Nejrychlejší zastávky předváděl Mercedes, katastrofální McLaren. Jaké stategie týmy použily?

Rosberg, Nico | foto: Daimler AG

SUZUKA - PŘEHLED ZASTÁVEK A STRATEGIÍ; Jak dlouho trvaly během Velké ceny Japonska výměny pneumatika a jaké strategie týmy naordinovaly svým pilotům?

Nejrychlejší práci v boxech odváděl Mercedes na voze Nica Rosberga, kterého dvakrát přezuli za 2,4 sekundy a jednou dokonce za 2,2 s! Velkou snahu ale přehnali, když Němec nebezpečně opustil své stání a vjel přímo do cesty Pérezovi. Ke kontaktu nedošlo, pilot Mercedesu si však musel odpykat trest v podobě průjezdu boxové uličky.

Výborně zvládali zastávky také u Ferrari, kde se ani Fernando Alonso či Felipe Massa nezdrželi déle než 2,5 sekundy. Španěl byl ve 13. kole odbaven dokonce za 2,3 sekundy. V průměrném zdržení u mechaniků (Alonso 2,37 s a Massa 2,51 s) patří oběma pilotům druhé a čtvrté místo. Massa však nezvládl jeden z průjezdů boxovou uličkou, když si nepohlídal maximální povolenou rychlost, a proto ve 34. kole musel pykat, čímž přišel o šanci na dobrý výsledek.

Red Bullu dnes patří třetí příčka poté, co obě zastávky Sebastiana Vettela zvládl za 2,5 sekundy, méně se povedla pouze první zastávka Webbera, která trvala 3,2 s.

Katastrofální výkon v boxech předváděl McLaren, který pod tři sekundy zvládl pouze jednu zastávku ze šesti. Průměr výměny pneumatik u Jensona Buttona činil 3,88 sekundy a u Sergia Péreze dokonce 5,94 s, což je u týmu tohoto kalibru nepřijatelné.

Většina pilotů pro start Velké ceny Japonska vypsané na 53 kol použila středně-tvrdou směs, tu tvrdší na začátku obuli pouze Daniel Ricciardo a Charles Pic.

Na dvě zastávky vsadilo 14 klasifikovaných pilotů, pět (Button, Pérez, Rosberg, Vergne a Webber) jich využilo pomalejší třízastávkovou strategii. Navíc se v boxech objevili Massa, Pic, Ricciardo a Rosberg, kteří si odpykávali trestné průjezdy.

Nejdelší stint na tvrdé směsi zvládl Paul di Resta: 27 kol (50,9 % závodu), na středně-tvrdé směsi pak Charles Pic: 18 kol (34%).

Degradace středně-tvrdé směsi se pohybovala kolem 0,2 s/kolo, u tvrdé směsi o polovinu méně. Měkčí ze dvou nabízených typů pneumatik ale byla o dvě - čtyři desetiny sekundy na kolo rychlejší.

Legenda:   

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy