Prohlášení týmů po závodě v Singapuru, rozčarování u Mercedesu

Red Bull | foto: Red Bull Racing

Sebastian Vettel si jel vlastní ligu. Za ním se však strhl velký boj, ze kterého nakonec vyšel nejlépe Fernando Alonso a Kimi Räikkönen. Jak hodnotí Velkou cenu Singapuru ostatní piloti a představitelé týmů?

RED BULL

Sebastian Vettel, 1.
Start byl dost kostrbatý, Nico se rozjel lépe než já, naštěstí se však dostal příliš hluboko a já jsem mohl získat pozici zpět, což bylo velmi důležité. Auto bylo neuvěřitelné, bylo to potěšením s ním jezdit dokola na této šílené trati.

Šlo o dlouhý závod, kdy se může pokazit spousta věcí, takže si nemůžete dovolit příliš zvolnit. Ke konci jsem už náskok zkrátka kontroloval. Byla to těžká práce, ale užívali jsme si to, protože jde o jeden z nejnáročnějších okruhů.

Abych byl upřímný, tak se na šampionát moc nedívám. Zkrátka si užívám danou chvíli, dny jako je tento a včerejšek, o tom to celé je. Jak už jsem řekl, k těmto věcem nedochází náhodou, jdou na účet spousty tvrdé práce ze strany týmu.

Mark Webber, 15.
Myslím, že jsem dnes udělal co se dalo. Měli jsme rychlost, když bylo potřeba a zvládli jsme práci s pneumatikami. Dostal jsem se před Nica a s tím kolem jsem byl spokojen. Potom šest kol před koncem se kluci začali o auto bát. Takže ano, je to mrzuté, ale někdo někde měl ještě horší den než já a tak to bývá. Snažil jsem se jen dojet, ale potom v posledním kole motor začal hořet.

Christian Horner, šéf týmu
Je to dnes hořkosladný výsledek. Sebastian podal fenomenální výkon. Byl to jeden z jeho nejsilnějších závodů, zvlášť po safety caru. Pro nás ta chvíle nebyla nejlepší, Seb musel najet náskok 27s. On zajel 30 během 15 kol! Zajížděl kola o dvě sekundy rychlejší než zbytek pole. Bylo neuvěřitelné to sledovat a bylo to naprosto zasloužené a dominantní vítězství.

Co se Marka týče to bylo frustrující, protože po dvou hodinách skvělého závodění jsme 12 kol před koncem viděli, že ztrácel tlak vody. Voda došla a v tu chvíli je jen otázkou času, než se motor přehřeje a to se stalo v posledním kole - to byla krutá smůla. Ale i tak, dnes je to naše třetí vítězství v řadě a třetí vítězství v řadě v Singapuru a navýšili jsme náskok v šampionátu.

 

FERRARI

Fernando Alonso, 2.
Start byl zábavný. My jsme věděli, že dnes nemáme rychlost, takže jsme museli u strategie přijít s něčím odlišným od ostatních týmů. Nakonec se to vyplatilo. Jsme v šampionátu v pozici, kdy nemáme co ztratit. Tlačili jsme na to, auto podávalo dobrý výkon a fanoušci nás také hnali vpřed.

Felipe Massa, 6.
Když se podívám na vše, co se v dnešním závodě událo, šesté místo je velmi dobrý výsledek. Po fantastickém startu jsem se zasekl na vnitřku za vozy, které brzdily brzy a ztratil tam místa místo abych získal. Od té chvíle jsem byl stále zaseknutý za vozy a víme, jak je těžké v Singapuru předjíždět. Když vyjel safety car, měl jsem dvě možnosti - nasadit střední sadu, o které jsme věděli, že vydrží až do konce a nebo super měkkou a snažit se získat nějaká místa.

Zvolili jsme druhou možnost, ale Di Resta byl přede mnou na stejné specifikaci a já se za ním zasekl. V posledním stintu po třetí zastávce jsem zvládl získat zpět šesté místo a využil toho, že mnozí se se svými pneumatikamii už trápili. Bylo to těžké od začátku až do konce a jsem rád, že vezu domů body.

Stefano Domenicali, šéf týmu
Jsem spokojen s výkonem týmu o víkendu, který pro nás nebyl jednoduchý a v den, kdy bohužel zastavil špatný býk (pozn. red. myšleno Webberův Red Bull). Pochopitelně s dalším vítězstvím pro Vettela, kterému posílám gratulace, začíná být sitace v šampionátu těžká. Ale dokud je to matematicky možné, budeme se dál snažit. Nemyslím, že jsme dnes mohli získat více bodů, které i tak zesílily naši pozici v poháru konstruktérů. 

Byl to lepší scénář než v pátek, kdy jsme krom lídrů bojovali i proti Lotusu a Mercedesu, kteří byli v Singapuru velmi konkurenceschopní. Dojeli jsme před nimi a to by nás mělo motivovat do dalších šesti závodů, abychom do toho dali vše. Musíme být realističtí ohledně našich šancí, i když máme povinnost vůči těm, co pracují v Maranellu, abychom získali co nejvíc bodů, protože se nechcceme vzdát. Viděli jsme, jak se v závislosti na okruhu mění rozložení sil a my se na "dvojzávod" Korea, Japonsko připravíme co nejlépe.

 

LOTUS

Kimi Räikkönen, 3.
Záda mě naštěstí příliš nebolela, ale teď po závodě nejsou moc dobrá, ale to je jedno - teď máme dva týdny na to, abychom je dali dohromady. Myslím, že rychlost byla OK. Dokázal jsem ostatní předjíždět, takže jsem udržoval tlak. Jezdil jsem za Buttonem a až mu odešly pneumatiky, dostal jsem se před něj. Podařilo se mi poodjet a v závěru mě už nikdo nedostihl.

Romain Grosjean, nedokončil
Závod se hodně dobře vyvíjel a myslím si, že jsme mohli realisticky vyhlížet druhé či třetí místo v cíli. Měli jsme dobrou strategii, když jsme během výjezdu safety caru zajeli do boxů a mohli jsme skončit dobře, ale žel dnes měl můj motor jiné nápady. Přišli jsme o tlak vzduchu a tým se problém snažil opravit doplněním při další zastávce v boxech, nepodařilo se to ale a proto jsme museli odstoupit, což je to, co si nikdy nepřejete.

Eric Boullier, šéf týmu
Kimi dnes opět odjel výjimečně silný závod - i bez ohledu na jeho bolesti zad. Tým odvedl úžasnou práci se strategií obou jezdců. Nebýt problému s Romainovým motorem, mohli jsme mít oba vozy v cíli na třetím a čtvrtém místě.

Je to smůla, že měl Romain problém s pneumatickým systémem svého motoru, protože v závodě předvedl výbornou rychlost po skvělých výkonech v pátek a v sobotu. Tato úroveň přítlaku našemu vozu vyhovuje, budeme s ní jezdit i na zbývajících závodech této sezóny. Budeme po zbytek roku bojovat o pódia, tím jsem si jistý.


Radost na pódiu po Velké ceně Singapuru (foto: Red Bull Racing)

MERCEDES

Nico Rosberg, 4.
Jsem si jistý, že jsme z dneška nevytěžili maximum, je tam spousta drobností. Nevím, jestli jsme zkrátka neměli zariskovat a zůstat při výjezdu safety caru venku. Mohli jsme to dokázat? Nejsem si jistý. Měl jsem pomalou zastávku a Mark mě připravil o místo, pak se mi do předního křídla dostala guma.

Po výjezdu safety caru to byl zkrátka obtížný závod. Existovala spousta různých strategií a my jsme si zřejmě mohli vést lépe. Nevím, jestli by to mohlo být o mnoho či jen o trochu lepší, nefungovalo to ale ideálně, to je jisté. Musíme se z toho poučit a snažit se odvádět lepší práci.

Lewis Hamilton, 5.
Nemyslím si, že po tomto víkendu můžeme odjet spokojeni. Jsem zklamaný z výsledku vzhledem k tomu, jak moc jsme na to tlačili. Strategie asi nebyla tak dobrá, jak jsme doufali. Vzhledem k titulu jsme už mimo hru. Můžu se jen pokusit dostihnout nějak Fernanda a pomoci týmu porazit Ferrari.

Ross Brawn, šéf týmu
Po výjezdu safety caru v pro nás nevhodný okamžik to byl frustrující závod. Bylo to těsné rozhodování, zda zajíždět do boxů či se pokusit ujet více než polovinu závodu na jedné sadě pneumatik. Z našeho pohledu jsme to nemohli zvládnout, proto jsme ponechali oba vozy na dráze, stejně jako Red Bull, abychom mohli odjet kratší finální stint.

Nakonec jsme viděli, že to dva vozy, které stavěly, dokázaly zvládnout, ale většina ostatních musela stavět ještě jednou či vypadla z výkonnostního okna pneumatik v posledních kolech. Závod byl dále zkomplikován problémem s předním křídlem u Nica, kterému se tam v kritické fázi závodu nahromadila guma a kvůli nadměrné nedotáčivosti jej obírala o výkonnost.

Čtvrté a páté místo nám umožnilo minimalizovat bodovou ztrátu na Ferrari v šampionátu konstruktérů, naše auto ale dnes mělo potenciál na zisk většího počtu bodů.

 

MCLAREN

Jenson Button, 7.
Mysleli jsme, že máme šanci dostat se na pódium, ale nakonec jsme nebyli dost rychlí na to udržet za námi soupeře. I tak to ale byla zábava to zkusit a musíme zariskovat, pokud se letos chceme dostat na pódium. 

Očekávali jsme, že většinu závodu odjedeme na středně-měkké sadě, takže jsme tak nastavili auto. Super měkké pneu pro mě moc nefungovaly a tím, že jsem se za sebou snažil udržet Kimiho jsem si zničil pneumatiky a to mi moc nepomohlo do dalších soubojů. Možná by bylo lepší jej nechat mě předjet, ale to nevím, jak udělat - od toho přece nezávodíte. Neměli jsme rychlost, abych jej v předjetí zastavil.

I tak to bylo dobré, a sedmé místo není tak špatné. S odlišnou strategií bychom lépe nedopadli, tím jsem si jistý a jsem rád, že jsme pro tým získali body.

Sergio Pérez, 8.
Myslím, že s dnešním výsledkem bychom měli být spokojeni - jak řekl Jenson, 7 a 8 je asi to nejlepší, co jsme mohli dokázat. Z mého pohledu přišel safety car ve špatnou dobu a museli jsme zariskovat a dojet do konce se dvěmi zastávkami. Bylo těžké udržet auto mimo bariéry - nenabourat, ale zároveň neztratit čas. Naše strategie ale byla správnou volbou.

Martin Whitmarsh, šéf týmu
Jenson a Checo oba odjeli skvělý závod a výsledkem jsou body pro tým. Naše strategie zahrnovala riziko, ale stálo to za to. Konec konců - druhý a třetí oba jeli stejnou strategii a i když naše auta neměla rychlost, aby je porazila, oba piloti jeli skvělý závod a zvládli bravurně výzvu v podobě strategie, která znamenala atakovat i bránit se.

Checo měl obzvlášť skvělý start, posunul se ze 14 na 11 místo a potom si probojovával cestu provozem a dojel osmý, hned za Jensonem. Odsud jedeme do Koreje, kde se budeme opět snažit s oběma vozy dojet na bodech.

 

SAUBER

Nico Hülkenberg, 9.

Celkově můžeme být spokojeni. Vezeme domů dva body. Abych řekl pravdu, nečekal jsem víc než to. Nemůžeme očekávat, že každý víkend bude jako Monza, ale rozhodně jsme se výrazně zlepšili. Byl to těžký závod.Měl jsem dobrý start a potom ta závodní situace s Pérezem.

Nakonec jsem mu musel pozici vrátit a s tím nesouhlasím. V boji byl také Williams a Sergio byl na vnitřní straně - ale já musel nechat nějaké místo. Najel jsem na obrubník a vyjel mimo. Přesto - byl jsem před Sergiem už předtím po té zatáčce. Nakonec to byl souboj o přežití, protože pneumatiky odešly. Nico Rosberg, Lewis Hamilton a Mark Webber byli na čerstvých gumách a já se musel soustředit na to, abych dojel a zůstal na trati.

Esteban Gutiérrez, 12.

Dnes jsme očekávali lepší výsledek. Naše rychlost během závodu nebyla dost dobrá, zvlášť na začátku, kdy jsem se s autem trápil. Tlačil jsem na to až moc a pneumatiky rychle odcházely, vůz byl přetáčivý. Byl to jeden z nějtěžších závodů, které jsem zažil. Udělal jsem co jsem mohl a dojel 12. Strategie také nebyla ideální. Ale i tak, udělali jsme krok vpřed a já budu dál pracovat na tom, abych se zlepšil.

Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu

Po silném výkonu v Monze jsme opět získali body, což je dobré. Nico jel fantastický závod a byl odměněn dvěma body. Myslíme si, že rozhodnutí komisařů vrátit pozici Sergiovi Pérezovi bylo hodně tvrdé. Nezískal žádnou výhodu, ale snažil se vyhnout kolizi. Přesto - ono rozhodnutí musíme akceptovat. 

Esteban měl smíšený víkend. Nyní musíme zjistit, proč nebyl schopen zajet očekávané časy. Jsme spokojeni, že jsme podali dobrý výkon na okruhu, který našemu vozu příliš nesedí. To ukazuje, že míříme správným směrem.

 

FORCE INDIA

Adrian Sutil, 10.
Byl to náročný a těžký závod. Je skvělé z něj vyjít s bodem a je to malá motivace pro tým. Ke konci jsem dojížděl vláček vozů - Péreze, Buttona a Hülkenberga. Myslel jsem, že budu mít šanci alespoň jednoho z nich předjet, ale jakmile jsem je dojel, odešly pneumatiky. Faktem je, že jsme se s pneumatikami trápili a nemohl jsem dál bojovat, protože jsem se cítil, jako bych jezdil na ledu. Takže jsem šťastný, že beru jeden bod, který si celý tým zasloužil.

Paul Di Resta, 20.
Je to taková škoda, že odjíždíme s ničím a to v závodě, kde jsme byli v pozici získat cenné body. Zvládnutí pneumatik bylo dobré a celkový výkon v závodě byl dobrý. I bez safety caru jsme byli v dobré pozici a jako tým jsme zvládli strategii a chtěli dojet vláček před námi. A potom přišel incident v zatáčce č.7. Stále si nejsem jistý, co se stalo, ale vjel jsem tam naprosto stejně, jako v předchozím kole - auto jelo rovně a nechtělo zastavit. Tým šetří, co se stalo.

Vijay Mallya, šéf týmu
Ze Singapuru odjíždíme se smíšenými pocity. Pozitivní je, že Adrian získal bod a je to zlepšení, když vezmeme v úvahu, odkud startoval. Na druhou stranu jsme promeškali příležitost získat mnohem více bodů s Paulem, který mohl dojet šestý. Jeho odstoupení sedm kol před koncem nás stálo hodně a nepomohlo nám v boji proti McLarenu. Jako tým se musíme zaměřit na pozitiva - dobrou závodní rychlost, dobrý management pneumatik a strategie. Korea se jede za dva týdny a to bude čas se zase spojit a udržet si náš bojový duch.

 

WILLIAMS

Pastor Maldonado, 11.
Získali jsme na startu dvě místa a pak jsme v dalších kolech tlačili na vozy před námi, přičemž jsme se zároveň snažili si hlídat zadní pneumatiky. Má péče o gumy byla po celý závod dobrá a mohl jsem na to ve finálních fázích na superměkkých pneumatikách tvrdě tlačit. Nakonec to na body nestačilo, pokusíme se však v příštím závodě udělat další pokrok.

Valtteri Bottas, 13.
Pro mě šlo dnes o jeden z nejtěžších závodů v celé sezóně. Ihned po startu jsem měl problém se spojkou, kvůli kterému jsem přišel o několik pozic. Po safety caru jsme měli několik problémů s troskami v mém předním křídle, což ztížilo ovládání vozu. Tyto omezující faktory znamenaly, že jsem dnes nemohl jezdit rychleji, takže jsme se snažili udělat maximum s tím, co jsme měli.

Xevi Pujolar, hlavní závodní inženýr
Pastor dobře odstartoval, získal několik pozic a dobře si v úvodních fázích hlídal pneumatiky. Valtteri nedokázal na startu svou pozici udržet kvůli problému se spojkou, následně se trápil se svými pneumatikami, když bojoval o získání pozic zpět.

Valtteriho závod byl navíc narušen troskami v jeho předním křídle, proto neměl rychlost na to, aby bojoval o pozice. Po výjezdu safety caru jsme povolali do boxů oba vozy ke druhým zastávkám a nasadili jsme jim tvrdší směsi.

Sledovali jsme data, zda bychom na nich mohli vydržet do konce, ale začalo být zřejmé, že bychom museli znovu stavět, proto jsme oba vozy přezuli zpět na super-měkké. Pastor potom dokázal ke konci získat dvě pozice a dojet 11.

Pastor i Valtteri dnes odjeli solidní závod za náročných podmínek, potřebujeme ale dostat z vozu větší výkon, chceme-li pravidelně bojovat o body.

 

TORO ROSSO

Jean-Eric Vergne, 14.
Můj start nebyl nejlepší a abychom to vylepšili, změnili jsme strategii ze dvou na tři zastávky v boxech a věřím, že mě to mohlo dostat zpět na body. Nicméně, potom jsem měl problémy, abych auto udržel na trati a moje pneumatiky na konci naprosto odešly. V tu chvíli mi stejně bylo řečeno, abych ubral, protože auto se přehřívalo.

Byl to dlouhý a těžký závod a pro mě byl opravdu hodně dlouhý, protože jsem neměl proti komu bojovat, krom toho, jsem se se snažil udržet auto mimo bariéry. Vždy se snažím dívat na věci pozitivně  a z tohoto pohledu novinky, které jsme přivezli fungují a hodně jsme toho o voze zjistili. Stále proto věřím, že můžeme mít silný konec sezony, počínaje Koreou, kde počítám, že auto bude velmi dobře fungovat.

Daniel Ricciardo, nedokončil
Nehoda byla moje chyba, snažil jsem se dohnat ztrátu. Na startu auto vypadalo, že se nehne z čáry. Bylo to frustrující hned takhle ztratit tolik míst. Myslím, že jsem se propadl o pět míst, z pátého na čtrnácté místo. Od té chvíle jsem musel dohánět a snažil se co to šlo. 

Ve druhém stintu mi inženýr rádiem řekl, že rychlost je dobrá a že mám na to šlápnout. Byl jsem si vědom toho, že s naší rychlostí jsme si nevedli špatně a možná, že nakonec jsem se snažil až moc a udělal chybu. Je to zvláštní zatáčka, není tam moc únikového místa. Já jsem hodně tvrdě zabrzdil, zablokoval kola a narazil do zdi. Není to chyba, kterou bych dělal a poučím se z ní.

Franz Tost, šéf týmu

Pro nás je to zklamání, zvlášť, když jsme měli včera tak dobrou kvalifikaci. Bohužel, výhoda naší startovní pozice byla hned smazána, protože oba piloti měli špatné starty, Daniel se propadl o pět, Jean-Eric o tři místa. Danielův závod potom skončil předčasně po zatím blíže nespecifikované chybě, kvůli které narazil do bariéry. 

Předjíždění je zde obtížné a proto jsme s Vergnem změnili plán a místo dvou zastávek jsme se rozhodli jet na tři, protože jsme byli tak vzadu. Potom to vypadalo dobře a ušetřili jsme novou sadu středně-měkkých pneumatik pro poslední stint. Věřili jsme, že nám to pomůže dohnat vozy před námi, které jeli delší stint. Přesto auto se začalo přehřívat a museli jsme snížit výkon a on je tudíž nemohl předjet. Tento víkend jsme nezískali všechno z příležitostí, které jsme měli a budeme se snažit dát vše dohromady před Koreou. Tamější okruh by nám měl sedět víc.

 

CATERHAM

Giedo van der Garde, 16.
Tohle byl pro mě těžký závod a opravdu dobrý. Musím říci, že jsem si to tam dnes v noci opravdu užil! Boj s Williamsy po většinu závodu byl skvělý, opravdu dobrý a mám radost za Tonyho a Kamarudina, že jsme mohli předvést takový výkon v jihovýchodní Asii.

Po slabším startu jsem se dostal před Charlese, Bianchiho a Bottase na konci prvního kola, a pak jsem byl až do první zastávky za Sutilem. Auto bylo na super-měkkých pneumatikách absolutně skvělé - má rychlost v prvním stintu byla opravdu dobrá, stejná jako u vozů do 12. místa. V prvním stintu to zkrátka všechno bylo skvělé.

Zajeli jsme do boxu pro sadu středně-tvrdých ve 12 kole a vrátili jsme se na 18. pozici, stále před Bottasem, který měl ve druhém stintu super-měkké. S rychlostní výhodou v důsledku této směsi jsem toho moc nemohl udělat pro to, abych ho udržel za sebou, a tak mě o tři kola později předjel.

Když vyjel safety car, zajeli jsme do boxů pro další sadu středně-tvrdých a po restartu má rychlost byla opět dobrá. Byl jsem hned za Bottasem a pak jsem ho znovu předjel, když vyjel po pár kolech mimo. Jak úroveň paliva klesala, zase mě předjel, takže jsme se soustředili na dostižení Charlese, který zůstal venku s dvouzastávkovým plánem.

V posledním dlouhém stintu si hlídal pneumatiky a já jsem ho stahoval o 2 sekundy na kolo. Těsně před tím, než musel nakonec do boxů, jsem jej předjel a udržel 16. místo až do cíle. Jak jsem řekl, je to dobré tady předvést tak silný závod a mám radost za celý tým z toho, že jsme v tomto závodě hodně bojovali s Williamsem.

Teď na Dálném východě během přestávky před Koreou zůstanu, a i když byl dnešní závod fyzicky náročný, již se těším na to, až znovu usednu do vozu.

Charles Pic, 19.
I když jsem dojel až jako devatenáctý, nejsem příliš zklamaný. Snažili jsme se o dvouzastávkovou strategii, ale tentokrát to nevyšlo - někdy takové plány fungují, někdy ne - jako tomu bylo dnes. Start jsem měl velmi dobrý, ale musel jsem se vyhnout Bianchimu a pak jsem se za ním po většinu prvního stintu zasekl.

Těsně před zastávkou jsem jej předjel a během několika kol si získal náskok, takže první zastávka nebyla moc velkým soubojem. Na trať jsem se vrátil na čerstvé sadě středně-tvrdých pneumatik hodně před ním a hned jsem začal tlačit na svého týmového kolegu.

Když vyjel safety car, brzdy jsem zajel do boxů a připojil se na 19. místě na další sadě středně-tvrdých pneumatik hned za Giedem po jeho zastávce. Vůz se v té době ovládal OK, pneumatiky fungovaly opravdu dobře, a když Giedo zajel znovu do boxů, rozhodli jsme se pro strategii dvou zastávek.

Zbývala spousta kol, takže jsem si musel hlídat tempo, abych mohl šetřit pneumatik na závěr, ale šest kol před koncem zadní odešly, takže jsem musel znovu do boxů. V tu chvíli jsem měl po závodě, protože i přes velkou rychlostní výhodu na super-měkkých po posledním stintu mi nezbývalo dostatek kol, abych vozy před sebou dohnal.

 

MARUSSIA

Max Chilton, 17.
Začalo to jako těžký závod kvůli vyvážení, naštěstí se to ke konci zlepšilo a pro nás to nebyl špatný závod. Znovu jsme dojeli s oběma vozy do cíle a udrželi desáté místo v šampionátu, což je pro tým dobré.

Degradace byla celkem vysoká a byla to náročná výzva udržovat pneumatiky a stále se snažit na to tlačit, abychom mohli využít příležitostí s Caterhamem, která se naskytla, když Pic později v závodu zajel do boxů a nám umožnil získat místo navíc. Celkově jsem se svým prvním nočním závodem spokojený, singapurský zážitek jsem si užil.

Jules Bianchi, 18.
Dnes jsem doufal v lepší výsledek, ale první polovina závodu se mi vůbec nepovedla. Když jsem poprvé zastavil, přišel jsem o řazení. Měl jsem obavy, že jde o mechanickou závadu, ale když jsem zastavil znovu a vyměnili jsme volant, problém naštěstí zmizel.

Druhý stint byl těžký, protože jsem byl tak moc vzadu. Vypadalo to na velmi dlouhý a osamocený závod, protože jsem narazil na modré vlajky mnohem dříve, než obvykle. Když vyjel safety car, ohromně mi pomohl, protože jsem mohl dohnat pole a pak se dostat i do stejného kola s ostatními.

Trápil jsem se nejprve s trakcí, ale pak jsem se dostal do rytmu a odjel silný závod. Byl jsem rychlejší, ale když jsem se snažil předjet svého týmového kolegu, pneumatiky mi úplně odešly a musel jsem opět zastavit dříve, než jsem plánoval.

Poté, co jsem viděl, jakou degradaci jsem si přivodil při snaze na to tlačit, jsem neměl jinou možnost než se držet zpět a alespoň získat místo, když ke konci zastavil Pic. V závodě jsem tedy měl několik těžkých okamžiků, ale to, co se nakonec počítá, je týmový výsledek.

John Booth, šéf týmu
Dnešní závod byl kvůli kombinaci vysoké vlhkosti, brzkého problému Jula s řazením a kvůli velkého důrazu na management pneumatik po celý závod výzvou pro celý tým. Výjezd safety caru nám pomohl překonat nevýhodu jedné neplánované zastávky Julese a my jsme se byli schopni dostat do kontaktu se zbytkem pole, což nás dostalo zpět do souboje s Caterhamem.

Byli před námi, ale náskok ve druhé polovině závodu měli minimální. Na dráze, jako je tato se může náhle vyskytnou příležitost, což se vlastně stalo, když Pic musel šest kol před koncem do boxů.

Našim nejbližším soupeřům jsme byli po celý víkend velmi blízko, což rozhodně představuje zlepšení po předchozích závodech. Po dojezdu do cíle s oběma vozy opouštíme Singapur se stále stejnou pozicí v šampionátu konstruktérů, takže se budeme soustředit na pozitiva vyplývající z tohoto víkendu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 6 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy