Gillan o problémech Mercedesu: Proč jim úprava tvrdé směsi uškodí více než ostatním

Mercedes F1 W04 | foto: Pirelli

Nejvíce na úpravu tvrdé směsi pneumatik Pirelli v Barceloně podle bývalého hlavního inženýra Williamsu - Marka Gillana - doplatí zřejmě Mercedes. Proč?

Německý tým ovládl poslední dvě kvalifikace, ale v závodě se postupně propadal. Příčinou je zřejmě schopnost monopostu F1 W04 velmi rychle zahřát tvrdší směsi pneumatik, což je sice v sobotní části výhodou, v průběhu velkých cen však kvůli jejich přehřívání ztrácí.

Podle Marka Gillana pro Barcelonu plánovaná změna tvrdé pneumatiky a rozšíření jejího pracovního rámce pomůže paradoxně soupeřům Mercedesu, kteří v kvalifikaci ztráceli.

"Pirelli na začátku sezóny uvedlo, že pracovní rámec jejich tvrdé pneumatiky je 110 - 135 °C. Mercedes se do tohoto rámce dokáže dostat velmi rychle, což je část problému. V kvalifikaci můžou zajet velmi dobré kolo, ale pak se dostávají mimo pracovní rámec a pneumatiku příliš rychle přehřívají, takže budou chtít pneumatiky dodatečně ochlazovat," tvrdí Gillan v podcastu JA on F1.

"Ostatní týmy se trápí s tím, aby je v kvalifikaci do pracovního rámce dostaly dostatečně rychle, takže při snížení spodní teplotní hranice ze 110 na možná 100 °C se tvrdá směs více přiblíží středně-tvrdé, která začíná na 90 °C. Z toho budou určitě těžit všechny ostatní týmy, ale asi kromě Mercedesu.

Provozní rámce letošních směsí Pirelli

Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery o upravené tvrdé směsi, jež se má více podobat loňské specifikaci, řekl, že "by měla lépe fungovat za nižších teplot." V Barceloně kromě ní příští týden týmům poskytnou středně-tvrdou směs, podobně jako v Bahrajnu či v Malajsii, kde kvalifikaci ovlivnil déšť.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 2 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy