Výrobci motorů v F1 v těchto dnech intenzivně dolaďují poslední detaily na nových 1,6 litrových turbomotorech pro rok 2014. Zároveň se Renault, Mercedes a Ferrari snaží snížit horentní sumy, které utratily za vývoj, získáním co možná nejvíce zákazníků.
Ferrari pro příští rok ztratí jednoho ze svých zákazníků, a sice Toro Rosso. Novým partnerem rudých by se mohla stát Marussia. Sauber s největší pravděpodobností svoji smlouvu s Ferrari prodlouží. Podepsáno ale ještě nic nebylo.
"Jednání probíhají dobře. Doufáme, že už brzy dojdeme ke konci," říká šéfka týmu Sauber, Moniša Kaltenbornová. Dle této Rakušanky je také "dost dobře možné", že k potvrzení kontraktu dojde už v Monze.
"Nikdy jsme se nezabývali žádnými jinými možnostmi a také to nemáme v plánu." Kaltenbornová však neuvedla žádné detaily ohledně toho, jestli by se jednalo jen o dodávky motorů, nebo o kompletní hybridní systémy.
"Již v minulosti jsme spolu hodně úzce spolupracovali. Myslím, že obě strany jsou vůči sobě otevřené. Dobře se známe a dobře také spolupracujeme. Uvidíme, jak se to vyvine." Monisha také zdůraznila, že zde není absolutně žádný tlak ze strany nových ruských partnerů týmu na to, aby byla dohoda uzavřena co nejdříve.
"Děláme dobré pokroky. Rádi bychom se Sauberem spolupracovali i nadále. Snad budeme moci brzy věci zafixovat i formálně. To je alespoň náš cíl," říká šéf Ferrari, Stefano Domenicali. Ferrari ale narozdíl od Mercedesu nebo Renaultu ještě neukázalo žádný obrázek nového agregátu.
"To, co ukázali naši konkurenti, je milé. Můžu vám ale garantovat, že takto motor příští rok vypadat nebude. U nás program postupuje úplně normálně dopředu. Každý je v tom zainteresován. Je to technologická výzva, která je hodně napínavá," dodává Domenicali.