Scuderia svůj aerodynamicky tunel vylepšovala po vážných problémech s korelací dat, letošní vůz proto vyvíjela u Toyoty v Kolíně nad Rýnem, podobně jako například McLaren (více o moderním aerodynamickém tunelu bývalého japonského týmu zde).
Jeho spuštění přijde příliš pozdě, aby mohl pomoci vylepšení letošního vozu, a byť jsou práce na tom příštím již v pokročilém stádiu, tak v Maranellu věří, že jim pomůže odstranit jejich velkou slabinu v podobě horší aerodynamických vlastností.
Šéf týmu Stefano Domenicali na dotaz Autosportu, zda jim že pomůže stáhnout náskok Red Bullu, odpovídá rezolutně: "Ano. Je to jako byste hráli basketbal s jednou rukou za zády. Můžete to dělat v tréninku, ale když musíte hrát, je lepší využívat obě ruce."
"Měli bychom být zpět s oběma rukami. Pro nás to je klíčové. Dva roky jsme hodně trpěli, protože jsme měli problémy s korelací [před zavřením svého aerodynamického tunelu]. Takže se těšíme, až jej znovu otevřeme, protože budeme moci využívat silný nástroj," pokračuje Domenicali.
Loňský model Ferrari v aerodynamickém tunelu (foto: Scuderia Ferrari)
Tunel v Maranellu byl zavřený více než 18 měsíců, což brzdilo pokrok Ferrari. Hlavní designér Scuderie Simone Resta věří, že rozhodnutí jej odstavit a vylepšit bylo zásadní: "Pod vedením Stefana Domenicaliho tým hodně investoval do vylepšení tunelu a provozu."
"V našem světě se všechno velmi rychle pohybuje bez jakýchkoliv přestávek, a vy na větší vylepšení potřebujete delší časové období. Když to neuděláte, pak přicházíte jen s přírůstkovými vylepšeními.
Zařízení Toyoty je dobré, nepoužíváme ho pouze my, ale také ostatní týmy. To nám poskytlo možnost nachystat se na konec října, kdy bude naše zařízení mnohem lepší, než dříve," dodává designer Ferrari.