Okamžiky strachu zde před dvěma lety zažila řada předních týmů. Po kvalifikaci se na pneumatikách objevovaly hrozivé puchýře a jezdci mířili po dvou kolech do boxů. Red Bull byl přistižen, jak nastavil odklon kol mimo doporučený rozsah výrobcem pneumatik - až na hodnotu 4,25 °.
Pirelli pak zpřísnilo doporučení pro další závody. Po defektech v Silverstone ale nic nechce ponechávat náhodě. Každý tým dnes obdrží tabulku s důležitými parametry nastavení pro okruh ve Spa. Kdo je nedodrží, pojede s nelegálním vozem a komisaři jej následně budou moci diskvalifikovat.
Statický odklon bude měřen v rámci pravidel parc fermé. Delegát FIA Jo Bauer bude díky schváleným vzorcům moci vypočítat hodnotu dynamického odklonu na konci rovinek. Tlaky vzduchu lez živě snadno monitorovat pomocí telemetrie.
Jaké hodnoty tedy Pirelli konkrétně doporučuje? V Belgii dochází po Německu a Maďarsku ke zpřísnění: maximální odklon předních kol může dosáhnout 3,5 °, u zadních 2,5 °. Ještě striktnější předpisy budou platit pro tlaky: nastavit lze 18 PSI (1,24 baru), při jízdě nesmí tlak přesáhnout 20 PSI (1,38 baru).
"Ve Spa se obecně jezdí s vysokými tlaky," říká sportovní ředitel McLarenu Sam Michael pro Auto Motor und Sport. Problémy ale neočekává: "Loňské pneumatiky minulý rok fungovaly."
Pirelli do Belgie přivezlo středně-tvrdou a tvrdou směs, tj. to nejtvrdší, co má (foto: Scuderia Ferrari)