Proč Red Bull změnil Webberovi strategii na tři zastávky?

Webber, Mark | foto: Red Bull Racing

Šéf týmu Christian Horner vysvětluje, proč v průběhu Velké ceny Japonska u strategie Marka Webbera přešli ze dvou na tři zastávky.

"Klíčový byl samozřejmě první stint. Do závodu jsme šli s tím, že dvě zastávky budou na hraně, ale věřili jsme, že bychom je na čistém vzduchu mohli zvládnout. Myslím, že první stint u nás diktoval vše, když Mark dostal Grosjeana pod velký tlak a rychle prošel fází pneumatik do bodu, kdy by se dostal za jejich životnost v kole, kdy jel do boxů," vysvětluje šéf Red Bullu.

"Myslím, že šlo o přibližně o deváté kolo, což v závodě bylo velmi brzy - v našich myslích příliš brzy na to, aby dvouzastávková strategie opravdu fungovala, protože by vám v posledním stintu došly pneumatiky," objasňuje Horner přechod na pomalejší strategii u Marka Webbera, který projel cílem jako druhý se sedmisekundovou ztrátou na svého týmového kolegu Sebastiana Vettela.

"Když se tedy závod pro Marka otevřel a Ricciardo zdržel zbytek pole, otevřelo se více prostoru pro jízdu na volné trati. Zatímco Sebastian byl schopen udělat opak, Grosjean zajel do boxů, aby Marka pokryla Sebastian mohl jezdit velmi rychle na čistém vzduchu, čímž si ušetřil pneumatik."


Mark Webber nedokázal Romaina Grosjeana předjet tak rychle,
jako jeho týmový kolega Sebastian Vettel (foto: Red Bull Racing)

"K tomu došlo opět ve druhém stintu, kdy si Mark vyjel náskok a šlo o zastávku zdarma. Cítili jsme, že jde o nejlepší způsob, jak s Markem zaútočit předjet Grosjeana a se Sebastianem učinit opak. Samozřejmě, že to dostalo Lotus do velmi obtížné situace - které auto měli pokrýt?

V podstatě šlo o strategické šachy, ze kterých těžil Mark, jenž tak mohl jezdit velmi rychle. Sebastian poté, co ušetřil své pneumatiky, vydržel o pět kol déle, než jsme u něj čekali, takže když zajel do boxů a objevil se za Grosjeanem, neuvěřitelně dobře ty pneumatiky využil, aby jej velmi rychle předjel.

Dotáhl se na něj a ihned jej předjel velmi odvážným manévrem na rovince podél boxů. Oni věděli, že efektivně závodí s Markem, který bude na jiné strategii a ke konci velké ceny i na měkčích a rychlejších pneumatikách," pokračuje Horner.


Remy Taffin z Renaultu na pódiu se stříbrným Markem Webberem (foto: Red Bull Racing)

"Když Mark zajel 10 či 11 kol před cílem do boxů a vrátil se na měkčí sadě, samozřejmě Grosjeana velmi rychle stáhl. Pak se ale dostal trochu do provozu a žel se před něj nedostal moc rychle. To zabilo veškeré šance, které měl na vítězství v závodě. Bylo však skvělé jej pozorovat, jak Grosjeana předjíždí a samozřejmě fantastické pro tým projet cílem na prvním a druhém místě," dodává šéf Red Bullu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 54 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy