Ferrari navrhlo zmírnění pravidel pro testování, opět bylo přehlasováno

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Italská stáj Ferrari během závodního víkendu v Monaku na schůzce s týmy znovu přednesla návrh na rozšíření možnosti testování v průběhu sezóny. Většina týmů však i tentokrát byla proti.

Ve Formuli 1 platí přísná pravidla, která znemožňují testování na dráze v průběhu sezóny - povoleny jsou maximálně 4 dny aerodynamických testů na rovince či okruhu s konstantním poloměrem zatáčky, popř. 8 propagačních akcí se současným vozem.

Ve druhém případě je však stanoven limit na 100 ujetých km na den, jezdit se před kamerami či sponzory může pouze na speciálních "promo" pneumatikách, které s těmi závodními nemají téměř nic společného.

Protože má Ferrari vlastní okruhy v Mugellu a blízko své továrny ve Fioranu, snaží se prosadit zmírnění přísných pravidel. V posledním návrhu přišlo s možností vyměnit čas strávený v aerodynamickém tunelu, při testech na rovince či při propagačních jízdách za možnost reálného testu na dráze.

Ani tentokráte však Scuderia neuspěla, byť to bylo při hlasování velmi těsné. FIA v současnosti prošetřuje soukromé pneumatikové testy Ferrari a Mercedesu, který si na rozdíl od italského týmu dovolil testovat dokonce s letošním vozem a závodními piloty.

Red Bull se včera Ferrari zastal, test s dva roky starým vozem je podle něj legální, podle šéfa týmu Christiana Hornera by si však FIA měla posvítit na jízdy Mercedesu se současným monopostem.


Ferrari velmi nelibě nese to, že nemůže testovat na svých okruzích v Itálii
(foto: Scuderia Ferrari)

Pokud se Mercedes dočká velkého úspěchu také v Kanadě, padne na něj kvůli kontroverznímu testu velký stín pochybností. Během tří dnů, které sám bez jakéhokoliv dozoru FIA strávil na dráze v Barceloně, získal podle bývalého hlavního mechanika McLarenu Marca Priestleyho obrovskou výhodu (více zde).

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 3 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy