nejlepší přejít z pneumatik do deště na přechodné či opačně. Meteorologové totiž potvrzují, že by mohlo pršet i v neděli.

Na posledních 15 min vyrazil i Vettel, zatímco kroužící Webber se opět potýkal s nefunkčním KERSem. V garáži už zůstávali pouze Hamilton a Sutil, kteří neabsolvovali ani jediné kolo. Seb se po svém prvním měřeném kole (1:29,800) vyhoupnul na páté místo, dalším pokusem na druhé (1:28,939), jen o 0,066 s za Rosberga. Mark se zařadil hned za něj (1:29,088).

Šest minut před koncem Vettel o rovných 7 desetin (1:27,993 min; 265 km/hod) překonává i Rosberga a je na čele. V hektické koncovce kroužilo najednou dvacet pilotů a časy se zlepšovaly, což potvrdil druhým nejrychlejším časem Webber (1:27,829) - po rekordech v prvních dvou sektorech ztratil na svého týmového kolegu v tom posledním 0,4 s. V závěru ale oba Red Bully dokázal opět překonat Rosberg s Mercedesem.


Počty kol ujeté ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)

Maximální rychlosti: 1. Maldonado - 290,0 km/hod; 2. Rosberg - 282,3; 3. Di Resta - 278,4; 4. Kovalainen - 277,1; 5. Webber - 276,1; 6. Alonso - 274,8; 7. Hülkenberg - 274,5; 8. Grosjean - 274,1... 21. Chilton - 251,5; 22. Bianchi - 248,6.

Přehled všech časů: zde (PDF).


Přehled nejrychlejších sektorů a teoretických nejlepších kol (červeně)
vs. skutečně zajeté časy na kolo (modře)

GP Brazílie (Autodromo Carlos Pace)2. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 9 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 1:27,306
2. 1 Sebastian VETTEL deuRed Bull Racing+ 0,225
3. 2 Mark WEBBER ausRed Bull Racing+ 0,286
4. 7 Heikki KOVALAINEN finLotus F1 Team+ 0,823
5. 10 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas F1 + 0,841
6. 18 Jean-Eric VERGNE fraScuderia Toro Rosso+ 1,099
7. 4 Felipe MASSA braScuderia Ferrari+ 1,234
8. 11 Nico HÜLKENBERG deuSauber F1 Team+ 1,254
9. 19 Daniel RICCIARDO ausScuderia Toro Rosso+ 1,433
10. 8 Romain GROSJEAN fraLotus F1 Team+ 1,585
11. 3 Fernando ALONSO espScuderia Ferrari+ 1,622
12. 12 Esteban GUTIÉRREZ mexSauber F1 Team+ 1,743
13. 14 Paul DI RESTA gbrSahara Force India F1 Team+ 1,868
14. 16 Pastor MALDONADO venWilliams F1 Team+ 2,411
15. 15 Adrian SUTIL deuSahara Force India F1 Team+ 2,477
16. 17 Valtteri BOTTAS finWilliams F1 Team+ 3,119
17. 6 Sergio PÉREZ mexVodafone McLaren Mercedes+ 3,442
18. 22 Jules BIANCHI fraMarussia F1 Team+ 3,755
19. 21 Giedo VAN DER GARDE nldCaterham F1 Team+ 3,812
20. 20 Charles PIC fraCaterham F1 Team+ 3,859
21. 23 Max CHILTON gbrMarussia F1 Team+ 3,905
22. 5 Jenson BUTTON gbrVodafone McLaren Mercedes+ 4,464

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 5 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy