"Chceme pneumatiky, které nebudou omezovat náš potenciál tak brzy jak jen je to možné," říká Helmut Marko. "Mělo by to být tak, že z auta budete moci dostat maximum." Tomu je však F1 na hony vzdálena. Péče o citlivé pneumatiky ovlivňuje strategie závodních jezdců.
"Býci" museli svoji povedenou aerodynamiku přestavět tak, aby moc nezatěžovala pneumatiky. "Pokud bychom využili potenciál auta naplno, tak bychom v posledních metrech kvalifikace již neměly pneumatiky v nejlepším stavu. Momentálně je to o kompromisu. Auto musíte nastavit tak, abyste museli do boxů co možná nejméněkrát," pokračuje Marko.
Duely kolo na kolo jsou stále vzácnější - i pro Sebastiana Vettela a Marka Webbera: "Máme dva top piloty, což není zrovna nejlevnější. Jenže pak jim musíte říct, že v některých zatáčkách nemohou jet naplno, což není jednoduché. To [pneumatiky] ruší souboje na trati, o bezpečnosti ani nemluvě."
Změny, které Pirelli ve Španělsku představí, by však měly být pouze malého charakteru. Navíc tvrdá směs, která bude změněna, v dalších závodech (Monako a Kanada) nebude použita. "Pneumatiky jsou nepředvídatelné. Některé vozy je zvládají lépe, jiné hůře. Lotus se zdá být rychlý na všech tratích," upozorňuje Rakušan na stáj Kimiho Räikkönena, jejíchž vůz vychází s pneumatikami pravděpodobně nejlépe a Kimi je tak nejbližším pronásledovatelem Vettela v boji o titul.
Sedmdesátník ale nezapomíná ani na Ferrari a Mercedes: "Každý, kdo dokáže jezdit v blízkosti podiových umístění, nám dělá starosti. Ferrari ve srovnání s loňským rokem odstartovalo do sezony výrazně lépe. Mají auto, které je dobré ve všech oblastech. Mercedes udělal velký krok vpřed a McLaren zhruba stejný krok zpět."
Podle jeho slov stojí za propadem McLarenu, i přes poměrně neměnná pravidla, kompletně nový koncept vozu: "Když přijdete s něčím opravdu revolučním, pak potřebujete zhruba půl sezony, než to začne opravdu fungovat." Red Bull se naproti tomu rozhodl pro pokračování ve vývoji úspěšného loňského modelu.
Dokáže RB9 navázat na úspěchy svých třech (RB8, RB7 a RB6) předchůdců?
V roce 2014 na nás čekají velké změny v pravidlech a do F1 se také vrátí turbomotory: "Vycházíme ze situace, kdy Adrian Newey začíná s čistým rýsovacím prknem. Historie však dokazuje, že vždy při změnách pravidel byl v prvním roce nebo dvou letech se svým návrhem na čele."
V roce 2009 tomu tak nebylo, dvojité difuzory stály rakousko-britský tým titul. Ovšem v následujících třech letech už vozy Red Bull dominovaly. Mistrovská stáj zůstává u motorů Renault. "Doufáme, že nám i v dalších letech poskytnou silný paket."