Gillan a jeho názor na test Mercedesu před GP Monaka

Williams | foto: Williams F1 Team

Ex-šéf inženýr Williamsu, Mark Gillan, vstoupil do diskuzí ohledně testu pneumatik v podání Mercedesu. Mark na to má jasný názor: 1000 km je až moc.

Mercedes a Pirelli se budou za test zodpovídat před tribunálem FIA. Lidé z pařížského ústřední FIA jsou přesvědčeni, že 1000 km test pneumatik s aktuálním monopostem v Barceloně se neměl konat. Také Ferrari před VC Španělska absolvovalo podobný test, Italové však použili dva roky starý vůz. Z pohledu FIA bylo toto legální. 

"Plně rozumím tomu, že ostatní týmy nejsou kvůli tomuto testu zrovna nadšené," řekl Mark Gillan pro 'James Allen on F1'. "Letos nejsem přímo zúčastněn tohoto všeho, ale v minulých letech to vždy bylo jednoznačně tak, že se všechny týmy zavázaly k tomu, že během sezony neabsolvují žádný test s aktuálním autem. Toto ujednání bylo nanejvýš restriktivní."

"Vždy bylo jasné, co je dovoleno a co není. Testy s aktuálními vozy dovoleny nebyly," říká 45 letý inženýr. Konkurenti Mercedesu poukazují na toto ujednání, které je platné i v roce 2013. Pirelli se však řídilo jiným pravidlem. Jiná smlouva totiž Italy opravňuje k tomu, uspořádat 1000 km test. Otázku je, které nařízení je postaveno výše. 

"Mercedes tvrdí, že to byl slepý test. Pirelli to tvrdí také. I přesto má člověk z podobného testu enormní výhodu. Samotná dodatečná příležitost jezdit nabízí možnost získání více informací o spolehlivosti, aerodynamické výkonnosti, systémech brzd, chlazení - všecho toto můžete během normálních sezonních závodů pouze těžko získat. Při 1000 km testu dostane člověk hodně zajímavých a důležitých dat."


Odborná veřejnost - například Mark Gillan, Gary Anderson nebo Marc Pristley - se shoduje, že Mercedes musel získat z testu výhodu

Gillan se tak připojuje k názoru FIA: Mercedes se nezachoval správně, Ferrari ano. "Ferrari si z tohoto testu nemohlo odnést žádnou výhodu. Ve Formuli 1 je vývoj natolik rychlý, že už jeden díl, který máme na zádi pět nebo šest měsíců, už na nové auto nepasuje. Dva roky staré auto tak už není zajímavé," míní Brit.

Dřívější inženýr Williamsu však má porozumění pro situaci Pirelli. Dodavatel pneumatik totiž musel doposud testovat pouze s postaršími vozy Toyoty a Renaultu. "Je samozřejmě důležité, že Pirelli dostalo realistická data. To je v zájmu všech. Pokud jde o rok 2014, tak to bude tak jako tak těžké. Neexistuje totiž žádné auto roku 2014."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 4 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy