Ferrari včera bylo nuceno dvakrát povolat Massu do boxů, aby mu vyměnilo poškozenou pravou zadní pneumatiku. S podobným problémem se také ve třetím tréninku setkal Lewis Hamilton z Mercedesu.
Ačkoliv si Brazilec nebyl jistý, čím to bylo způsobeno, podle sportovního ředitele Pirelli Paula Hemberyho šlo o úlomky na trati spíše než o nějaký strukturální problém.
"Při tom prvním jsme měli hodně proříznutý běhoun pneumatiky a při tom druhém byl průřez v bočnici. Mohli jsme na povrchu běhounu vidět také otvor. Navíc jeden obsahoval karbonové úlomky z jiného auta, hodně velké úlomky. Poukazuje to na to, že tam bylo hodně trosek," uvádí Hembery pro Autosport.
Massa věděl, že se ve druhém případě jednalo o defekt, nebyl si však jistý tím prvním incidentem: "Nikoho jsem se nedotkl, takže si myslím, že šlo o úlomek. Při tom prvním začalo kolo hodně vibrovat, na zadní rovince tak silně, že jsem musel ubrat nohu z plynu.
Při druhém šlo o defekt. Dostal jsem se do poslední zatáčky a neměl jsem žádnou pneumatik - bez varování, zkrátka zmizela. Nikdy dříve se mi to nestalo, dva defekty v jednom závodě," podivoval se Massa.
Felipe Massa v Bahrajnu (foto: Scuderia Ferrari)
Pirelli uvedlo, že s Ferrari bude příčiny ještě prošetřovat: "Lidé pochybují o tom, zda šlo o úlomky, a říkají: 'Jasně, že to řeknete.' Je však celkem zajímavé, že jsme dnes sesbírali kousky gumy s úlomky. Je to hodně dramtické.
Nevíme, jestli měl Felipe nějaký kontakt, musíme si o tom promluvit s Ferrari, protože individuálně každé auto nesledujeme. Ale z toho, co jsme viděli, šlo o úlomky, které zřejmě vedly k pomalému vypouštění vzduchu. Vzduch se pak ohřeje a způsobí okamžité vyfouknutí," dodává Hembery.