Minulý týden jsme mohil v Číně vidět dominantní vítězství Fernanda Alonsa, tento týden v Bahrajnu exceloval Sebastian Vettel. Ten se kvailfikoval druhý (za Mercedesem Nica Rosberga), avšak na startu ztratil pozici ve prospěch Fernanda Alonsa.
Trojnásobný mistr světa věří, že důležité byli v cestě za vítězstvím rychlé předjížděcí manévry na Rosberga a Alonsa, kdy si poté následně mohl užívat čistého vzduchu a zlepšit tím životnost pneumatik.
"Věděl jsem, že bude hlavní dostat se do čela a poté šetřit pneumatiky. V první zatáčce to na vnějšku bylo s Fernandem těsné. Bohužel jsem to musel vzdát, ušetřil jsem KERS a v zatáčce č. 6 jsem jej opět dostal a to bylo klíčové. S Nicem to bylo náročné a musel jsem chvíli přemýšlet, protože byl na rovinkách velmi rychlý. Nebylo to tak jasné, jak jsem si myslel, ale v zatáčce č.4 jsem jej dostal. Potom jsem měl před sebou volno a mohl ukázat rychlost auta," okomentoval situaci Vettel.
Horner si přičítá malé zásluhy na vítězství v Bahrajnu (foto: Red Bull Racing)
Předjížděcí manévry na jeho soupeře v kole prvním, respektive třetím, byly téměř identické. Vettel zvolil širší stopu při nájezdu do zatáčky číslo 4, kdy to následně ostře střihl na vnitřek, což mu dalo výhodu v další brzdné zóně.
A Vettel přiznal, že na tom má zásluhu Christian Horner. Toho totiž přesně takový manévr zaujal během pozorování doprovodných závodů. "Před závodem jsme mluvili o podseknutí v zatáčce č. 4. Na startu jsem mu řekl, že to při doprovodných závodech fungovalo. A vypadá to, že mě poslechl," upozornil Horner, který sám dříve závodil.