Jak vážné problémy měl Renault s motory v Indii? Grosjean málem nedojel do cíle

Renault | foto: Lotus F1 Team

Romain Grosjean měl štěstí, kdyby totiž byla GP Indie o dvě kola delší, tak by Francouz vypadl. Pneumatickému systému ventilů totiž chyběl vzduch. Takové štěstí už ale neměl Mark Webber, jeho motor alespoň po defektu alternátoru neutrpěl žádné poškození.

Pro Renault nebyla GP Indie zrovna nejklidnějším závodem. Romain Grosjean si mohl oddechnout až po projetí cílem. Jeho motor totiž běžel prakticky bez vzduchu. Rezervy ve vzduchové lahvi, která zásobuje pohon pneumatického ventilu, byly prázdné. 

Inženýr Renaultu, Remi Taffin, o tom prozradil více: "Motor přicházel o vzduch díky přirozené ztrátě vzduchu přes těsnění na jiném místě. Bylo to tak velké, že v posledních kolech muselo dojít k napojení se na rezervní lahev. Byl to přesně ten stejný problém, který Romaina zastavil v Singapuru. Při průjezdu cílem už nezbýval žádný vzduch."

Zbývající tlak v systému tak akorát stačil na to, aby se ventily mohly otevírat a zavírat. Minimální tlak je asi 15 barů. Grosjean i přes tento problém dojel třetí, mohlo však dojít k poškození motoru. "I přes škody je to stále ještě v pořádku, bude ale muset být stažen z provozu. Romain v Abú Zabí dostane nový. V tomto roce neměl žádné problémy a je tak na tom se svým podílem dobře," dodává Taffin.


V Indii nemusel být Romainův výkon po zásluze odměněn (foto: Lotus F1 Team)

To Mark Webber by už musel mít pořádný kus štěstí, aby se svým pokaženým motorem projel cílem. Australan totiž musel po selhání alternátoru odstoupit už ve 39. kole. To oživuje vzpomínky na minulý rok, kdy u Renaultu selhalo celkem šest alternátorů.

"Selhání u Marka ale nemělo s případy z roku 2012 nic společného," říká jasně Remi Taffin. Nic podobného se zatím nikomu nestalo. Ačkoliv Australan po prvních příznacích odjel ještě jedno celé kolo, tak v alternátoru došlo k zahoření jedné ze spirál.

"Vloni došlo k tavení všeho. Buď alternátor pochází z vadné série, nebo došlo k problému při jeho instalaci," zakončuje Remi. U Renaultu se o pohyb alternátoru starají olejová a vodní pumpa. K zahoření tak může dojít, kdyby do něj uniklo trochu oleje.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 6 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy