Jak by vypadal šampionát, kdyby se bodovaly kvalifikace? Hamilton před Vettelem

Hamilton, Lewis | foto: Daimler AG

Kolik bodů by teoreticky měli piloti a týmy, kdyby se stejně jako závody bodovaly kvalifikace? Sebastian Vettel by v tomto případě nebyl ve vedení.

První místo by okupoval nejlepší kvalifikační jezdec první části sezóny 2013 - Lewis Hamilton, jenž během zimy přestoupil z McLarenu k Mercedesu, kde si musel zvykat na nové auto. Přesto dokázal předčit zabydleného Nica Rosberga a po desíti závodech z 19 vede 7:3 - za své výkony by dle současného bodového systému získal 193 bodů.

Sebastian Vettel, jenž svým týmovým kolegou v sobotu letos ještě nebyl ani jednou překonán, by na Brita ztrácel 17 bodů, třetí příčka by patřila druhému jezdci Mercedesu Rosbergovi, jenž by byl o dalších 31 bodů zpět.

 

Mezi ním a čtvrtým Fernandem Alonsem je téměř 50bodová propast, pátá pozice by náležela Markovi Webberovi, který v kvalifikacích za svým týmovým kolegou zaostává o téměř 7 desetin, zatímco Rosberg jen o 0,231 s či Massa o 0,284 s.

Největší průměrný časový rozdíl je u Sauberu - Esteban Gutiérrez ani jednou z deseti pokusů nevyzrál na Nica Hülkenberga a ztrácí průměrně 0,89 s. Pokud jde o nováčky, tak si mnohem lépe vede Valtteri Bottas, jenž u Williamsu vede nad Maldonadem 6:4 a průměrně jej poráží o 0,34 s.

 

Z pohledu týmů by situace byla také odlišná - Mercedes by s 338 body vedl s výrazným 70bodovým náskokem před Red Bullem, třetí Ferrari by mělo výraznější odstup od Lotusu, než tomu je ve skutečnosti.

Pokles McLarenu je letos patrný zejména v kvalifikacích na průměrných kvalifikačních pozicích jeho pilotů (Button 10,6 a Pérez 11,3) a tedy i na potenciálním bodovém zisku. Týmu z Wokingu by patřila až sedmá pozice - za Force Indií i za Toro Rosso, které by naopak bylo hned za top týmy na pátém místě.

Skutečné body a pořadí v šampionátu naleznete zde.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 2 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy