Odpoledne se v Itálii představili všichni závodní piloti včetně Julese Bianchiho (Marussia), Adriana Sutila (Force India) a Gieda van der Gardeho (Caterham), kteří dopoledne své vozy přenechali rezervním jezdcům.
Z boxů ve 14:00 hod jako první vyjeli Chilton s Buttonem a Räikkönenem a ihned zamířili ke svým letmým kolům. Teplota vzduchu se vyšplhala nad 30 °C, asfalt byl rozehřátý na ideálních 43 °C. Jensona od Kimiho při prvních pokusech dělilo jen 8 tisícin. Brit si však stěžuje na potíže se zadní částí svého McLarenu.
Na čele se po 10 min usazuje Vettel - 1:25,616 min. Loni byl ve druhém tréninku nejrychlejší Hamilton s časem 1:25,290 min. Sebův týmový kolega Webber má problémy s KERSem, Red Bull mu mění baterie.
Po 22 min se mu daří dostat se za úřadujícího mistra světa na druhé místo - 1:25,253 min. Seb zvyšuje po půl hodině laťku na 1:24,721 a 1:24,453 min, tentokrát už ale na středně-tvrdé směsi, která byla v jeho případě o 0,3 s rychlejší.
Ferrari jezdí těsně za sebou, domácí stáj zřejmě nacvičuje jízdu v aerodynamickém stínu pro sobotní kvalifikaci. Týmy se jinak soustředily zejména na srovnávání obou druhů pneumatik při jízdách s menším a větším množstvím paliva.
Räikkönen ve druhém tréninku pokračoval s delším vozem (foto: Lotus F1 Team)
Red Bull dolaďoval úroveň svého přítlaku, s níž nebyl po prvním tréninku úplně spokojený, a nasadil další přední křídlo. Mercedesu i Ferrari balíky pro nízký přítlak fungují dobře. U Lotusu jsou s delším rozvorem Kimiho vozu spokojeni, nové šasi se zdá být také aerodynamicky efektivnější, byť s Grosjeanem dosáhli na tisícinu sekundy stejného času (1:25,116 min).
Hamilton si ale odpoledne stěžoval na nedotáčivost svého monopostu: "Stále trpíme příliš velkou nedotáčivostí. Auto se zdá být na rovinkách příliš pomalé," hlásil do rádia inženýrům. Od poloviny druhého tréninku jezdili už všichni piloti na středně tvrdých pneumatikách.
Van der Garde se podivuje nad nedostatkem přilnavosti na nové sadě pneumatik: "Normálně když nasadíte nové gumy, máte spoustu gripu. Ale já nic necítím, což je opravdu podivné. Žádná přilnavost ve srovnání s první jízdou."
Televizní režie v Monze nabízí nový pohled na pneumatiky pomocí termokamery,
nahoře Maldonado, dole Di Resty po průjezdu Parabolicou
Vozy v závěru kroužily s větším množstvím paliva, Vettel byl i při těchto pokusech zhruba o půl sekundy rychlejší než zbytek, navíc jezdil konzistentně jako robot.
Massa 20 min před koncem bojuje s technickými problémy svého Ferrari: "Mám potíže s převodovkou, mám problém s řazením, zasekl jsem se na trojce." Scuderii však rychlost na nejlepší schází, na Red Bull v závěru už neměly ani Lotusy či Mercedesy.
Počty kol ujeté ve 2. tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Maximální rychlosti: 1. Ricciardo - 339,1; 2. Massa - 338,4; 3. Vergne - 337,7; 4. Alonso - 337,6; 5. Rosberg - 337,5; 6. Di Resta - 337,3; 7. Hamilton - 337,3; 8. Raikkonen - 337,2...
21. Vettel - 329,1; 22. Webber - 328,9.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Přehled nejrychlejších sektorů (červeně) a skutečných časů (modře)
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 1 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | 1:24,453 |
2. | 2 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | + 0,623 |
3. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Lotus F1 Team | + 0,663 |
4. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Lotus F1 Team | + 0,663 |
5. | 3 | Fernando ALONSO | esp | Scuderia Ferrari | + 0,877 |
6. | 10 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas F1 | + 0,887 |
7. | 9 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | + 0,914 |
8. | 4 | Felipe MASSA | bra | Scuderia Ferrari | + 1,066 |
9. | 5 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 1,079 |
10. | 6 | Sergio PÉREZ | mex | Vodafone McLaren Mercedes | + 1,174 |
11. | 14 | Paul DI RESTA | gbr | Sahara Force India F1 Team | + 1,377 |
12. | 12 | Esteban GUTIÉRREZ | mex | Sauber F1 Team | + 1,435 |
13. | 15 | Adrian SUTIL | deu | Sahara Force India F1 Team | + 1,575 |
14. | 16 | Pastor MALDONADO | ven | Williams F1 Team | + 1,685 |
15. | 18 | Jean-Eric VERGNE | fra | Scuderia Toro Rosso | + 1,771 |
16. | 11 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sauber F1 Team | + 1,932 |
17. | 19 | Daniel RICCIARDO | aus | Scuderia Toro Rosso | + 2,146 |
18. | 17 | Valtteri BOTTAS | fin | Williams F1 Team | + 2,745 |
19. | 23 | Max CHILTON | gbr | Marussia F1 Team | + 3,095 |
20. | 20 | Charles PIC | fra | Caterham F1 Team | + 3,243 |
21. | 21 | Giedo VAN DER GARDE | nld | Caterham F1 Team | + 3,318 |
22. | 22 | Jules BIANCHI | fra | Marussia F1 Team | + 3,604 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ