"Maďarsko bude prvním podnikem pro naši nejnovější specifikaci pneumatik P Zero, které se skládají z loňské konstrukce a odpovídajících letošních směsí. Týmy tyto pneumatiky prověřily během testu mladých jezdců v Silverstone, kde těžily z příležitosti přizpůsobit nastavení svých vozů tak, aby novým pneumatikám co nejlépe seděly," uvádí sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery.
"Nyní jej poprvé využijí v soutěžení a vzhledem k důležitosti kvalifikace na Hungaroringu bude práce odvedena během tréninků velmi důležitá. Předjíždění na tomto okruhu není nikdy jednoduché, takže se týmy budou snažit využít strategii pro maximalizování svých příležitostí k získání pozice na dráze.
Výběr měkkých a středně-tvrdých pneumatik by pro to měl poskytnout velké šance. Týmy při tom budou vycházet z dat získaný s různým množstvím paliva během tréninků,"," pokračuje.
Pirelli původně mělo dovézt středně-tvrdé a tvrdé směsi, nakonec se nechalo obměkčit a místo tvrdé přiveze měkkou směs. Jde tedy o stejnou nominaci jako minulý rok, ale vzhledem k tomu, že před sezónou došlo k změkčení směsí, tak by pneumatiky měly nabídnout ještě více výkonnosti.
Hungaroring je klikatým okruhem s nízkými průměrnými rychlostmi. Obvykle zde ale panuje slunečné a horké počasí, což zvyšuje zátěž na pneumatiky.
V Maďarsku se bude poprvé závodit na nových specifikacích pneumatik (foto: Pirelli)
"Teploty v Maďarsku mohou být velmi vysoké, což je další faktor, na němž budou záležet úrovně opotřebení a degradace. Trakce a brzdění jsou dvě klíčové hlediska výkonnosti pneumatik v Maďarsku a týmy ve svých nastaveních na tyto klíčové oblasti kladou důraz.
Úrovně boční energie jsou relativně nízké, omezujícím faktorem bude spíše výkonnost než živostnost pneumatik, což bude formovat základ výběru strategií - týmy se budou snažit co nejdéle udržet pneumatiky v rámci provozní výkonnosti. Design našich nejnovějších pneumatik by jim v tom měl pomoci," dodává Hembery.