Tisková konference Pirelli: "Jednali jsme profesionálně, transparentně a v dobré víře"

Pirelli | foto: Pirelli

Pirelli dnes ve své centrále v Miláně uspořádalo tiskovou konferenci, během níž hovořilo o vývoji pneumatik pro příští rok i o testu Mercedesu.

Za Pirelli se setkání s médii zúčastnili Paul Hembery, Maurzio Boiocchi a Mario Isola. Výrobce pneumatik uvedl, že se jim "problémy s delaminací podařilo vyřešit ve svých laboratořích, nikoliv během testování na dráze." Dodává však, že je "adekvátní testování pro vývoj pneumatik klíčové."

V otázce testu Mercedesu uvedlo, že německá stáj nejezdila s letošními, nýbrž s vývojovými pneumatikami pro sezónu 2014, a že nemá k dispozici žádná data. Vyjádřilo nespokojenost s informacemi, které se objevovaly v médiích.

"Pirelli při vývojovém testování s týmy v roce 2013 nestranilo žádnému z nich a jako vždy jednalo profesionálně, transparentně a absolutně v dobré víře," uvádí v oficiálním prohlášení. Zajímavé však bylo, že o dubnovém testu (22. a 23. 4., psali jsme zde) Ferrari v Barceloně vůbec nechtělo hovořit, protože jde o "důvěrnou" záležitost.

"Použité pneumatiky nebyly ze současného šampionátu, ale patřily k řadě produktů, které jsou stále vyvíjeny s ohledem na případné obnovení dodavatelské smlouvy. Navíc nebyl žádný z testů vykonáván kvůli vylepšení daného vozu, ale pouze pro testování řešení pneumatik pro budoucí šampionáty."

Podle sportovního ředitele Paula Hemberyho tedy nezkoušeli žádné z letošních pneumatik ani ty, které budou nasazeny do letošní sezóny - pouze vývojové věci pro rok 2014, při kterých se zaměřovali na nové koncepty a materiály. Pro Mercedes šlo tedy o "slepý" test.


Šéfové Pirelli (foto: Pirelli)

"Využití vozu Mercedesu bylo výsledkem přímé komunikace mezi FIA a samotným týmem. Pirelli v žádném případě nežádalo o to, aby byl použit vůz pro rok 2013 - ani Mercedes, ani FIA ani týmy, kterým během roku nabídlo možnost účasti v testování vývojových pneumatik pro rok 2014," dodává.

Ohledně spravedlnosti a nestranění žádnému týmu uvedlo, že ostatní dostali pozvánku k podobnému testu s dotazem na jejich možnosti již minulý rok: "Už v březnu 2012 Pirelli zaslalo všem týmům, FIA a FOM email, v němž týmy vyzvalo k určení jejich dostupnosti pro testování vývojových pneumatik pro rok 2013."

"Společnost navíc vysvětlila, že je nezbytné testovat s vozy týmů, protože nemá vlastní vhodné auto." Pirelli pro své testy získalo pouze tři roky starý Renault R30, předtím jezdilo s Toyotou TF109 ze sezóny 2009.

Upravené pneumatiky pro Kanadu s novou kevlarovou strukturou podle Pirelli dosud nebyly testovány, problémy s delaminací jsou u nich už vyřešeny. "Tento fenomén žádným způsobem nenarušuje bezpečnost pilotů, ale hrozí poškozením image společnosti. Při testech v Kanadě budou mít týmy příležitost vyjádřit své názory a udělat si o nich obrázek."

U těchto pneumatik nedojde k žádné změně v jejich životnosti. "Neučinili jsme žádné úpravy, které by ovlivnily výdrž pneumatik a tudíž ani počet zastávek během závodu, protože k tomu chyběl jednomyslný souhlas týmů."


Super-měkké pneumatiky na monopostech Mercedesu (foto: Mercedes AMG F1 Team)

Jako konečné datum pro dodávku pneumatik pro příští sezónu zmínil 1. září 2013. Cílem pro zbytek sezóny i nadále zůstávají 2 - 3 zastávky na závod.

Celou záležitost bude šetřit FIA, která do Milána již zaslala dopis s dotazy. Zástupci Pirelli na něj již odpověděli.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 19 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy