Na tuto možnost minulý týden upozornil Gary Anderson ve svém sloupku po BBC poté, co si řada lidí všimla při záběrech z teplotní (infračervené) kamery jasné barvy signalizující vysoké teploty v přední části podlahy (T-tray) Red Bullu RB9.
V těchto místech se nachází dřevěná kluzná deska a titanové destičky pro lepší vyvážení vozu, v důsledku dotyku s vozovkou při tření stoupá teplota kovu. Podle Andersona díky nárůstu teploty díky tření mohlo docházet k prohnutí vzhůru, což umožnilo nastavit vůz vpředu níže a při vyšších rychlostech, kdy vůz tlačí k zemi větší síly, a jezdit s větším sklonem, což je výhodné pro dosahování ještě vyššího přítlaku.
Prohnutí podlahy o pouhý jeden milimetr vzhůru umožní nastavit o 2 mm nižší světlou výšku vpředu, což by čas na kolo zlepšovalo o 2 - 3 desetiny.
Snímek z teplotní kamery, všimněte si oranžové barvy v přední části podlahy vpravo dole
(foto: Formula1.com)
FIA tuto část vozu proti průhybu obvykle testuje 100 kg zátěží, v důsledku podezření na dynamické ohýbání či využívání chytrých zařízení nebo pružin reagujících na teplotu se proto rozhodla monopost Red Bullu podrobit další zkoušce a její delegát Jo Bauer, jenž má na starosti technické kontroly vozů, musel pracovat přes čas.
Přední část podlahy Red Bullu zahřála na 300 °C, aby zkontrolovala, zda dojde k nějakému ohybu. Výsledek? K ničemu takovému nedošlo. Red Bull RB9 je tedy v této oblasti zcela v souladu s pravidly.