Red Bully ve druhém tréninku suverénní, Kovalainen rychlejší než Grosjean či Alonso

Vettel, Sebastian | foto: Red Bull Racing

AUSTIN - 2. TRÉNINK; Druhý trénink ve Spojených státech patřil Red Bullůmm, Mercedesy ztrácely půl sekundy, zbytek ještě více. Velmi dobré výkony s Lotusem předvádí náhradník Heikki Kovalainen.

Druhý trénink začal za podstatně příjemnějších teplot: vzduch 25 °C, dráha byla vyhřátá na 31 °C. Jako první se ve 20 hod našeho času na okruh vydal Kovalainen, který potřebuje ujet co nejvíce kilometrů, následovaný Hülkenbergem se Sauberem.

Piloti ihned najížděli do měřených kol: Button (1:39,786), Kovalainen (1:40,335), Vergne (1:43,295), Hülkenberg (1:45,740), Chilton (1:47,719), Di Resta (1:47,827), Grosjean (1:49,220), Bottas (1:50,448) se zapsali v úvodních pěti minutách.

Button po prvním tréninku dostal trest v podobě odsunu o tři místa zpět na startovním roštu kvůli předjíždění za červených vlajek, což jej viditelně štvalo, protože cítí, že McLaren je zde konkurenceschopný. Na pódium to není, ale dle jeho slov mohl bojovat alespoň s vozy Ferrari, které se zde stále trápí s trakcí. Mercedesy mají navrch, jsou velmi silné zejména v prvním sektoru.


Grosjean zatlačován do boxů v Austinu po své úvodní jízdě ve druhém tréninku
(foto: Lotus F1 Team)

Toro Rosso v úvodu usilovně pracovalo na Ricciardově voze, s nímž jezdec nebyl vůbec spokojený. Nováček v týmu Kvajt za ním zaostal jen o 2 desetiny, což jen naznačuje, že Australan mohl mít technické problémy. Do tréninku se zapojil až po 15 min od začátku.

Do čela se po 13 min dostal Vettel (1:38,211 min), který v prvním tréninku jezdil s těžkým vozem. Zdá se, že Red Bull bude mít i v Austinu velkou rychlostní převahu, jež je patrná hlavně v posledním sektoru. Webber na druhé pozici na něj průběžně ztrácel 0,449 s.

Po půlhodině již piloti začali přezouvat na měkčí ze dvou nabízených směsí. Button si do té doby stěžoval na blokování kol v pomalých zatáčkách, po přezutí na středně-tvrdé pneu na nedostatek přilnavost na zádi. Maldonado nebyl se svým vozem FW35 spokojený vůbec: "Všechno je špatně." Oba Williamsy jezdí s klasickými "ne Coanda" výfuky.


Williams v Austinu pokračuje bez Coanda výfuků, jezdí s klasickou verzí připomínající tu loňskou
(foto: Williams F1 Team)

Po 35 min Vettela překonávají oba Mercedesy (Hamilton 1:38,088; Rosberg 1:37,785), Kovalainen (1:38,073) i jeho týmový kolega Webber (1:37,420). Zatímco se většina začíná soustředit po 50 min na delší jízdy, Vettel znovu předvádí nejrychlejší kolo - 1:37,305 min. Inženýr jej pak krotí, aby zpomalil a držel konstantní tempo. Pérez byl mezitím v garáži, kde mu McLaren měnil přední zavěšení.

Red Bull v závěru při dlouhých jízdách převáděl opravdu suverénní tempo a zdá se, že v Austinu opět nebude mít konkurenci. Favoritem na zbývající místa na pódiu je Mercedes - Rosberg na nejrychlejšího Vettela ztratil 0,48 s.

Hodně zaostávaly Marussie - Bianchi o 9,704 s (+ 9,97 %) - navíc je v závěru opět provázely technické problémy, když se Chiltonovi zakouřilo z brzd a zůstal stát mimo trať. Pořadatelům jeřáb uvízl v písku, proto odklizení vozu trvalo neobvykle dlouho, nad čímž se podivovali kroužící piloti i jejich inženýři.


Počty kol ujeté ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)

Maximální rychlosti: 1. Di Resta - 315,1 km/hod; 2. Sutil - 314,1; 3. Bottas - 313,6; 4. Pérez - 313,4; 5. Hamilton - 313,1; 6. Gutiérrez - 313,1; 7. Maldonado - 313,0; 8. Ricciardo - 312,6; 9. Button - 312,3; 10. Webber - 311,7; 11. Vettel - 311,1; 12. Rosberg - 310,9.

Přehled všech časů: zde (PDF).


Přehled nejrychlejších sektorů (červeně) a skutečně zajetých časů na kolo (modře)

GP USA (Circuit of the Americas)2. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 1 Sebastian VETTEL deuRed Bull Racing1:37,305
2. 2 Mark WEBBER ausRed Bull Racing+ 0,115
3. 9 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 + 0,480
4. 10 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas F1 + 0,653
5. 7 Heikki KOVALAINEN finLotus F1 Team+ 0,768
6. 12 Esteban GUTIÉRREZ mexSauber F1 Team+ 0,924
7. 11 Nico HÜLKENBERG deuSauber F1 Team+ 0,949
8. 8 Romain GROSJEAN fraLotus F1 Team+ 0,950
9. 5 Jenson BUTTON gbrVodafone McLaren Mercedes+ 0,964
10. 3 Fernando ALONSO espScuderia Ferrari+ 1,156
11. 15 Adrian SUTIL deuSahara Force India F1 Team+ 1,414
12. 4 Felipe MASSA braScuderia Ferrari+ 1,633
13. 6 Sergio PÉREZ mexVodafone McLaren Mercedes+ 1,636
14. 19 Daniel RICCIARDO ausScuderia Toro Rosso+ 1,941
15. 14 Paul DI RESTA gbrSahara Force India F1 Team+ 2,105
16. 17 Valtteri BOTTAS finWilliams F1 Team+ 2,207
17. 18 Jean-Eric VERGNE fraScuderia Toro Rosso+ 2,274
18. 16 Pastor MALDONADO venWilliams F1 Team+ 2,479
19. 20 Charles PIC fraCaterham F1 Team+ 3,071
20. 21 Giedo VAN DER GARDE nldCaterham F1 Team+ 3,258
21. 23 Max CHILTON gbrMarussia F1 Team+ 8,921
22. 22 Jules BIANCHI fraMarussia F1 Team+ 9,704

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

GP USA (Circuit of the Americas)2. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 1 Sebastian VETTEL deuRed Bull Racing1:37,305
2. 2 Mark WEBBER ausRed Bull Racing+ 0,115
3. 9 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 + 0,480
4. 10 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas F1 + 0,653
5. 7 Heikki KOVALAINEN finLotus F1 Team+ 0,768
6. 12 Esteban GUTIÉRREZ mexSauber F1 Team+ 0,924
7. 11 Nico HÜLKENBERG deuSauber F1 Team+ 0,949
8. 8 Romain GROSJEAN fraLotus F1 Team+ 0,950
9. 5 Jenson BUTTON gbrVodafone McLaren Mercedes+ 0,964
10. 3 Fernando ALONSO espScuderia Ferrari+ 1,156
11. 15 Adrian SUTIL deuSahara Force India F1 Team+ 1,414
12. 4 Felipe MASSA braScuderia Ferrari+ 1,633
13. 6 Sergio PÉREZ mexVodafone McLaren Mercedes+ 1,636
14. 19 Daniel RICCIARDO ausScuderia Toro Rosso+ 1,941
15. 14 Paul DI RESTA gbrSahara Force India F1 Team+ 2,105
16. 17 Valtteri BOTTAS finWilliams F1 Team+ 2,207
17. 18 Jean-Eric VERGNE fraScuderia Toro Rosso+ 2,274
18. 16 Pastor MALDONADO venWilliams F1 Team+ 2,479
19. 20 Charles PIC fraCaterham F1 Team+ 3,071
20. 21 Giedo VAN DER GARDE nldCaterham F1 Team+ 3,258
21. 23 Max CHILTON gbrMarussia F1 Team+ 8,921
22. 22 Jules BIANCHI fraMarussia F1 Team+ 9,704

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 7 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy