Ve druhém tréninku létal Vettel, odlišné vozy Lotusu s identickým časem

Vettel, Sebastian | foto: Infiniti

MONZA - 2. TRÉNINK; Sebastian Vettel předvedl nejrychlejší kolo odpoledního tréninku v Itálii, svého týmového kolegu na druhém místě předčil o více než 6 desetin sekundy. Zajímavá situace nastala u Lotusu, který nasadil vozy s odlišným rozvorem - oba dosáhly shodného času na kolo.

Odpoledne se v Itálii představili všichni závodní piloti včetně Julese Bianchiho (Marussia), Adriana Sutila (Force India) a Gieda van der Gardeho (Caterham), kteří dopoledne své vozy přenechali rezervním jezdcům.

Z boxů ve 14:00 hod jako první vyjeli Chilton s Buttonem a Räikkönenem a ihned zamířili ke svým letmým kolům. Teplota vzduchu se vyšplhala nad 30 °C, asfalt byl rozehřátý na ideálních 43 °C. Jensona od Kimiho při prvních pokusech dělilo jen 8 tisícin. Brit si však stěžuje na potíže se zadní částí svého McLarenu.

Na čele se po 10 min usazuje Vettel - 1:25,616 min. Loni byl ve druhém tréninku nejrychlejší Hamilton s časem 1:25,290 min. Sebův týmový kolega Webber má problémy s KERSem, Red Bull mu mění baterie.

Po 22 min se mu daří dostat se za úřadujícího mistra světa na druhé místo - 1:25,253 min. Seb zvyšuje po půl hodině laťku na 1:24,721 a 1:24,453 min, tentokrát už ale na středně-tvrdé směsi, která byla v jeho případě o 0,3 s rychlejší.

Ferrari jezdí těsně za sebou, domácí stáj zřejmě nacvičuje jízdu v aerodynamickém stínu pro sobotní kvalifikaci. Týmy se jinak soustředily zejména na srovnávání obou druhů pneumatik při jízdách s menším a větším množstvím paliva.


Räikkönen ve druhém tréninku pokračoval s delším vozem (foto: Lotus F1 Team)

Red Bull dolaďoval úroveň svého přítlaku, s níž nebyl po prvním tréninku úplně spokojený, a nasadil další přední křídlo. Mercedesu i Ferrari balíky pro nízký přítlak fungují dobře. U Lotusu jsou s delším rozvorem Kimiho vozu spokojeni, nové šasi se zdá být také aerodynamicky efektivnější, byť s Grosjeanem dosáhli na tisícinu sekundy stejného času (1:25,116 min).

Hamilton si ale odpoledne stěžoval na nedotáčivost svého monopostu: "Stále trpíme příliš velkou nedotáčivostí. Auto se zdá být na rovinkách příliš pomalé," hlásil do rádia inženýrům. Od poloviny druhého tréninku jezdili už všichni piloti na středně tvrdých pneumatikách.

Van der Garde se podivuje nad nedostatkem přilnavosti na nové sadě pneumatik: "Normálně když nasadíte nové gumy, máte spoustu gripu. Ale já nic necítím, což je opravdu podivné. Žádná přilnavost ve srovnání s první jízdou."


Televizní režie v Monze nabízí nový pohled na pneumatiky pomocí termokamery,
nahoře Maldonado, dole Di Resty po průjezdu Parabolicou

Vozy v závěru kroužily s větším množstvím paliva, Vettel byl i při těchto pokusech zhruba o půl sekundy rychlejší než zbytek, navíc jezdil konzistentně jako robot.

Massa 20 min před koncem bojuje s technickými problémy svého Ferrari: "Mám potíže s převodovkou, mám problém s řazením, zasekl jsem se na trojce." Scuderii však rychlost na nejlepší schází, na Red Bull v závěru už neměly ani Lotusy či Mercedesy.


Počty kol ujeté ve 2. tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)

Maximální rychlosti: 1. Ricciardo - 339,1; 2. Massa - 338,4; 3. Vergne - 337,7; 4. Alonso - 337,6; 5. Rosberg - 337,5; 6. Di Resta - 337,3; 7. Hamilton - 337,3; 8. Raikkonen - 337,2...
 21. Vettel - 329,1; 22. Webber - 328,9.

Přehled všech časů: zde (PDF).


Přehled nejrychlejších sektorů (červeně) a skutečných časů (modře)

GP Itálie (Autodromo Nazionale di Monza)2. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 1 Sebastian VETTEL deuRed Bull Racing1:24,453
2. 2 Mark WEBBER ausRed Bull Racing+ 0,623
3. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finLotus F1 Team+ 0,663
4. 8 Romain GROSJEAN fraLotus F1 Team+ 0,663
5. 3 Fernando ALONSO espScuderia Ferrari+ 0,877
6. 10 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas F1 + 0,887
7. 9 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 + 0,914
8. 4 Felipe MASSA braScuderia Ferrari+ 1,066
9. 5 Jenson BUTTON gbrVodafone McLaren Mercedes+ 1,079
10. 6 Sergio PÉREZ mexVodafone McLaren Mercedes+ 1,174
11. 14 Paul DI RESTA gbrSahara Force India F1 Team+ 1,377
12. 12 Esteban GUTIÉRREZ mexSauber F1 Team+ 1,435
13. 15 Adrian SUTIL deuSahara Force India F1 Team+ 1,575
14. 16 Pastor MALDONADO venWilliams F1 Team+ 1,685
15. 18 Jean-Eric VERGNE fraScuderia Toro Rosso+ 1,771
16. 11 Nico HÜLKENBERG deuSauber F1 Team+ 1,932
17. 19 Daniel RICCIARDO ausScuderia Toro Rosso+ 2,146
18. 17 Valtteri BOTTAS finWilliams F1 Team+ 2,745
19. 23 Max CHILTON gbrMarussia F1 Team+ 3,095
20. 20 Charles PIC fraCaterham F1 Team+ 3,243
21. 21 Giedo VAN DER GARDE nldCaterham F1 Team+ 3,318
22. 22 Jules BIANCHI fraMarussia F1 Team+ 3,604

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 7 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy