Pirelli obrací: Pneumatiky se v Británii měnit nebudou

Pirelli | foto: Red Bull Racing

Pirelli dnes oznámilo, které směsi přiveze na další tři závody - Velkou cenu Británie, Německa a Maďarska.

Italský výrobce obutí pro Formuli 1 Pirelli také poměrně překvapivě řekl, že nedoveze ani na jeden z těchto závodů svoji vylepšenou směs pneumatik. Důvod je poměrně jasný - chybí totiž jednomyslný souhlas všech týmů, který italové potřebují, aby mohli specifikaci pneumatik změnit.

"Konstrukční změny v pneumatikách nakonec neprovedeme, i když původní plány Pirelli byly jiné. Rozhodli jsme se tak proto, že pneumatiky nové konstrukce, které jsme dovezli na páteční tréninky do Kanady, nemohly být kvůli dešti pořádně otestovány. Týmy jednomyslně neschválily změnu konstrukce pneumatik.

Změny v konstrukci pneumatik měly zajistit, že už nebude docházet k delaminaci," říká oficiální sdělení dodavatele pneumatik. Diváci tak ve Velké Británii uvidí pneumatiky původní specifikace pro rok 2013 tvrdé a střední směsi, protože "tyto směsi nejlépe odpovídají trati v Silverstone, která je náročná na energii z pneumatik."

Také v Maďarsku ke slovu přijdou stejné směsi. To je poměrně překvapivé, protože společně s Monakem představuje okruh poblíž Budapešti jednu z nejpomalejších tratí sezony. Nicméně představitelé Pirelli odhalují, že zatačkovitý profil trati pneumatiky značně opotřebovává. "Maďarsko je na pneumatiky dost náročné kvůli svému zatáčkovitému profilu. To znamená, že pneumatiky se musí vyrovnat s mnohem větším počtem změn než na rychlém a plynulém okruhu. 


Pirelli pneumatiky s novou konstrukcí nedoveze

Tento důvod společně s častými vysokými teplotami dělá dvě nejtvrdší směsi těmi správnými pro tuto trať." Na Nürburgringu, při Velká cena Německa, piloti obují na své monoposty střední nebo měkkou směs. "Nürburgring představuje mix rychlosti a zatáček, navíc jsou zde oblasti s velkým bržděním. 

Asfalt není moc hrubý, týmy tudíž požadují od pneumatik hodně mechanické přilnavosti. V Německu se také často mění počasí, a proto jsou tyto dvě směsi správnými pro tuto trať."

Přehled kombinací použitých v tomto roce:
Austrálie: super-měkká/středně-tvrdá
Malajsie: středně-tvrdá/tvrdá
Čína: měkká/tvrdá
Bahrajn: středně-tvrdá/tvrdá
Španělsko: středně-tvrdá/tvrdá
Monako: super-měkká/měkká
Kanada: super-měkká/středně-tvrdá
Velká Británie: středně-tvrdá/tvrdá
Německo: měkká/středně-tvrdá
Maďarsko: středně-tvrdá/tvrdá

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy