V současné době nemají komisaři moc široký výběr z toho, jak penalizovat jezdce, který se provinil proti pravidlům. Jejich 'repertoar' sahá přes trest průjezdu boxovou uličkou, penalizaci stop and go, přičtení penalizace k výslednému času závodu až po odsun na startovním roštu v další Grand Prix.
Jenže i ten nejnižší trest, který jezdci mohou dostat, průjezd boxovou uličkou, zabere na nejvhodnjších tratích (s krátkou boxovou uličkou) minimálně 15 vteřin. Což bývá obvykle za malé prohřešky typu zkrácení zatáčky značný postih.
Právě kvůli tomuto důvodu budou zavedeny nové 5 a 10 vteřinové penalizace, které budou vykonavatelné v průběhu běžné zastávky v boxech. Pokud by taková penalizace byla udělena v závěrečné fázi závodu, kdy už jezdec neplánuje zajet ke svým mechanikům, tak mu bude 5 nebo 10 vteřin přičteno k výslednému času.
Nebezpečné vypuštění pilota by ale mělo být sankcionováno přísněji
V případě, že jezdec ještě zajede ke svým mechanikům, tak jej prostě mechanik s 'lízátkem' (případně semafor) zadrží ještě o 5 nebo 10 vteřin déle než by běžně zastávka trvala. Dalších změn bychom se měli dočkat po setkání World Motor Sport Council, které se koná příští týden. Už teď ale víme, že se bude jednat například o tvrdší postihy za nebezpečné vypuštění pilota z boxového stání.